Vinter skor eller inte!?!?

Kicki_83

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt...e bara å ändra så den kommer sätt i så fall!

Natten mellan torsdag och fredag så kom det lite snö här uppe...och jag vet inte hur ja ska göra med vinterskor på pållen?
Snön borde ju försvinna lite ligger kvar än så i går när ja prövade rida på ridbanan blev det bara styltor!
Det var 5 plus i går å skulle bli samma i dag snön borde ju försvinna. Inge mycket snö 5-6 cm kanske och småisigt på skogsvägarna.

Hur skulle ni ha gjort? Haft kvar sommarskorna och hoppats att snön försvinner? eller ta upp hovis och sätta på vinterskor?

Sv: Vinter skor eller inte!?!?

Vintersko! Jag har broddhål året runt på mina och sätter i brodd så fort det behövs. Är rätt skönt att ha det valet när det en morgon helt plötsligt är fullt med is över hela stallplanen och vägen till hagen. Men du kanske menade att sko med snösulor?

Vintersko, absolut. Gjorde jag förra veckan. Vill inte bli tagen på sängen av att det fryser till och häststackarn ska behöva halka omkring.

Jo sulor menade ja oxå...eller i fram har han redan det men i bak behövs det oxå för han får sånna styltor.

Men jag tänkte lixom kommer inte snön försvinna då eller kommer det bli bara mer?
Hovis var här för två veckor sedan så det är ju enegtligen dax att sko om nu men fortsätter det såhär så måste man juh.

Som tur var har jag inge problem med vägen till hagen å i hagen för där e det inte halt.

Får vänta tills nästa vecka får se om snö och is är borta annars får hovis komma.
Förhoppningvis försvinner snön på ridbanan så ja kan rida där...annars skottar ja bort det lilla som finns där!

Just nu e det typ 5-6 grader varmt... å det känns som snön ska försvinna...

Han har ju inga problem i hagen och till och från. Så fixar jag ridbanan eller om den fixat sej själv i solen så har jag några dagar att fundera på...vintersko eller inte?!?

Jo det är samma här (S Norrland) men ändå. Den halkiga tiden är på väg, det känns onödigt att vänta. Sulor tog jag i samma veva.

Men det är ju snart jul, stor risk att det blir hårt och halt om inte annat. Räcker det inte med broddar då? Jag har aldrig använt snösulor själv, tycker det brukar gå bra ändå och sen har jag hört skräckhistorier om när de lossnat från sömmen och hästen halkat på dem och fått gaffelbandsskdor.
Min vinterskoning är att jag sätter på skor med 4 broddhål istf 2.

Det är sama väder där jag bor. 4-6 grader varmt men snö och is försvinner bara där solen kommer åt.
Jag tycker du ska byta till vinterskor.

Min blev skodd för ca 1,5 veckor sedan. Naturligtvis så skippade jag sulorna för jag trodde inte de skulle komma nå snö än. Har iaf broddhål så de var ju lätt att lösa den versta halkan för honom. Men styltorna..Funkar ju bara en liten stund om man smörjer inuti hovarna....

Ja det kanske får bli vinterskor!
Men min pålle måste ha snösulor annars kan jag inte rid ändå...Får värsta styltorna bara det är lite tö snö.
Men han har redan sulor fram pga av sina ömma hovar så ja måste ha i bak oxå!
Och försvinenr snön nu så e man ju laddad till det blir mera och behöver inte bekymra sej om skoning då.

I dag ska pållen få vinterskor!

Vet egentligen inte om bet behövs i den här leran å plusgrader men det ska väl komma snö å is hoppas jag!

Hur skor ni era?

Hur många brodd hål?
Sulor?
Vilka broddar?

Jag kör med två broddar per sko, och sulor. Brukar använda ganska låga broddar, men minns inte exakt vad de heter nu. Isbrodd?

KL

Har ockå satt på vinterdojjorna nu.
Guldskor med 6 brodd ( bra om nån går av så slipper man byta hela skon)
De genomskinliga snösulorna runt om.

Nu har min pålle vinterskor! Han har 4 broddar per sko. Sulor fram pga ömfotad ska testa vara utan snö sulor bak se hur det blir!

Vad kan man göra annars mot styltor om man inte vill ha snö sulor??

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 868
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 424
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?