Miks
Trådstartare
I know the feeling! Jag tycker det blir bättre av att ha något planerat varje dag. Det behöver inte vara något avancerat. BVC-besök, promenad till stallet, promenad med någon i mammagruppen, fika med någon, ta en lunch med en gammal kollega/pluggkompis. Bara något som gör att man kommer iväg.Jag sitter i en riktigt grubbla-bubbla, jag sliter så med bilden av mig själv. Eller rätt ut sagt, jag har svårt att trivas helt i hemma-rollen.
Min lille skrutt, är som jag sagt tidigare, väldigt aktiv och i det sista även mycket klängig och gnällig, så jag har inte många minuter ensam per dag där jag inte roar, tröstar, matar, leker, lyfter, bär, byter.. ja ni vet ju vad jag menar .
Det som är jobbigt är hur ledsen jag blir av att ha det såhär, jag vill göra klart en viktig uppsats och jag skulle hemskt gärna pyssla med något kreativt, jag brukade måla mycket när jag var i tonåren.
Men det blir aldrig tid över, eller ork. Jag vet inte hur jag ska hantera mig i en så passiviserande livsstil? jag blir bara sittande framför en serie när V är lugn, ammar eller sover. Men jag gillar det inte.
Hade sett fram emot att jobba nu i juli, men pga FKs regler så måste jag bli hemma till oktober om vi inte ska stå utan inkomst långt innan V fyller 1. Så jag är avundsjuk på min sambo som jobbar OCH forskar, vilket varit mitt mål.
Det blir ju inte bättre av att min sambo aldrig kan ha V ensam, vet inte om V är ovanligt mammig eller om min sambo inte kan hantera Vs gråt och gnäll, men kontentan är att V är min. Jämt.
Skulle döda för en fika med en nära vän. Eller att någon kom förbi och bara snackade skit en stund. Att jag kunde rida några gånger i veckan.
Jag har försökt engagera mig i mammagrupper, hundpromenader, stallet men det är lite svårt att få rullning på det sociala.
Jag tar långa promenader i den vackra naturen och då känns allt bara fint. Men hemma känns det ofta ensamt och långtråkigt. Är så tacksam över att jag faktiskt gillar att vara mamma enormt mycket, mycket mer än jag förväntade mig..men jag trivs inte med vem jag är just nu, bara någon som städar, mammar, pysslar och tråkar.
Jag blir också lätt sittande när lilla C väl somnar. Då när jag kunde ha gjort något. Men det är svårt att börja med något när man inte vet om barnet sover i 20 minuter eller 2 timmar.
Sen behöver din sambo öva sig. V kommer att skrika. Börja med att öva när du är hemma. Reglerna är att sambon inte får lämna tillbaka V utan försöka hitta egna verktyg för att få V nöjd. Du är i närheten och när hjärtat värker för mycket så kan du ta över. Men försök stålsätta dej lite. V dör inte av att skrika en stund när han är med pappa. Han är i en trygg och känd plats och blir kramad och buren. De behöver bygga sin relation så att du kan få andas någon gång.
Vart bor du förresten?
Mvh Miks