Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min lilla fis fortsätter att imponera på mamman, först sovmorgon till 10.20, somnade vid 22 igår och åt vid 7 sen har hon sovit sött i vagnen medans vi var i grannstan, vaknade en stund och va glad och åt lite innan hon somnade om, behändig bebis det här.

Nejnej internetshoppa istället :D! Webshoppar, fb-grupper, blocket <3. Det har blivit så lätt att betala nu (swish lr paypal) och billigt att skicka paket.

Nu har jag sorterat ut nästan allt i strl 50, ett par byxor i 50 passar än annars är det 56 som gäller nu och vissa 62 mest byxor. Måste sy om en massa pyjamaser och ta bort foten och sy mudd för de blir för kort innan resten av kroppen och armarna växt i dom. Är svårt att få tag i fotlösa pyjamaser här, och strumpor varför ska bebis strumpor vara så breda att det får plats 4 fötter i en strumpa, börjar bli strumpkris här hemma nu. Jag måste ta nej till h&m och köpa strumpor som passar små bebisfötter, ska man va modig och åka till grannstan eller vänta till nästa helg och ta med sambon.
,

Nejnej internetshoppa istället :D! Webshoppar, fb-grupper, blocket <3. Det har blivit så lätt att betala nu (swish lr paypal) och billigt att skicka paket.

,

Oj ja internet shopping is the shit men ibland behöver man lämna byn o se lite annat folk ;)
Nu har vi iaf strumpor som passar och en ny kofta o klänning, har knappt köpt nåt själv åt A hittills.

Oj ja internet shopping is the shit men ibland behöver man lämna byn o se lite annat folk ;)
Nu har vi iaf strumpor som passar och en ny kofta o klänning, har knappt köpt nåt själv åt A hittills.

Aaha, du tänker sååå ;-). Nå det är ju sant. Var själv på firmafest ikväll, hann få i mig lite fläskfile innan damen tyckte det var färdighaft.

Jag tror jag blir galen. Min bebis har slutat sova. Vi är tillbaks till hur det var när hon var 3 veckpr... inte sova vagnen, skrika i bilen, vakna och fäktas hela tiden i sängen, eller som nu, eskalerande hojt och sen gråt och skrik tills jag klev upp, följt av ännu mer skrik när hon insåg att jag inte alls tänkte göra morgon utan stoppade henne i sjalen istället. Nu efter en halvtimmes vankande i hallen har hon åtminstone slutat sprattla och hojta men hon är klarvaken :-( :-( :-(

Det känns som att jag ska gå sönder, det gick att hantera när vi var två hemma men det känns fruktansvärt jobbigt nu när jag är ensam varannan vecka. Allt som gjorde att jag stod ut (hon sov i vagn så jag kunde pyssla med hästen, sov bra på natten så jag orkade med dagarna) är nu borta :-(.

Räknar minutrarna tills sambon kommer hem (söndag kväll).. för många....

Jag tror jag blir galen. Min bebis har slutat sova. Vi är tillbaks till hur det var när hon var 3 veckpr... inte sova vagnen, skrika i bilen, vakna och fäktas hela tiden i sängen, eller som nu, eskalerande hojt och sen gråt och skrik tills jag klev upp, följt av ännu mer skrik när hon insåg att jag inte alls tänkte göra morgon utan stoppade henne i sjalen istället. Nu efter en halvtimmes vankande i hallen har hon åtminstone slutat sprattla och hojta men hon är klarvaken :-( :-( :-(

Det känns som att jag ska gå sönder, det gick att hantera när vi var två hemma men det känns fruktansvärt jobbigt nu när jag är ensam varannan vecka. Allt som gjorde att jag stod ut (hon sov i vagn så jag kunde pyssla med hästen, sov bra på natten så jag orkade med dagarna) är nu borta :-(.

Räknar minutrarna tills sambon kommer hem (söndag kväll).. för många....

Jag lider med dig!
Just nu har John sovit bra i en vecka, men jag vet ju att det kommer komma nya vakenperioder när jag kommer vilja byta ut honom mot en tamagotchi eller typ ett skosnöre...

Lite tröst:
-Varje jobbig minut är över efter en minut, och kommer inte tillbaka. Oavsett hur många du har framför dig så slipper du den du just tog dig igenom.
-Du kan och får sova när bebisen är vaken. En av sköterskorna på BB sa det till mig, och det var underbart att höra.
-När John är arg och skrikig på kvällen/natten är frisk och sval uteluft rena mirakelmedlet, för oss räcker det att stå på trappan i någon minut för att han ska bli helt lugn. Vi upptäckte det av en slump, det kanske är värt ett försök?
-Det kommer inte att vara såhär för alltid. Det går över. Det kommer inte att vara såhär för alltid. Det går över. Det kommer inte att vara såhär för alltid. Det går över.

Nu sitter vi på golvet i vårt nya och än så länge tomma hus. V och jag inväntar flyttlasset, han genom att ligga på mage och suga på sina händer medan jag chillar bredvid.

Ska bli så skönt att ha gott om plats igen! Att det är totalrenoverat och luktar nybyggt är ju helt :love:

Bredvid tomten rinner en liten bäck från fjället och från balkongen ser man Tromsöya och fjorden :D
Och hästen bor nu äntligen på lösdrift så jag slipper allt var stalljourer heter !!

Nu kanske livet blir liiite liiite lättare :up:

Nu sitter vi på golvet i vårt nya och än så länge tomma hus. V och jag inväntar flyttlasset, han genom att ligga på mage och suga på sina händer medan jag chillar bredvid.

Ska bli så skönt att ha gott om plats igen! Att det är totalrenoverat och luktar nybyggt är ju helt :love:

Bredvid tomten rinner en liten bäck från fjället och från balkongen ser man Tromsöya och fjorden :D
Och hästen bor nu äntligen på lösdrift så jag slipper allt var stalljourer heter !!

Det låter underbart!

Det låter fantastiskt härligt!

Mvh Miks

Idag blev det sjöpremiär för A, havet var lugnt och himlen blå så härligt så. A sov i hytten mesta tiden och mamma kunde passa på och fiska lite haj, papa gick och slog Wales rekord för arten :D

Vi har fått problem på kvällarna, A blir aldrig nöjd förän hon får en flaska istället för att ammas, får hon utpumpat så blir hon nöjd och somnar men bara amma går inte alls. Vi ammar först sen toppas det upp med flaskan, pumpar på morgonen efter hon ätit kan inte pumpa på kvällen då hon äter och äter och ändå inte blir nöjd, det sliter verkligen på mej just nu :yuck: Resten av dagen funkar boobsen utmärkt att äta från och hon blir nöjd och glad.

Vi har varit på heldagsäventyr idag! Bröllop i en annan stad! Lilla C fick följa med eftersom hon är så liten, storebror lånade vi ut till farmor och farfar.

Hon har varit fantastiskt tapper! Inte lätt att vara liten och vara med på bröllop. Det är en slagen partyprinsessa som toksomnade i bilen. Hon har varit nöjd och glad mest hela tiden. Sjukt skönt att det gått så bra! Nu en timme kvar i bilen hem!

Mvh Miks

Vad härligt att åka båt! För oss är det för kallt än!

Men bor ni i Wales? Jag har släkt där! Det är så himla vackert där!

Mvh Miks

Ja det är verkligen vackert här men vi bor i Yorkshire mellan Manchester och Leeds där är det också vackert med alla dalar och grönska. Vi har husvagn och båt i norra Wales, utsikt över Snowdon och Snowdonia och fiskar i Cardigan Bay bland hajar och delfiner I love it :D:love:

Ja det är verkligen vackert här men vi bor i Yorkshire mellan Manchester och Leeds där är det också vackert med alla dalar och grönska. Vi har husvagn och båt i norra Wales, utsikt över Snowdon och Snowdonia och fiskar i Cardigan Bay bland hajar och delfiner I love it :D:love:
Häftigt! Snowdonia har jag brasa sett bilder ifrån och det ser så himla coolt ut!

Min moster och ena kusin bor ännu lite mer norrut, Colwyn bay. Senast vi var där bodde vi på hotell i Llandudno. Väldigt fint med havet. Men det var ingen som kläckte att det fanns hajar! Waaaaah! :eek:

Mvh Miks

Häftigt! Snowdonia har jag brasa sett bilder ifrån och det ser så himla coolt ut!

Min moster och ena kusin bor ännu lite mer norrut, Colwyn bay. Senast vi var där bodde vi på hotell i Llandudno. Väldigt fint med havet. Men det var ingen som kläckte att det fanns hajar! Waaaaah! :eek:

Mvh Miks

Vi åker genom Colwyn Bay varje gång, sambons moster bor där. Vi har en dryg timme kvar därifrån ner till Abersoch och Pwllheli.
Hajarna finns på västkusten i Sverige också ;) :D fast de är mer asätare dom vi får, men de finns större också, sambon vill gå en porgbeagle som är som en mindre vithaj. Vi är lite fiskegalna i vår lilla familj A har redan ett riktigt fiskespö, ett rosa :love: hoppas bara hon tycker det blir roligt när hon är äldre.

Mvh Miks

Vi åker genom Colwyn Bay varje gång, sambons moster bor där. Vi har en dryg timme kvar därifrån ner till Abersoch och Pwllheli.
Hajarna finns på västkusten i Sverige också ;) :D fast de är mer asätare dom vi får, men de finns större också, sambon vill gå en porgbeagle som är som en mindre vithaj. Vi är lite fiskegalna i vår lilla familj A har redan ett riktigt fiskespö, ett rosa :love: hoppas bara hon tycker det blir roligt när hon är äldre.

Här verkar det som att John har återinfört det där vakenpasset som han har hoppat över i drygt en vecka. Upp och hoppa någon gång mellan klockan 1-2 under två nätter i rad nu, tjoho! O_o

Han kommer nog att upptäcka sina fötter på riktigt när som helst nu. I natt sov han en ganska lång stund på rygg med fötterna rakt upp i luften, och sparkade en del i sömnen :D

Han rör sig ganska mycket i sömnen emellanåt, och vaggan börjar bli för trång för hans ålande nu. Jag testade att söva honom i hans eget rum under helgen - det var bara att ge upp. Efter långa försök somnade han direkt jag gick in i vårt sovrum... Vi får nog ta det i etapper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka