Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D
En färdighet hon börjar få till är att stoppa in nappen själv. Den har jag saknat!

Mvh Miks

A tränar att greppa saker nu och håller jag upp nappen grabbar hon tag i mitt finger istället och drar all emot sej och får in napp i munnen, nöjd unge och mamman längtar tills hon kan få in den själv.

A tränar att greppa saker nu och håller jag upp nappen grabbar hon tag i mitt finger istället och drar all emot sej och får in napp i munnen, nöjd unge och mamman längtar tills hon kan få in den själv.
Hihi! Alla sätt är bra utom de dåliga! Det låter ju som att det är nära även för henne!

Mvh Miks

Liten Elvira blir fyra månader idag. Jisses vad tiden gått fort. Ganska stor skillnad...

11050257_10153049708004055_1046801974607841803_n.jpg

11265529_10153049709429055_4613808998871146081_n.jpg

@Miks är det Daktakort du fått på recept så finns den även receptfri på apoteket. Litet tips om det tar slut. Återfinns i deras kylskåp.
Tack! Men hon fick Cortimyk. Ingen aning om vad skillnaden är. Idag har hon haft riktigt ont i rumpan igen. Fått alvedon :(

Vilka söta tjejer du har @Girasol ! Vad stor Elvira har blivit! Hon har väl vuxit på sig bra för att vara så tidig?

Mvh Miks

@Girasol vad mycket som hänt på 4 månader, fina tjejen :love: och fin storasyster med

Min farmor blev så glad när hon såg att A var lite rödlätt så hennes rödtottsgener lever vidare :D

Tack! Men hon fick Cortimyk. Ingen aning om vad skillnaden är. Idag har hon haft riktigt ont i rumpan igen. Fått alvedon :(

Vilka söta tjejer du har @Girasol ! Vad stor Elvira har blivit! Hon har väl vuxit på sig bra för att vara så tidig?

Mvh Miks

Stackars lilla C, hoppas verkligen salvan hjälper snabbt

Stackars lilla C, hoppas verkligen salvan hjälper snabbt
Tack! Ja det är faktiskt synd om henne!

Kl
Vi fortsätter att utforska lite mat! Idag maizena gröt med kanel. Den fick tumme upp :up: Hälften in och allt ut :D Hon behöver lära sig att svälja också! Än så länge inga sura miner på något hon fått smaka!

Mvh Miks

Läkarbesök med lilla C idag. Ingenting upp i vikt på 2 veckor. Hon står kvar på Nexium i iaf 1 månad till. Hon fick även en receptbelagd salva till rumpan med kortison och svampdödande medel som vi ska smörja morgon och kväll med. Suck. Aldrig är det lugnt!

Mvh Miks
:down: Stackars lilla gofisen!

Alltså jag har nog typ världens snällaste lilla dotter. I helgen har vi haft nationella dressyrtävlingar på klubben från tors-sön. Hon har vart med hela tiden förutom när jag själv tävlat och hon har skött sig exemplariskt. Suttit i knät och räknat protokoll, hängt i bärselen och hämtat protokoll och sovit MYCKET i vagnen utanför sekretariatet. Till råga på allt är hon jättesnuvig och hennes första tand började ploppa upp i lördags, hon är lika glad för det :)

Imorgon blir hon fem månader och kan nu sitta upp själv utan stöd typ i sängen, vågar inte sätta henne på golvet än för det ramlas då och då. I måndags fick hon andra omgången med sprutor och hon var såklart superledsen när hon fick dem men det gick snabbt över.

Det enda som inte går "enligt plan" är det här med flaska, den är fortfarande lika ointressant :grin:

Tiden bara rinner iväg! D är nu 5 och en halv månad och har börjat åla omkring och rulla runt, vad hände? Nyss var han en liten bebis som låg där man lade honom...

Han har ätit mat till lunch istället för ersättning i ca två veckor nu, och han spyr knappt längre! Skönt att slippa tvätta och torka golvet varje dag. :D

Förra måndagen fick han 5 månaders vaccinet och efter det var han gnällig, skrikig och allmänt missnöjd resten av veckan. Det är samma vaccin som vid 3 mån, då fick han ingen reaktion alls? :confused:

Ja @Miks hon har växt väldigt bra, imorgon vet jag aktuell vikt och längd. Men mager är hon inte. Dock kan jag tycka hon är lite sen i utvecklingen men då bannas jag av bvc för hon är ju två månader för tidig och vi måste i princip räkna bort den tiden. Gör jag det så är hon tidig istället. Så det lilla flickebarnet är nog alldeles normal :D. Matglad så in i bomben, allt går ner och inte så mycket spill -om det inte vore för att hon ibland ska köra ett varv med sin knutna näve i munnen samtidigt. Dilemmat här är att bromsa smakportion till just smakis och inte hel portion. (tänker magkniiiip :crazy:)

@pudsey ja jag älskar rött hår och hoppas innerligt att färgen snarare förstärks än mattas av. Ena brodern var lika vit i håret som Emil i Lönneberga men nu är han en blandning av guldblond och röd. Storasyster har som slingor av olika röda nyanser naturligt i sitt hår och den andra rödhåriga brorsan har en varm mjuk kopparfärg. Störste pojken har gått från ljusblond till något mörkblont med guldiga inslag.
Sen tvistar vi om ögonfärg :)
Sambon har gröna med gula-bruna inslag. (skulle kunna vara en svag sk Hazel Eye) Jag har gröna åt grått precis som sönerna har medan storasyster har blå. Elviras är ju ännu så länge blå och de lär inte bli bruna, det är vi ganska säkra på. Spännande det här då just gröna ögon bara innehas av typ 2% av jordens befolkning. Mina ändrar färg väldigt tydligt beroende på färgen på mina kläder och vad som avspeglas.
Sist min inte minst så undrar vi vart lockarna tog vägen. Elvira var jättelockig vid födseln men inte nu. Hennes pappa blev lockhårig under tonåren precis som äldste gossen blivit.

Nu har jag sorterat ut nästan allt i strl 50, ett par byxor i 50 passar än annars är det 56 som gäller nu och vissa 62 mest byxor. Måste sy om en massa pyjamaser och ta bort foten och sy mudd för de blir för kort innan resten av kroppen och armarna växt i dom. Är svårt att få tag i fotlösa pyjamaser här, och strumpor varför ska bebis strumpor vara så breda att det får plats 4 fötter i en strumpa, börjar bli strumpkris här hemma nu. Jag måste ta nej till h&m och köpa strumpor som passar små bebisfötter, ska man va modig och åka till grannstan eller vänta till nästa helg och ta med sambon.

Här är det tänder på gång = jättelös i magen = jätteröd i rumpan och har ont.
Luftar mycket och smörjer som en tok med Inotyol och Bephanten men det är inte alls roligt att ligga på rygg (rumpan gör ju ont) eller sitta upp och ligga på mage duger en stund... Tips? :/

Här är det tänder på gång = jättelös i magen = jätteröd i rumpan och har ont.
Luftar mycket och smörjer som en tok med Inotyol och Bephanten men det är inte alls roligt att ligga på rygg (rumpan gör ju ont) eller sitta upp och ligga på mage duger en stund... Tips? :/

Inga direkta tips men vira in honom lätt i en handduk och bära runt på honom och titta på tavlor/saker i huset. Eller palla upp honom på kuddar så han kan ligga på mage på kuddarna men blir lite mer upprätt än platt på mage.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka