Miks
Trådstartare
Härligt! Vad fina ni är! I Stockholm regnar vi bort! Har firat midsommar i regnställ!Glad midsommar på er!
Norrland bjuder på strålande sol dagen till ära
Mvh Miks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt! Vad fina ni är! I Stockholm regnar vi bort! Har firat midsommar i regnställ!Glad midsommar på er!
Norrland bjuder på strålande sol dagen till ära
På bajsftonten inte särskilt mycket nytt. Han bajsade en gång i går på kvällen, och sedan dess har det inte hänt något mer.
Jag vet ju att det är heeeelt normalt, men det känns inte normalt - han har ju aldrig bajsstrejkat förut...
Ha ha haJompa bajsstrejkar, och jag försöker hålla mig lugn.
Han har fått prova lite klämmis/knölis/kramis-smaker (och verkligen gillat dem) men bara små, små prova-på-portioner. Kanske påverkar det mer än jag kunnat tro?
Han har bajsat "mer hög än pöl" i pottan i två dagar, men har inte bajsat sedan i går kväll nu, vilket är ovanligt länge... Det kom pyttelite och ganska fast bajs i morse, men långt från den vanliga mängden morgonbajs. Han är fortfarande glad och pratig och verkar helt ignorera att han mamma börjar bli orolig... Och han ammar som han brukar.
Men vad fan - bajsa lite snart då!
Nu har vi paxat datum till Johns välkomstfest. Vi skippar dop och namngivelse känns lite märkligt eftersom han redan har sitt namn. Välkomstfest it is! Jag har gjort fina inbjudningar som jag hämtade på tryckeriet i dag (föräldraledig grafisk formgivare, can't help it.)
Det ska bli så kul!
Tänker att det blir trädgårdsfest mellan lunch och middag = lätt mat, mycket popcorn i roliga varianter, lite snittar, frukt och många ballonger.
HÄR KOMMER ALLA KÄNSLORNA PÅ EN OCH SAMMA GÅNG!
John är som en berg-och-dal-bana i dag. Herregud, det är liksom en hysterisk kombo av Sir Crankalot, Sir Eatalot, Sir Laughalot, Sir Droolalot och Sir Screamalot. Jag är helt utmattad..!
Hehe och visst kan humöret växla FORT ibland också? Typ från värsta smilet till världens ledsnaste min på mindre än en halv sekund
KL
Jag köpte en sån där jättenapp som man kan pula in puré i och låta ungen smaka på (vad de nu heter). Mycket populärt testade låta honom suga på en bit päron för någon vecka sen och då fick han tyvärr ont i magen, så jag har inte vågat testa igen förrän nu. Nu har han fått lite fruktpuré i förrgår, sen lite persika igår och lite banan idag. Han smaskade som aldrig förr och inte minsta lilla tecken på magont känns som utmaningen snarare kommer att vara att inte ge honom för mycket mat innan magen hinner vänja sig, för han verkar tycka allt är supergott
En taste teaser från Umami?
John ÄLSKAR sin!
Mango och melon är favoriterna. Potatis, banan, majs och morot fungerar fint. Ärtor var tydligen äckligt
Han har även fått smaka lite på olika klämpåsar - och jag är väldigt imponerad över att han kan både kan hålla och äta även dem helt själv, även om han inte får Men praktiskt att det inte kräver någon sked när ongen kan suga ur pipen
En taste teaser från Umami?
Googlade och den ser likadan ut, men det här va något annat märke. Himla smart grej, den här hade man behövt till dottern som va minst sagt skeptisk till mat i början!
Kul, då ska jag också testa mango och melon! Och potatis och morot tänkte jag prova någon dag Ja de flesta klämpåsar är väl från 6 månader? Fast så länge barnet inte får ont i magen är det ju bara att köra!! Gud va kul det här är, jag känner liksom ingen stress alls över det här med mat den här gången utan det känns bara roligt att se hur han reagerar på allt han får testa
Vi ska börja med smakisar i helgen, A har blivit väldigt intresserad av vår mat nu och har koll på att allt ska in i munnen och allt som inte går in i munnen slickas det på. Här finns det nått som kallas baby ris som verkar vara mer som geöt men som de rekomenderar att börja med så beställde hem det med matbeställningen idag, nu ska vi bara köpa stol och så skålar och skedar, blir kul det här