Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

KL

Hejar på er alla, själv har jag 2 månader kvar :( Börjar komma in i det här som jag känner så väl igen sen sist: nu är jag less-jag gillar ju inte att vara gravid öht-kan inte ungen komma NU. Spela roll om det är 8 veckor för tidigt :grin:. Allt går långsamt och man är klumpig. Hu.

Hoppas era bebisar kommer snart och som sagt, passa på att kolla en film extra, läs en bok till, fika, ligg lite till i sängen och filosofera! :)

Tack, tack :)

Tyvärr händer det inget alls här... Lugna gatan förutom att foglossningen är tillbaks. Har galet mkt SD's igen men bara helt smärtfria o inget tryck alls el så.

Och är så sjukt trött, hösten har slaigit mig tvärhårt rätt i fejan, därför jag är helt kass på o svara på inlägg osv, tyvärr.

Så jag räknar iskallt med igångsättning i v 42+0 som med storebrorsan :grin:

Men jag hoppas ni andra har lite piggare bebbar som är mer sugna på att komma ut o se världen :bump: :banana:

Men jag hoppas ni andra har lite piggare bebbar som är mer sugna på att komma ut o se världen :bump: :banana:

Det gör vi inte alls ;) Det får gärna vara en trög bebis i min mage den här gången!

Undra förresten hur det går med det vi sa om namn, att man inte kan bestämma det innan hon kommit ut. När Rasmus kommer och frågar:

- Mamma, Rasmus gosa Ti-de?

Så drar han upp min tröja, kramar om magen och ger den en massa pussar :love:

Sen säger maken: Men du, vi skulle väl inte bestämma något namn innan?

Två av mina kompisar gick vattnet på under natten. Den ena väckte sin man som svarade surt: "Nej, nu är det inte jag som snarkade", och den andra undrade vad de skulle göra varpå sambon svarade: "Jag går och googlar". :rofl:

Ha ha, ja si karlar... :rofl:

Vindvissla och Jerseyko: Vilka otroligt goa gossar ni har!!! :love:

Jerseyko: Vad mysigt att Rasmus vill gosa med magen!! Om jag visar magen för William så drar han ner min tröja och säger nä-e. Det hänger väl kvar sen innan graviditeten när jag alltid drog ner min tröja för att dölja fläskmagen.

Förresten tycker William fortfarande att bebisen ska heta Magnus Uggla och han tror att det blir en lillebror. Själv tror jag att det blir en tjej, det bara känns så. Mitt huvud säger liksom det, så det blir intressant att se vad som tittar ut! På tal om era andras resonemang tidigare om sprattlande bebisar så upplever jag det som att denna sprattlar mer än vad William gjorde i magen och det skulle ju enligt er tyda på en tjej :D, ja ja man får se, bebis är välkommen vad det än blir...

Sen vill jag också heja på er som har BF nu i dagarna:Cilla, Lillaliv och givetvis även Cassic_bambi!!! :bump::bump:

Magnus Uggla är ju ett roligt namn!:rofl:

Min son är inte heller mycket för att gosa med magen, han tycker nog mest synd om mig när det är är sjögång i magen. Han konstaterar mest att bebisen sparkar :)

Mitt vatten gick oxå i sängen, när jag väckte maken svarade han asförbannat:
"Men jag ska inte gå upp först om 1 timme!!!"

Magnus Uggla är väl ett jättefint namn, en kille som går hos samma dagmamma som Rasmus beställde en Pippi Långstrump när han skulle få en lillasyster förra året :D

Grannen tyckte i alla fall att om det blir en son kan den väl få heta Magnus i mellannamn eftersom min brorsa heter det. Då får ju William lite som han vill, men jag vet inte... får se vad det tittar ut först!

Ha ha, det där verkar visst vara typiska karl-kommentarer ;)! Min man tyckte det var perfekt sist när vi åkte in till BB vid 22-tiden, W föddes efter 3 och sen åkte han och jobbade på morgonen :crazy:. Det är väl typiskt egenföretagare att resonera så... Men då hade ju förlossningen gått väldigt bra och jag var pigg och så. Det hade ju inte precis varit möjligt om jag inte hade kunnat ta mig ur sängen.

Jamen Pippi långstrump var ju också ett fint namn :idea:. Jag får försöka tuta i William att det kan bli en Pippi istället för en Magnus Uggla.

På tal om sprattlande bebisar. Va hos BM igår, och hon skulle lyssna på hjärtat. Precis då skulle bebis tokhärja där inne, magen for åt alla håll, så lillhjärtat va uppe i 190/minut! BM såg lite oroad ut, men fortsatte lyssna tills bäbis lugnat sig (ca 5 minuter). Det är ju tur att man känner den lilla, annars hade jag blivit jätteorolig! Fick mäta magen för första gången. Jag hörde nåt om 25 och att det skulle vara normalt :laugh:

det beror nog på skadan, men om ett par kommer in på akuten med sin 2-månaders som har brutet ben tror ja att det är rutin iallafall

Ja men precis, men jag skrev bara att det inte gäller alla skador :)

Påtal om gröt..

Nu tycker jag att du får komma över till småskruttråden istället för att hänga här !!

*kl*

Jag hittade en jacka idag på stan :banana::bump::banana: Så nu slipper magen frysa o dessutom var det rea på den så den kostade bara 400 kr istället för 900 kr.
Sen betalade inte jag, då jag har en underbar svärmor som shoppade kläder åt mig (hur många svärisar gör det) idag för 900 kr o sen andra saker åt oss för 400 kr :eek: :love: Så det vart en billig shopping tur för mig men dessto dyrare för svärmor.

Men det vart iaf en ullkappa som man knäpper fram till midjan sen hänger det löst. Det var det enda som funkade. Sen har magen fortfarande lite plats att växa på o jag skulle nog kunna ha den efter oxå om jag sätter i ett skärp så det inte ser alltför stort ut :banana:

Underbar svärmor!! Fast min är ganska bra hon oxå, imorrn kommer hon hit och passar barnen en stund så att jag kan tapetsera klart i hallen. :laugh:
Jacka skulle jag oxå behöva, kan ha min gamla ett tag till men om några veckor går det nog inte att knäppa den längre. :(

Åh vad härligt att ni hittade en jacka till dig så du slipper frysa om magen! Snälla svärmor!

jemaha, knäppa vad är det? :D Den enda jackan jag får om mig för tillfället är min ridjacka med tryckknappar i sidan så man ska kunna sitta på hästen. Sen att den inte når speciellt långt nedanför naveln spelar mindre roll hhi. Men jag är glad att jag inte bor i Norrland, här blir det ju sällan neråt nollan.

Hm, låter som om du samlar på dig lite vatten! Skoj! Då är det nog snart på gång (fattas bara annat med bf igår!)

Ihh jag vill snart ha sms! :bump:

Det är ju tur att det inte är särskilt kallt här än.. Har snott en fleccetröja av maken, den är ganska rymlig så den funkar nog de sista veckorna. Får bli den knäppt och min vanliga jacka oknäppt utanpå. Sen kan man ju hoppas på att det inte blir så kallt.. :)

Vann en auktion på tradera i onsadags, mailade säljaren idag eftersom jag inte fått något mail från henne än, inget svar än.. :( Vill ha de där kläderna snart..

i'm trying the best i can.......
:crazy:

men jag har gått upp 2 kilo på 4 dar, ett tecken? :idea:

Färdknäppa!! Jag är helt säker på att det var det som fick igång mina förlossningar!:D När vi var in till fl några dagar innan Hampus föddes (hade värkar som stannade av) så sa bm till oss när vi skulle åka hem igen att vi skulle hem och ha samlag!:D:banana: Bara att sätta igång nu!:rofl:

Oh jag tyckte det var skitläskigt bara tanken att ha sex på slutet, skulle aldrig våga färdknäppa :p:D Bara tanken att lillan ligger där nere med sitt huvud och ja.... nä inget för mig :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka