Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehehe, vad tror ni om det här:

När jag var gravid mådde jag jätteilla jättelänge, spydde flera gånger om dagen fram till vecka 21. Jag kunde bara äta/behålla gula saker, levde på aprikoskräm, potatismos och fryst mango.

Och nu, när John har börjat smaka på grejer - gissa vad han föredrar?
Jodå.
Gula grejer.

Mango, banan, honungsmelon och majs är storfavoriter här :D

Det du skrev fick mig att tänka på det här som jag läste för ett par veckor sedan ;)
http://infotech.locussolus-wa.com/b...egnancy-influence-her-babys-food-preferences/

Imorgon går flyttlasset! Hemma är kaos bara förnamnet.. Soffan är såld och ersatt med en gungstol och matsalsbordet är också sålt och ersatt med ett trädgårsbord - så jag längtar tills imorrn! :banana:
Dock kommer vi mellanlanda i brorsans hus i 3 veckor, inte optimalt men det får gå! Vi fick ett "håll-käften bud" så hade inte råd att säga nej. ;)
Men lyckan är total, vi kommer flytta från vår stuga på 66kvm till treplanshus på 240kvm i barnvänligt område. Känns helt fantastiskt!

grattis till huset @Sofie.S :)

Idag har jag varit på öppna förskolan, efter ett litet uppehåll med all härlig flyttkaos...
Det är så kul! V har alltid gillat stojet på förskolan, men nu när han kan interagera mer så är det kanon.
Idag satt han på sin lilla rumpa i en halvtimma och viftade med leksaker, medan han ivrigt "umgicks" med de andra barnen och föräldrarna..Är så kul att se hans försök,samt se alla äldre bebisar och allt de kan!

I övrigt är mitt glada barn ännu gladare om dagarna och övar på sitt skratt mer o mer (låter rent förjävligt, som en hes hicka med ett tjuuut = mamman garvar= han skrattar mer=mamman bryter ihop). Älskar att bebisar skrattar med hela kroppen, det där skumpandet och frenetiska viftandet är ju helt:up::up:
Blir ju inte bättre av att jag tycker hans försök till att krypa är asroliga, han viftar hejvilt med armar och ben, skjuter ifrån i luften och ja ni vet, blir skitsur när han inte kommer någon särskild stans. Dock lättlurad: om man hjälper till blir han skitglad och börjar skratta och bebisskumpa.
De sista två veckorna har han ivrigt iakttagit allt vi ätit samt försökt haffa lite mat från tallriken (har ju en plåsterbebis som alltid är i knäet) så sedan förra veckan har han snuttat på gurk- och morotstavar när vi äter och han tycker det är toppen:d:d:d Det går ju galet fort det här, jag hänger inte med :D :nailbiting::love:

( allt för få emoticons, så här kommer några till ::bump::banana::):):):):heart:heart:heart:heart:bow::bow::bow::bow::banana::bump:

När jag muttrar surt över mensen och maken kontrar med ett "Jag kan hjälpa dig att trolla bort den i minst nio månader! Säg bara till!"
Jag: :eek:

Meeeen någonstans vaknade tanken på en till. Det är väl lika bra att mölja igenom småbarnsåren på en gång i stället för att dra ut på det?

Eller?

OBS!
Dör lite av tanken på en graviditet till, det var verkligen 37 veckor av plågor. Längtar inte efter det!

Försöker bara vara lite praktisk.

När jag muttrar surt över mensen och maken kontrar med ett "Jag kan hjälpa dig att trolla bort den i minst nio månader! Säg bara till!"

Meeeen någonstans vaknade tanken på en till. Det är väl lika bra att mölja igenom småbarnsåren på en gång i stället för att dra ut på det?

Eller?
Och jag som är så glad över att det är tid emellan barnen! 5,5 åringen är så glad över sin lillasyster och är så kär i henne :heart Han tar egna initiativ till att umgås med henne och vill ha henne med när vi läser på kvällarna. Jag tycker det är toppen att "börja om"!

Men sen förstår jag såklart alla som betar av småbarnsåren direkt. Do it säger jag :up: Nu har du så mycket att tänka på att du kanske glömmer bort att du är gravid :angel: (ingen risk va ;))

Mvh Miks

grattis till huset @Sofie.S :)

Idag har jag varit på öppna förskolan, efter ett litet uppehåll med all härlig flyttkaos...
Det är så kul! V har alltid gillat stojet på förskolan, men nu när han kan interagera mer så är det kanon.
Idag satt han på sin lilla rumpa i en halvtimma och viftade med leksaker, medan han ivrigt "umgicks" med de andra barnen och föräldrarna..Är så kul att se hans försök,samt se alla äldre bebisar och allt de kan!

I övrigt är mitt glada barn ännu gladare om dagarna och övar på sitt skratt mer o mer (låter rent förjävligt, som en hes hicka med ett tjuuut = mamman garvar= han skrattar mer=mamman bryter ihop). Älskar att bebisar skrattar med hela kroppen, det där skumpandet och frenetiska viftandet är ju helt:up::up:
Blir ju inte bättre av att jag tycker hans försök till att krypa är asroliga, han viftar hejvilt med armar och ben, skjuter ifrån i luften och ja ni vet, blir skitsur när han inte kommer någon särskild stans. Dock lättlurad: om man hjälper till blir han skitglad och börjar skratta och bebisskumpa.
De sista två veckorna har han ivrigt iakttagit allt vi ätit samt försökt haffa lite mat från tallriken (har ju en plåsterbebis som alltid är i knäet) så sedan förra veckan har han snuttat på gurk- och morotstavar när vi äter och han tycker det är toppen:d:d:d Det går ju galet fort det här, jag hänger inte med :D :nailbiting::love:

( allt för få emoticons, så här kommer några till ::bump::banana::):):):):heart:heart:heart:heart:bow::bow::bow::bow::banana::bump:
Gullis! De där skratten är så söta! Jag dör sötdöden lite varje dag när Lilla C skrattar :heart

Mvh Miks

Eller?

Det är ganska exakt 3 år mellan mina och med facit i hand är det väldigt skönt att den äldsta är såpass stor! Hon förstår att jag blir sittande en stund när lillasyster ska äta, hon äter själv, klär sig själv, leker själv om det behövs, går och kissar på toaletten själv och framförallt det går att PRATA med henne! Tänk att ha två som man måste gissa vad dom vill och antagligen vill dom olika saker samtidigt :p Jag beundrar dom som har typ 1,5 år mellan barnen och då har vi två snälla och lätta barn än så länge.

Mem känns det rätt så kör säger jag! :) Många tycker ju det är lika perfekt som jag tycker med 3 år mellan och @Miks med 5,5 år mellan :)

Jag tänker mej ett syskon när A är 2-3år. Vill inte ha ett stort glapp då jag har 6 år mellan mej och min bror. Sen vill jag inte vara så mycket äldre heller, min livsplan var att va klar med barnafödandet vid 30 men jag hittade ju inte rätt pappa förän efter det.

Vi har också pratat lite syskon, tanken är att jag är hemma året ut och blir gravid (om allt går som det ska) i mars-juni någon gång. Vill hinna jobba några månader ;)

Men känns samtidigt lite skrämmande (kanske lite fel val av ord?) då jag hade sån foglossning sist, det känns inte så lockande :D

Vi har två år och en månad mellan våra kids och jag tycker det är toppen :) Stora tjejen pratar allt mer och kan förklara vad hon vill och är på gång att bli blöjfri. Hon kan dessutom ta lite hänsyn till lillebror och hjälpa till lite med att ta hand om honom, t.ex. genom att hämta papper när han kräks eller en napp när han är ledsen :love: samtidigt är åldersskillnaden så liten att jag tror de snart kommer leka massor tillsammans! Stora tjejen gillar redan när lillebror "dansar" med henne (med lite hjälp från mamma då :p ) och lillebror ääälskar att titta på allt storasyrran gör och skrattar och tjuter som tokig när hon hoppar, låtsas ramla eller dansar :love: så de har redan överraskande mycket glädje av varandra.

Jag är jättesugen på en till bebis hyfsat snart :o jag fick dock aldrig tillbaka min mens efter att dottern fötts, sen blev jag ju gravid igen när hon var ett år och några månader, så jag tror inte jag kommer kunna bli gravid på lika lång tid den här gången heller om jag fortsätter amma så här mycket (vilket jag planerar). Sambon verkar inte riktigt lika sugen på en till, men å andra sidan har han inte sagt ett pip om att jag borde börja käka p-piller eller så, och han vet ju att jag gärna vill ha en till så vi får väl se vad som händer... Hehe :D

Alltså shit vad jag är förkyld! En riktig man-cold! På det är bebisen inte heller helt 100 och har skrikit typ 3 timmar idag. Hon som brukar vara superenkel. Maken kom precis hem tidigare och tog med båda kidsen till parken. Jag ska soooooova!

Mvh Miks

Jag har ganska exakt 3 år mellan barn nr 1 och 2. Ganska exakt 2 år mellan barn 2 och 3. Men 14 månader mellan barn 3 och 4. Sen är det 9 år mellan barn 4 och 5. Enklast har varit mellan barn 3 och 4 samt nu då, med en sladdis. Men tanken var från början att göra två sladdisar tätt.

Ja då var det slut på lugnet då :p idag har A vänt sej mage till rygg 2ggr :D :love: stolt mamma här 14 veckor gammal och verkar bli lik sin mor som var en vild iller som bebis :nailbiting:
Köpte 2 tetror Nan så vi testade ikväll, A såg lite halv skeptisk ut men åt med god aptit tills det blev roligare att tugga på flaskan. Vi misstänker starkt att det är tänder på g :nailbiting:

Jag har tröstshoppat! Det får man när man är sjuk! Några vänner åker till USA och är gulliga och plockar hem grejerna. Har handlat massa kläder på Ralph Lauren till barnen. Tanken var att köpa några plagg men de hade visst kampanj med 30% rabatt :angel: Helt sjukt med KappAhl priser när samma grejer skulle kostat minst det 10dubbla i Sverige!

Mvh Miks

Jag har tröstshoppat! Det får man när man är sjuk! Några vänner åker till USA och är gulliga och plockar hem grejerna. Har handlat massa kläder på Ralph Lauren till barnen. Tanken var att köpa några plagg men de hade visst kampanj med 30% rabatt :angel: Helt sjukt med KappAhl priser när samma grejer skulle kostat minst det 10dubbla i Sverige!

Mvh Miks

Sverige är dyrt tycker jag, fast jag behöver inte köpa nått här jag pekar så betalar mormor :D
Men när det kommer till vinterkläder så blir det härifrån, mycket bättre kläder

Sverige är dyrt tycker jag, fast jag behöver inte köpa nått här jag pekar så betalar mormor :D
Men när det kommer till vinterkläder så blir det härifrån, mycket bättre kläder
Ja det är dyrt i Sverige! Men skönt när någon annan betalar! ;)

Ja vinterkläderna går inte ens att jämföra! Mycket bättre i Sverige! Vi har köpt Isbjörn of Sweden till sonen. Dyrt men så jäkla bra. Han har verkligen lekt som en galning och det syns inte ens på kläderna. Dessutom fortfarande vattentäta efter otaliga tvättar!

Mvh Miks

Ja det är dyrt i Sverige! Men skönt när någon annan betalar! ;)

Ja vinterkläderna går inte ens att jämföra! Mycket bättre i Sverige! Vi har köpt Isbjörn of Sweden till sonen. Dyrt men så jäkla bra. Han har verkligen lekt som en galning och det syns inte ens på kläderna. Dessutom fortfarande vattentäta efter otaliga tvättar!

Mvh Miks

Jag har sagt till mamma som ör förskollärare att köpa vinterklöderna hon vet vad som behövs och vad som är bra, nu har vi ju inte kalla snöiga vintrar men kan va bra o ha mera rejäla grejor när vi fiskar eller är hos farmor o farfar på deras gård.

Jag har sagt till mamma som ör förskollärare att köpa vinterklöderna hon vet vad som behövs och vad som är bra, nu har vi ju inte kalla snöiga vintrar men kan va bra o ha mera rejäla grejor när vi fiskar eller är hos farmor o farfar på deras gård.
Låter som en smart plan!

Ni får det väl å andra sidan vått och blåsigt. Inte lätt att klä i det vädret heller!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar