Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Inte ischias då? Den nerven tar ju den vägen du beskrev ner till foten.

Jag har hört att tjejer är vildare än pojkar och lika så innan ul när jag berätta om hur vild bebisen var redan nu sa flera "Då är det en tjej"
De hade helt rätt.

Funderade oxå på om det var ischias, men har haft problem med det förut och då kändes det inte riktigt så.. Fast det kanske känns annorlunda när man är gravid. Jävligt ont gjorde det iaf. :crazy:

Om tjejer är vildare så är det definitivt en tjej denna gången! :D Känns som att den är på väg ut ur magen emellanåt, den tar spjärn åt alla håll och trycker. Gör riktigt ont ju! :D

Din kille är ju ett undantag, han är nog inte som alla andra, ligger med rumpan ner och har sig! Fast han kanske försöker sparka sig runt så han kommer med huvudet neråt ;)

Haha sa kan det ju vara. Annars ar han kanske bog :D

Jag tror inte ens han har rumpan nerat, han ligger pa tvaren precis under mina revben. Det ser jatteroligt ut nar jag ligger ner!

De vill vi se bild på :D

Om du tror han kanske är bög så kan du få låna Rasmus, finns inget trevligare shopping sällskap han älskar att gå i klädbutiker :D

27551531.jpg

Haha vi kanske far traffas och se om de gillar varann! Med en storebror som den har vet man ju aldrig :D

*kl*

Hmm, blir lite orolig då den lillan förra evckan levde loppan hela tiden och det sparkades hej vilt. Men nu är de tnästan kolugnt, vet itne ens om de tär sparkar jag känner eller ej :confused:

Ligger jag på sidan så kan det kännas som att något buffar men skulle lika väl kunna vara en sammandragning eller nått. Känner inte något direkt varken när ajg sitter eller ligger ner, någon enstaka kanske.

Har hostan from hell, har kostat kostant nu i 1 v, har ont i både magen o ryggen pga det. vet inte om det kanske därför lillen är som den är. Blir juh orolig.

Ska till BM på månda, men känns juh som en evighet till dess. :crazy:

Vissa bebisar blir ju lugnare och sover mer i slutet på graviditeten. Norpan har dock inte läst instruktionsboken...:cool:

Sen kan ju barnet vända på sig och sparka innåt så det känns minder kanske?

Hoppas du får hjälp med hostan. Vi väntade lite med att sluta med preventivmedel tills jag hade fått någorlunda utrett vad min hosta from Hell berodde på. Skulle på lungröntgen och så. Men förmodligen så är det så att jag har en övre magmun som sluter sig dåligt. När magsyra tränger upp kan det reta luftrören så man får hosta så man spyr. Prova att ändra kosten om läkaren inte tror att det är något annat. Äta mindre portioner och ofta och inte sätta i sig sådant som är sött och som triggar igång magsyran.

Fifan vicken dålig kondis jag har.:eek:

Har tömkört/longerat min häst och mockat tre boxar. Sen var jag rätt trött och flåsig kan jag säga. Vem har snott min kondis?!

Verona; jo men man tycker juh alltid att man är besvärlig, vill ju inte ringa i onödan.
Sen vet jag inte. Jag har som ont längst nere på magen, precis där blygdbenet börjar ungefär. Vet inte om det kan vara någon muskel eller nått. Det gör som ont om man trycker där eller jag vrider på mig fel... Ska fråga BM om det sen.

A-K.eng

jo jag vet,så va det sist. Men nu när man har varit bortskämd med att det sparkas för fullt o nu knappt alls då blir man orolig :crazy:

Jag tror att jag åkte på svinis trots vaccination :D All symptom stämmer iaf. Så därför fick jag hostan from hell, stackars sambon som bara fått sovit någon timma per natt.

*KL*

Lillaliv loggar in och lämnar lägesrapport! Fortfarande bebis i magen, några timmar kvar, men det verkar kört med den 19:e!

Igår trodde jag seriöst att det startade. Från ungefär lunchtid fick jag en molnande mensvärk som strålade ut i ryggen. Det kändes konstant och varierade inte i styrka. Vid 16-tiden ändrades det till att komma och gå. Det värkte oregelbundet, från 1 minut till 30 minuter mellan "värkarna". De blev kraftigare och kraftigare och vid ett tillfälle fick jag ställa ifrån mig middagstallriken och vänta på att det skulle sluta värka innan jag kunde äta vidare. Jag förberedde min man på att "inatt bär det iväg". Vid 23-tiden tänkte jag på det jag läst att man ska försöka sova så mycket det går så jag gick och la mig, beredd på att inte få sova särskilt mycket. Somnade direkt och vaknade inte förrän i morse, kände ingenting under natten och idag och lika lite idag. Absolut ingenting förutom lite rörelser från bebis. Känner mig lite snuvad på konfekten, och faktiskt ganska snopen... så säker var jag igår...

Så imorgon ska jag iväg på julmarknad 6 mil härifrån, det om något ska väl kunna kicka igång något...:devil: Resonerar som att alla vägar går till sjukhuset, så jag är inte orolig att åka hemifrån, men jag ska kanske ta med mig ett ombyte ifall att vattnet skulle få för sig att gå eller något...:angel:

Cilla, tänker på dig och hoppas det händer något på din front istället!!!:bump::bump::banana:

kl

Var hos läkaren idag ju, hon konstaterade att jag har foglossning.. Inte så mkt att göra mer än att ta det lugnt och undvika sånt jag får ont av (lätt med barn, hästar och hund:crazy:). Kunde ta kontakt med sjukgymnastiken, akupunktur och varmvattengympa kan hjälpa oxå. Fast jag avskyr ju att bada så jag skippar nog det sista..
Har nog iaf fått tag på ny medryttare, alltid något!

ah, vi verkar (värkar :idea: ) ha samma typ av ont iallafall, för den där molande värken i mage och rygg har ja haft idag!
mitt nya datum är 23/11, vilket var mitt datum innan UL.

men trots att ja inte blir mamma än vad det ser ut som, så är jag otroligt stolt över mig själv och att jag har genomgått en hel graviditet och nått 40 fulla veckor utan större problem.
så nu ska jag verkligen bara njuta av den sista tiden utan press, när jag kan ligga i sängen hur länge jag vill, duscha hur länge jag vill eller spontanfika i flera timmar.... :love:

och det är ganska skoj när folk frågar när jag ska ha och jag säger glatt "idag"! dom blir :eek: i nunan. :devil:

men trots att ja inte blir mamma än vad det ser ut som, så är jag otroligt stolt över mig själv och att jag har genomgått en hel graviditet och nått 40 fulla veckor utan större problem.
så nu ska jag verkligen bara njuta av den sista tiden utan press, när jag kan ligga i sängen hur länge jag vill, duscha hur länge jag vill eller spontanfika i flera timmar.... :love:

Jaaa absolut ska du vara stolt! Och snart är det bökiga över och du har en alldeles egen bebis! Och om du frågar mig så är det tusen gånger roligare än att vara gravid!

:bump: för din molande värk, hoppas det sätter igång snart!

vi får börja hejja på cassic_bambi åxå nu ju, hon ska ju ha 27! bara 7 dagar kvar i morgon!

s030.gif

hejjahejja!

Haha du och dina smileysar! :D

Jag tycker vi kan heja lite på alla bebisarna, min får jättegärna komma nu också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka