Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåväl, jag var utan den i ganska precis ett år. Hade BIM 15/6 förra året, så den är ju faktiskt rätt punktlig.

Nu ska jag läsa allt om Natural Cycles...

Jag hade BIM 16/6 förra året så då kanske min kommer snart också då, blä!

Har ätit mini pe sen återbesöket hos bm för två månader sen.

Jag har precis avslutat min tredje mens :meh: Fick tillbaka mensen direkt även förra gången fastän jag helammande :cautious:

Jag är superpeppad att ha mens non-stop i typ 20 år till :wtf:

Mvh Miks

Jag hade BIM 16/6 förra året så då kanske min kommer snart också då, blä!

Har ätit mini pe sen återbesöket hos bm för två månader sen.

Jag vill verkligen inte äta piller, det känns inte alls rätt för mig. Tänker både på mig själv och världshaven, typ. Världssamvetet är ganska stort hos mig... :)

Så någon form av p-dator får det nog bli.

Jag vill verkligen inte äta piller, det känns inte alls rätt för mig. Tänker både på mig själv och världshaven, typ. Världssamvetet är ganska stort hos mig... :)

Så någon form av p-dator får det nog bli.

Mini pe har funkat bra för mig i flera år så körde ett säkert kort. Har inte haft ork och tid att läsa på om annat, men hade vart skönt att slippa piller. Du får gärna uppdatera när du provat p dator av något slag :)

Snart är det slut på lugnet och de där att ungen ligger kvar där man lägger henne, det är nära att det ska släppa för henne att åla fram jäklar va hon jobbar med ben o rumpan i vädret. Utvecklingen har skenat iväg den här veckan och det verkar vara mycket som klickat, tycker synd om sambon som missar allt men vi skypar ofta.

Tveksamt om de ens köper den på BB. Jag tror snarare att det är ungefär som blöjpåsarna så man får på BB. Att det är produktplacering. Men det får man nog inte prata högt om ;)

Mvh Miks

På Växjö BB så ger de Nan och gjort under många år, även på neonatalen och eftersom vi redan gett det i två veckor då vi gick hem för hemsjukvård så valde vi fortsätta med det. Fungerat väldigt bra.

Kom på en till sak. Finns det sterilliserings tabletter här? Jag har sånna man stoppar ner i 5l vatten med flaskora så tar de 15min så är det sterilliserat, slängde bara ner 4 st när jag panikpackade inför resan så behöver fler eller någt annat enkelt alt, skippar gärna kokning av lathet :p
Heller aldrig hört talas om. Men jag kokar inga flaskor i 15 minuter.. Å andra sidan så har vi i princip slutat koka flaskorna, kör dom istället i diskmaskinen på 75 grader och sköljer ur dom innan de ställs på tork. Fungerar utmärkt och har gjort till de fyra andra också. Tar kanske priset av lathet :D

Hehehe, vad tror ni om det här:

När jag var gravid mådde jag jätteilla jättelänge, spydde flera gånger om dagen fram till vecka 21. Jag kunde bara äta/behålla gula saker, levde på aprikoskräm, potatismos och fryst mango.

Och nu, när John har börjat smaka på grejer - gissa vad han föredrar?
Jodå.
Gula grejer.

Mango, banan, honungsmelon och majs är storfavoriter här :D

Ehm... Det känns som att brösten inte har varit lika fulla det senaste dygnet. Kan mens påverka det? :eek:
Det skulle ju kunna vara gör att du förlorar vätska när du blöder. Det krävs ju mycket vätska när man har mens. Pröva att hälla i dej dricka så hoppar produktionen upp igen.

Sen är ju kroppen en hormon-berg och dalbana så det kan säker vara hormoner som påverkar också. Men jag vet inte, är det väl viktigt att säga ;)

Mvh Miks

Här har vi åkt på den första förkylningen. Ändå ganska nöjd att vi klarat oss i dryga 5 månader med tanke på att vi har ett dagisbarn hemma också!

Lite feber och ganska mycket snor. Humöret pendlar upp och ner och så är hon trött. Jag köpte en typ näsdusch som var bra. Inte poppis men den rensar ut snoret bra. Nu hoppas jag vi blir friska fort! Jag har nämligen bokat fotografering av barnen på fredag :love:

Mvh Miks

Här har vi åkt på den första förkylningen. Ändå ganska nöjd att vi klarat oss i dryga 5 månader med tanke på att vi har ett dagisbarn hemma också!

Lite feber och ganska mycket snor. Humöret pendlar upp och ner och så är hon trött. Jag köpte en typ näsdusch som var bra. Inte poppis men den rensar ut snoret bra. Nu hoppas jag vi blir friska fort! Jag har nämligen bokat fotografering av barnen på fredag :love:

Mvh Miks

Här är det jag som är förkyld :(
John har hostat och nyst lite, men är inte snuvig och har inte feber. Pigg och glad unge, trött och hängig mamma.

Ehm... Det känns som att brösten inte har varit lika fulla det senaste dygnet. Kan mens påverka det? :eek:
En gissning är att hormonerna påverkar vävnaden i brösten. Dvs du har lika mycket mjölk men tätheten i bröstvävnaden är annorlunda.

(Förutsätter nu att du inte ammar mindre än förut. Samtidigt så har du fått mens så det i sig tyder på att amningsfrekvensen minskat. I så fall är din känsla korrekt. Oftast tar det ju några dagar innan minskningen slår igenom)

Och jag säger tvärtemot, jag rekommenderar Babysemp. D har inte haft problem med magen pga den. Jag har svårt att tro att den skulle rekommenderas på BB om alla bebisar får förstoppning av den.

Baby Semp är typ gratis för alla BB-mottagningar i Sverige. Perfekt reklam för Semper att folk förhoppningsvis fortsätter med det när de kommer hem.
Här i Linköping ger de Baby Semp på BB och NAN på neo och barnakuten/kirurgen (källa är en vän som jobbar på barnkirurgen).

En gissning är att hormonerna påverkar vävnaden i brösten. Dvs du har lika mycket mjölk men tätheten i bröstvävnaden är annorlunda.

(Förutsätter nu att du inte ammar mindre än förut. Samtidigt så har du fått mens så det i sig tyder på att amningsfrekvensen minskat. I så fall är din känsla korrekt. Oftast tar det ju några dagar innan minskningen slår igenom)

Hmm... John äter ju inte lika länge och lika ofta längre, han har blivit väldigt effektiv när det gäller amningen.

I natt ville han dock amma varannan timme igen, så han kanske beställer en ökning..? De känns lite tyngre nu i alla fall.

Till saken hör att jag jobbade i fredags, pumpade ut 1,5 dl ur ena bröstet på förmiddagen och maken svängde förbi så jag ammade från andra bröstet typ en timme senare. Var hemma lite drygt 3 timmar senare och ammade igen då.

Ammar alltid "ett bröst i taget".

Hmm... John äter ju inte lika länge och lika ofta längre, han har blivit väldigt effektiv när det gäller amningen.

I natt ville han dock amma varannan timme igen, så han kanske beställer en ökning..? De känns lite tyngre nu i alla fall.

Till saken hör att jag jobbade i fredags, pumpade ut 1,5 dl ur ena bröstet på förmiddagen och maken svängde förbi så jag ammade från andra bröstet typ en timme senare. Var hemma lite drygt 3 timmar senare och ammade igen då.

Ammar alltid "ett bröst i taget".
Glömde fråga. Äter du p-piller?

Tycker inte det låter som en direkt minskning så i så fall är det nog bara hormonerna som ändrar bröstvävnaden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka