Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som her ersättning, vad har ni? Vad rekomenderarni och inte?

Tänkte testa och se om A vill ha isf ska jag ta mej iväg en stund (om jag kan), är ju rätt tungt och får inte ut så mycket pumpar nu för att täcka upp om jag är borta. Skulle även vara skönt på begravningen att kunna ge flaska ist.

Tänkte testa och se om A vill ha isf ska jag ta mej iväg en stund (om jag kan), är ju rätt tungt och får inte ut så mycket pumpar nu för att täcka upp om jag är borta. Skulle även vara skönt på begravningen att kunna ge flaska ist.
Jag rekommenderar Hipp. Jag rekommenderar inte Babysemp, pga luktar konstigt och får babykräket att lukta superilla.

Kolla om det finns ett märke som både finns i Sverige och England så du slipper byta när ni åker tillbaka.

Jag vet att vännernas tre barn ätit NAN.

Mvh Miks

Jag rekommenderar NAN från Nestlé. Mycket snällare för magarna än Sempers Baby Semp och Hipp!
Många, många har problem med förstoppning när de ger Baby Semp.

@hvala @Miks @Sorbe tack för era svar
Det står mellan Hipp och nan som ni säger för de finns hemma också, men om nan är bättre för magen så får de bli den, eller så testar vi båda tänkte köpa färdigblandat.

Kom på en till sak. Finns det sterilliserings tabletter här? Jag har sånna man stoppar ner i 5l vatten med flaskora så tar de 15min så är det sterilliserat, slängde bara ner 4 st när jag panikpackade inför resan så behöver fler eller någt annat enkelt alt, skippar gärna kokning av lathet :p

@pudsey, ni får prova er fram och se vad ni gillar. Det finns flera olika sorters NAN varav nån är extra bra för känsliga magar om ni har behov av det. Annars tror jag inte det är någon större skillnad på NAN och Hipp. Har inte hört någon som varit missnöjd med dessa sorter. Är du miljömedveten kan det vara bra att veta att all mjölkersättning innehåller palmolja och då är ju Hipp att föredra eftersom det är ekologiskt :)

Kom på en till sak. Finns det sterilliserings tabletter här? Jag har sånna man stoppar ner i 5l vatten med flaskora så tar de 15min så är det sterilliserat, slängde bara ner 4 st när jag panikpackade inför resan så behöver fler eller någt annat enkelt alt, skippar gärna kokning av lathet :p
Aldrig hört talas som, men om du kör med Mams anti-kolikflaskor så kan du sterilisera dem väldigt enkelt i mikron.

En stor fördel med Hipps ersättning är att de flesta bebisarna får typ amningsbajs av den! Det tycker jag säger en del om att innehållet är vettigt :D
Om bebis har känslig mage så kan ju nan h.a fungera men iaf jag bojkottar nestle men skulle bebis behöva det så får mina åsikter stå åt sidan för hennes välmående såklart :)

@pudsey jag rekommenderar också HIPP, V och några vänners barn fick ont i magen av NAN ( gas och lite förstoppning ).
V blev hård i magen av bara en flaska NAN, så det behövdes inte mkt

En stor fördel med Hipps ersättning är att de flesta bebisarna får typ amningsbajs av den! Det tycker jag säger en del om att innehållet är vettigt :D
Om bebis har känslig mage så kan ju nan h.a fungera men iaf jag bojkottar nestle men skulle bebis behöva det så får mina åsikter stå åt sidan för hennes välmående såklart :)

Jag håller med, undviker nestlé så långt jag kan! Och som du säger, normalt bajs med HIPP och hemskt med NAN ( även den för känslig mage)

Hipp (ekologisk) finns på Ica maxi :-). Nan kräks hon upp direkt, Babysemp funkar ok men jag föredrar Hipps ingredienser.

Och jag säger tvärtemot, jag rekommenderar Babysemp. D har inte haft problem med magen pga den. Jag har svårt att tro att den skulle rekommenderas på BB om alla bebisar får förstoppning av den.

Och jag säger tvärtemot, jag rekommenderar Babysemp. D har inte haft problem med magen pga den. Jag har svårt att tro att den skulle rekommenderas på BB om alla bebisar får förstoppning av den.
Alla bebisar får absolut inte förstoppning av Babysemp. Däremot ser jag inte att den skulle vara bra bara för att den finns på BB. Där är bebisarna i snitt två dygn (plus att de äter extremt små volymer som nykläckta) och på den tiden hinner man inte se hur magen funkar. Det handlar snarare om att landstingen får bra pris på Babysemp.

Alla bebisar får absolut inte förstoppning av Babysemp. Däremot ser jag inte att den skulle vara bra bara för att den finns på BB. Där är bebisarna i snitt två dygn (plus att de äter extremt små volymer som nykläckta) och på den tiden hinner man inte se hur magen funkar. Det handlar snarare om att landstingen får bra pris på Babysemp.
Tveksamt om de ens köper den på BB. Jag tror snarare att det är ungefär som blöjpåsarna så man får på BB. Att det är produktplacering. Men det får man nog inte prata högt om ;)

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka