Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja jag har ju Cilla som rapporterar åt mig så ni ska nog få nys om det ändå!

Cilla shit vad hemskt, men hur kunde han tappa henne??? Så otroligt olyckigt att hon bröt benet, stackars liten.

Det låter bra! Är det nån som rapporterar åt Cilla då? Det är ju snart dax där ju! Annars får vi ha is i magen så länge...

vindvissla å ja rapporterar åt varran, så roliga och påhittiga är vi! :p

sitter å försöker få ut ungen med tankekraft, det går sådär...

ja vet inte hur det gick till, han kanske gick och matade henne och hon skvatt till. väldigt lätt hänt och rena oturen att det skulle gå så illa!!! men å andra sidan, om han inte hade fått tag i henne, kanske hon hade skadat sig värre.
nu ska det bli utredning av socialen tydligen.
läkaren hade frågat mamman i fråga om det fanns någt som hon kände att hon ville berätta för dom. :o

det är visst rutin vid alla skador på småbarn och tydligen är så mycket som 1/10 skadat med flit! :eek:
även om ja tycker hemskt synd om våra vänner och deras lilla är det ju jättebra att vården och socialen kollar upp allt sånt.

Men fya vad hemskt :/

Stackar bebis och STACKARS pappan, fy vad han måste må . Hoppas det ordnar sig för dom ..

det är visst rutin vid alla skador på småbarn

Sa dom så till dina vänner? Det stämmer iaf inte att dom utreder alla skador på små barn :)

Senast ändrad:

det beror nog på skadan, men om ett par kommer in på akuten med sin 2-månaders som har brutet ben tror ja att det är rutin iallafall. ;)

å jippie mig (å LillaLiv såklart), jag har gått 40 fulla veckor idag!!!!:banana:
men...... vart är bäbsien? den skulle ju komma idag? :confused:

Ja, men dagen är ju inte slut än :idea: ;)!

Ibland är man ju bara för smart, det är klart att ni rapporterar åt varann :o !

Nämen hu så bökigt angående dina vänners bebis, var soc tvunget att kopplas in, suck... Men visst det finns ju de barn som har det svårt så på ett sätt är det ju bra att de är noga. Men ofta hör man ju att i de fallen de verkligen behövs så utreds det inte ordentligt. Usch vad jobbigt för dina vänner, det måste kännas riktigt anklagande när soc ska hålla på att utreda det också, precis som föräldrarna inte har nog med skuldkänslor.

ska dit nästa tisadg igen och hon trodde inte att någon bäbis skulle dyka upp innan det, jag såg alldreles för fräsch och välmående ut. :love: (man bara måste älska min BM!!!!) fast det hon mena var ju att jag inte börjat lägga ut runt ansiktet och fått det där typiska gravid-silikonläpparna och breda näsan. men det är ju inte alla som behöver bli så heller....... :cool:

Här kallar de det att man börjar se "mogen" ut. Jag som aldrig kommer att bli mogen någonsin ser fram emot att åtminstone se mogen ut...:cool:

det är visst rutin vid alla skador på småbarn och tydligen är så mycket som 1/10 skadat med flit! :eek:
även om ja tycker hemskt synd om våra vänner och deras lilla är det ju jättebra att vården och socialen kollar upp allt sånt.

De kan aldrig vara för nogranna med sådant. Jag fick ett jobb tack vare att soc aldrig begripit att de borde tagit barn ifrån en mamma. Man kan göra sina barn fruktansvärt psykiskt sjuka om man inte är frisk själv. Så sjuka att de till slut dör av det. Å jag blev arbetslös.:cool:

Nåja, det hör ju till ovanligheterna. Man behöver inte vara en perfekt förälder, man kan göra mycket fel och dumheter utan att det blir annat än hederliga och friska medborgare av barnen.

Appropå nåt annat, Norpan har börjat få hicka ibland tror jag. Det rycker till i magen upprepade ggr ibland.
Min mutter dök upp vid sju här i morse och väckte både mig o Norpan. Norpan har ägnat morgonen åt att sparka sin mamma i revbenen, hicka och böka runt. Och så har den blivande mormorn fått klappa Norpan på huvet, tror vi.

just så var det min BM kallade det!
ja fatta ju inte vad hon mena, var tvungen å fråga och då förklarade hon med den breda näsan och de stora läpparna.... :D

koncenterar mig nu på att telepatiskt spräcka fosterhinnan, andreas erbjöd sig att sticka hål på den med en grillpinne. jag tacka nej, vänligt men bestämt.

åh, ja är så nyfiken på hur det är med LillaLiv!
kan hon inte logga in å updatera oss nån gång!!??hon var ju inte inne ofta innan heller och för allt vi vet, så kan ju hon vara mamma nu.

låt mig gissa, din mamma såg ut såhär: :love: ?
det gör nåmligen min mamma varje gång hon känner.
oftast följt av ett naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwww, mommos jänte!!!!!!!!

jaja, hellre en mor sm är åt det hållet än en som inte bryr sig alls.
å min papa har blitt helt sritt språngade galen, har ringt flera gånger sista veckan och senast igår updaterade han sin FB med: "Har varit på drift Falun I går Mora i dag mitt upp i detta så ska jag bli Morfar i dag. Jaa det är stort visst är det det men inte blir det i dag! Hela dagen satt jag och kolla mobilen hon skulle meila när dom skulle åka.Men det dröjjet ut på tiden sa Camilla när jag ringe ikväll och undrade varför jag inget mail har fått.Jaha då är det att vänta så får vi se vad som händer. jag känner mig lite uppspelt@camilla"

å vi som prata en gång var annan eller tredje månad förr.... jag tycker det är jättekul. :laugh:

Jag hör väl inte heller av min far så ofta. Men via en gammal granne som numer är pappas granne så hade han varit där och pratat och varit stolt som en tupp. Han skulle ju bli morfar igen och min yngsta syster skulle ju gifta sig och det gick så bra för hans barn och bla bla bla.

Synd bara att han inte säger sådant direkt till mig/oss. Nåja, alla kan inte vara perfekta.

Mamma är väl inte så jätte om sig och kring sig men hon fick nästan en liten tår i ögat när jag sa att jag började känna sparkar och hon vill gärna känna på Norpan.

Men här sitter jag o ugglar. Jag som har tvättdag idag. Dags att dra ner till källaren och tvättstugan.

koncenterar mig nu på att telepatiskt spräcka fosterhinnan, andreas erbjöd sig att sticka hål på den med en grillpinne. jag tacka nej, vänligt men bestämt.

Fast jag tycker det var väldigt smidigt när vattnet gick inne på BB när man ändå hade den där fula rocken på sig och så! Hua, tänk om det säger splasch när man är och shoppar eller nåt... Jag hoppas det blir likadant denna gången: Att jag ligger där på BB med värkar, vattnet går och krystvärkarna startar direkt och jag trycker ut bebisen. Men snacka om att jag lär få panik denna gången om vattnet går i bilen eller hemma. Min hjärna är lite knasig, den tror det ska bli precis likadant som förra gången: Att denna bebis också ska komma 2 dagar innan BF och att jag ska få krystvärkar och trycka ut bebisen strax efter att vattnet gått.

På föräldragruppen berättade vår bm att i den förra gruppen hon hade så var det en mamma som vattnet gick på när hon satt i soffan på ett av mötena. Tur att det var skinnsoffa. Det hade bara forsat fram.

Vattnet kommer visst när det kommer.:D

Två av mina kompisar gick vattnet på under natten. Den ena väckte sin man som svarade surt: "Nej, nu är det inte jag som snarkade", och den andra undrade vad de skulle göra varpå sambon svarade: "Jag går och googlar". :rofl:

å jippie mig (å LillaLiv såklart), jag har gått 40 fulla veckor idag!!!!:banana:
men...... vart är bäbsien? den skulle ju komma idag? :confused:

Jag hoppas att trenden tröga höstbebisar fortsätter även i våran tråd :angel:

Min bebis har börjat sova mera nu, det tycker jag är positivt. Hoppas på att få en till unge med lika mkt sömnbegär som Rasmus :)

Å jag hoppas på tröga vinterbebisar jag. Vill inte ha ett par veckor för tidigt!

Norpan är ju nu drygt 31 veckor och är livlig utav bara den. Men kanske något lite lugnare. Vi får hoppas att den kommer att vilja sova mer utanför magen.

Bägge mina ungar har haft samma rutiner utanför magen som i de första månaderna.. Lär inte bli kul med denna sprattelungen, den vaknar alltid när jag lägger mig vid 9, håller igång fram till 12, sover fram tills 5 ung då jag går på toa å sen håller den igång. En riktig vilde!:D

Min har vart galen dygnet runt. Första gången jag kände rörelse var kring v.12! Så de e rätt skönt nu när hon inte har lika mycker space. Men jag sover asdåligt :( Inget är bekvämt för de gör så himla ont i ryggen.

Bägge mina ungar har haft samma rutiner utanför magen som i de första månaderna.. Lär inte bli kul med denna sprattelungen, den vaknar alltid när jag lägger mig vid 9, håller igång fram till 12, sover fram tills 5 ung då jag går på toa å sen håller den igång. En riktig vilde!:D

Rasmus oxå i början, han drog alltid igång som värst kring 22 och lika så när han var utanför magen. Sen sov han länge. Den här har rock n roll hela dagarna.

Precis hemkommen fran en natt pa hotell. Tyvarr var det inget imponerande stalle, ingen choklad eller nanting och jag kunde inte somna for mina ben var fulla av myror. Tror jag lyssnade pa tva cds av min ljudbok innan jag till slut dackade :mad:

Har ar varsta stormen idag, det regnar jattedroppar sidvartes. Skont att vara inomhus i alla fall! Min bebis ligger fortfarande pa tvaren men nu ahr jag forlikat mig med snitt om det blir sa. Kanns bra att jag haft ett par veckor pa mig att forbereda mig. Ultraljud pa mandag...

Hejar lite pa Cilla och Lillaliv, kom igen nu och satt en punktlig trend for vara vinterbebisar! Jag vill minsann ha det avklarat innan jul!

Den här är mkt vildare än grabbarna varit, kanske är en tjej denna gången? :)

Jag vaknade inatt förresten av att jag hade skitont i ryggen, som rejäl molande mensvärk. Det strålade ner i ena benet, både bak förbi skinkan och runt till ljumsken och ner. Värkte ända ner till vaden. I benet kändes det mer som kraftig träningsvärk. Låg vaken en timme kanske, sen lyckades jag somna och när jag vaknade i morse var det nästan borta.
Någon mer som haft så? Funderar på vad det kan ha varit.. Har tid hos läkare i em pga av mitt låga blodvärde och foglossningen, ska höra med henne oxå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka