Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Oh jag tyckte det var skitläskigt bara tanken att ha sex på slutet, skulle aldrig våga färdknäppa :p:D Bara tanken att lillan ligger där nere med sitt huvud och ja.... nä inget för mig :o:D

Efter att ha haft kraftiga onda förvärkar var tjugonde minut i 5 dygn blir man lite desperat... :D Vet ju inte om det verkligen var det som fick fart på det hela, men eftersom bm förslog det och Hampus kom ut dagen efter så säger vi att det var så!;)

nä, färdknäppning är nog inget för mig tyvärr!
får snällt vänta tills bäbis är ute och samb är villig igen. :)

Usch, en till som ryser av bara tanken på färdknäpp... Stackars bebis om det första den möter påväg ut i den nya världen är min mans...:o:o:o:eek:

Igår värkte, bubblade och sprattlade det hela dagen i magen. Men kändes inte alls som i onsdags. Nu på morgonen har jag fått tillbaka den molnande värken... hoppas, hoppas... Börjar känna mig som smått smärtberoende, "tror bestämt det värker lite i ryggen... jaaaa, nu värker det mer... oh nej det försvann...snälla värk kom tillbaka!"

Oavsett värk eller inte, idag är jag en dag närmare än jag var igår!!!:banana:

Oh jag tyckte det var skitläskigt bara tanken att ha sex på slutet, skulle aldrig våga färdknäppa :p:D Bara tanken att lillan ligger där nere med sitt huvud och ja.... nä inget för mig :o:D

Med Rasmus fick jag ingenting dom sista 2 månaderna för hans huvud var i vägen! :eek:

Inte konstigt att det gick så fort för honom att komma ut :angel:

Lillasyster ligger fortfarande inte rakt ner med huvudet så det går fortfarande :D Och jag tror hon vart så lugn för hon vuxit så mkt den här veckan, igår när jag gick och la mig fick jag 3 hårda sparkar i revbenet och nu är hon helt vild!

ih, nu orkar ja inte hålla mig längre!!!

ja har haft värkar i över 12 timmar nu och väntar bara å att dom ska bli regelbundna och tätare, sen är det dags att åka!

Det kan väl iofs vara så att det kommer och går lite, men vafan, du är ju i v 41 så mest troligt är det på G!

Gör värkarna ont? För mig var det verkligen tydligt när de satte igång på riktigt, för värkarna "körde" liksom i hela kroppen och jag blev varm och andningen påverkades.

Gud vad spännande! Se till att vila ordentligt nu och samla krafter. Fast vill du få igång det ordentligt ska du kanske hellre upp och gå en massa förståss... Men ät och drick medan du kan och vill och ge sedan gärnet när det är dags! Du har världens häftigaste grej framför dig!!

//Julia

Tjohooooooooo

Nu börjar det likna något. Nu vill vi inte se dig mer här inne på ett tag bara så du vet! Kläm på bara och lycka till!

Men guuud vad spännande! Och nej det är inte så vanligt att de avtar när man gått över tiden :bump: Nu är det lillCilla på gång!!! :banana:

om det gör ont??!! :eek:

my godness, det jag har känt hittils är ju skrattretande lite om man jämför med jag känner nu. många av dom är såpass så det tåras i ögna å mig. så det är ju ingen tvekan om vad det är som händer.
blir varm, lite svett, får rysningar....

har försökt sova och orka ligga i 50 minuter, men sen fick ja resa mig, värkarna blir både starkare och längre när jag ligger ner..... men fick sva lite mellan dom iallafall!!! känner mig superpigg ändå och ätit en god frukost!

Ring till förlossningen och fråga vad dom tycker, det är ju 1a barnet så det kan ju vara skönt att få komma dit och dom kollar till en och sen kanske man får åka hem och komma tillbaka. Att man är lugn och trygg inför förlossningen är verkligen det viktigaste!

Med Rasmus upplevde jag inte värkarna som direkt smärtsamma, men de påverkade andningen och jag kunde inte äta. Ont gjorde inte värkarna först jag la mig ner och då var det "Ge mig epudral NUUU..." Smärtan satt i ryggen. Sen när jag satt mig upp försvann det.

Åh så spännande! Jag drömde att det var dax för mig inatt. Men det kanske va dig jag drömde om då :bump: (lite väl tidigt för min del)

Hehe det är full storm här ändå, så jag ska nog inte speciellt långt idag. Och imorrn är jag hemma hela dagen också. Sen får du faktiskt vara färdig Cilla :D

Jamen det var ju bra att de gör ont!! :laugh: Vänta inte för länge på att de ska bli regelbundna då, utan åk in och gör en undersökning om du tycker att det gör väldigt ont. En del behöver ju inte ha speciellt regelbundna värkar för att ha kommit en bra bit i sitt öppningsarbete...

:bump::bump::bump:

Åååh, vår första vinterbebis är på gång :banana: !!!!!!!!! Vi är med dig och hejar på dig och bebisen för fullt här hemifrån! :bump::bump::bump:

nu kommer dom med 30-10 minuters mellanrum och håller i sig mycket längre än de tidigare.
14,5 timmar har det hållt på nu.
marabou sensation och julmust gjorde nog susen det. :idea:

känns ju jättekonstigt att ja kan sitta här och uppdatera er direkt! fast ja skickar ett sms till vindvissla när vi åker.... :D

Hejja Cilla!!! Håller tummarna för att det verkligen är på gång för dig, det verkar ju onekligen så!!!

Här har de mycket små känningarna jag hade i morse försvunnit, så jag förbereder mig på låååång väntan, och hoppas på dig istället!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka