Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tröstshoppat! Det får man när man är sjuk! Några vänner åker till USA och är gulliga och plockar hem grejerna. Har handlat massa kläder på Ralph Lauren till barnen. Tanken var att köpa några plagg men de hade visst kampanj med 30% rabatt :angel: Helt sjukt med KappAhl priser när samma grejer skulle kostat minst det 10dubbla i Sverige!

Mvh Miks

Vart beställer du RL? :)

Alla bebisar får absolut inte förstoppning av Babysemp. Däremot ser jag inte att den skulle vara bra bara för att den finns på BB. Där är bebisarna i snitt två dygn (plus att de äter extremt små volymer som nykläckta) och på den tiden hinner man inte se hur magen funkar. Det handlar snarare om att landstingen får bra pris på Babysemp.

Nej men den är antagligen inte dålig heller. Jag refererade till någon som skrivit att många, många bebisar får förstoppning av den vilket jag själv och andra jag känner inte har upplevt.

Nu ligger vårt hus ite till försäljning, fick veta dan innan jag åkte till Sverige mitt i stressen att inte veta om vi skulle hinna och mitt i packningen. Känns pissigt men vi kan inte göra något åt de så sambon får leta nytt boende och hoppas vi hittar nått snart. Allt är verkligen upp och ner nu och jag hinner inte må nu utan kör på autopilot. På detta en förkylning och så visar ju A alla tecken på att tänderna är på G och är extra mammig. Men hon är världens finaste unge, så snäll och får hänga med på allt som måste ordnas tur hon gillar bilen och sover bra i vagnen.

Vart beställer du RL? :)
Jag beställde faktiskt på deras egen hemsida. De har ganska ofta erbjudanden reor och rabattkoder. Men de skeppar bara inom USA.

Jag har angett kompisens namn och deras hotell som shipping adress. Funkade bra. Grejerna skickades idag och borde vara på deras hotell mån-tis. Så jag vet om tre veckor om grejerna passar eller inte :nailbiting: :D

Mvh Miks

Nej men den är antagligen inte dålig heller. Jag refererade till någon som skrivit att många, många bebisar får förstoppning av den vilket jag själv och andra jag känner inte har upplevt.

Jag har hört det av flera på BVC och om man kollar i FB grupper med barn som äter ersättning så avråder 99% av alla Baby Semp! :) Det finns många barn som klarar av Baby Semp men efter de bytte receptet förra året så märker många av att barnen blir hårda i magen.

Jag beställde faktiskt på deras egen hemsida. De har ganska ofta erbjudanden reor och rabattkoder. Men de skeppar bara inom USA.

Jag har angett kompisens namn och deras hotell som shipping adress. Funkade bra. Grejerna skickades idag och borde vara på deras hotell mån-tis. Så jag vet om tre veckor om grejerna passar eller inte :nailbiting: :D

Mvh Miks

Typiskt att jag nog inte har nån som är i USA nu men jag såg ett tips om hur man kan köpa via deras sida så här ska testas! :D

Nu är det sommar och sol i Karlstad!
Vad ska jag som rookieförälder tänka på?

Hur mycket kläder behöver ongen ha på sig nu egentligen?

Jag har hört att man ska klä sitt barn lite som man klär sig själv men att tänka på att de kanske behöver ha något mer på sig.
Alltid något på huvudet (solhatt, keps etc), helst alltid långärmat och skydda från solen genom att vara i skuggan för att barn under 1 år helst inte ska smörjas med solskydd. :)

Åh hur då!?! Dela med dej!! På PM om du inte vill outa!

Mvh Miks

Man kan tydligen beställa från dem via Shopusa, vet inte hur det fungerar men de löser frakten, betalning, tull osv.
Även om man får betala tull så blir det mycket billigare än i Sverige!

När "slutar man använda" bodys? Känns lite skumt att ha bodys i 92 osv? Då kör man väl vanligtvis tröjor och byxor?

När "slutar man använda" bodys? Känns lite skumt att ha bodys i 92 osv? Då kör man väl vanligtvis tröjor och byxor?

Min dotter slutade runt strl 80 (16 månader gammal) för det var då hon började gå mer och mer själv och var inte lika beroende att slippa glipet mellan tröja och byxa när vi bar henne.

Klä bebisen som du klär dej själv ungefär. Med korrigering för om bebisen är en fryslort eller en varm unge.
Det kan vara bra med en termometer i vagnen så man har koll på hur varmt det är. Vagnen kan superfort bli jättevarm.
Myggnät är en bra grej till vagnen.
Bebisar kan med fördel dricka vatten när det är varmt.
Skydda bebisen mot solen med hjälp av skugga och heltäckande kläder.

Typ när de slutat krypa brukar de flesta sluta med body. Jag är inget bodyfan. Vi har inga bodys efter 86 från sonen.

Till lilla C har vi ungefär hälften bodys och hälften vanliga tröjor. Sen har vi klänning nästan varje dag för att jag tycker det är ett sjukt praktiskt plagg. Jag är så trött på alla jädra knappar som finns på bodys :meh:

Mvh Miks

Man kan tydligen beställa från dem via Shopusa, vet inte hur det fungerar men de löser frakten, betalning, tull osv.
Även om man får betala tull så blir det mycket billigare än i Sverige!
Om du vågar prova att beställa får du gärna berätta hur det går! :)

Mvh Miks

Klä bebisen som du klär dej själv ungefär. Med korrigering för om bebisen är en fryslort eller en varm unge.
Det kan vara bra med en termometer i vagnen så man har koll på hur varmt det är. Vagnen kan superfort bli jättevarm.
Myggnät är en bra grej till vagnen.
Bebisar kan med fördel dricka vatten när det är varmt.
Skydda bebisen mot solen med hjälp av skugga och heltäckande kläder.

Typ när de slutat krypa brukar de flesta sluta med body. Jag är inget bodyfan. Vi har inga bodys efter 86 från sonen.

Till lilla C har vi ungefär hälften bodys och hälften vanliga tröjor. Sen har vi klänning nästan varje dag för att jag tycker det är ett sjukt praktiskt plagg. Jag är så trött på alla jädra knappar som finns på bodys :meh:

Mvh Miks

Och jag tycker klänning är sjukt opraktiskt tills de börjar gå :p

Jag älskar bodys! Speciellt de med omlottknäppning .
Alla t-shorts och tröjor korvar upp och trasslar tycker jag...
Så här blir det bodys lääääänge.

Men om han fortsätter växa såhär kommer storlekarna ta slut innan han börjar gå:cautious:.
V är 4månader och 8 dagar, väger 8,1 kg och har nu strl 74.

På riktigt ett litet problem i och med mitt diskbråck och kotrotationen, det är hårt för ryggen att kånka den här klumpen! Hoppas han får ordning på krypandet fort så han kan leka lite själv snart.

Jag älskar bodys! Speciellt de med omlottknäppning .
Alla t-shorts och tröjor korvar upp och trasslar tycker jag...
Så här blir det bodys lääääänge.

Men om han fortsätter växa såhär kommer storlekarna ta slut innan han börjar gå:cautious:.
V är 4månader och 8 dagar, väger 8,1 kg och har nu strl 74.

På riktigt ett litet problem i och med mitt diskbråck och kotrotationen, det är hårt för ryggen att kånka den här klumpen! Hoppas han får ordning på krypandet fort så han kan leka lite själv snart.
Min äldsta var också en liten heffa-baby. Han vägde 10 kg när han var 6 månader. Sen vägde han runt 10 ganska länge (kan dubbelkolla imorgon i hans BVC kort). Han var (och är) även tre över kurvan på längd. Jag fick en inflammation i tummarna när han var ungefär 5 månader för att han var så tung att lyfta. Det blir ju några lyft om dagen. Jag fick lära mig att lyfta honom med underarmarna istället för händerna. Sjukt jobbigt! Du får försöka hitta sätt att avlasta din rygg.

Vi hade lite tur eller hur man säger för sonen kröp aldrig. Han studsade runt på rumpan istället. Det betydde att tröjor aldrig glipade för han satt så snällt. Du får hoppas på det för din lille också :)

Du kan ju kolla hur din sons kurva ser ut hitills och följa den fram till ungefär ett år så ser du hur lång han är då. Då borde du kunna kolla redan nu om ni kommer få body problem. Annars kan jag även tipsa om body förlängare. De adderar typ 10 cm i grenen :up: En 86 body blir plötsligt en 96 body!

Mvh Miks

Men det är ju så mysigt att stoppa in handen innanför och klappa lite på den fjuniga lilla ryggen :love: Helt omöjligt med body ju!

Mvh Miks

Haha det håller jag med om och dom är sååå gulliga i klänning :love: Men det är fortfarande opraktiskt för de hamnar i en knöl under armarna när man bär osv :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka