Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

nu har du precis bevisat att även om du har mindre inlägg än vindvissla, jerseyko och mig, så är det DU som har minst liv! :devil:
vem skulle annars komma på tanken att kolla vem sm leder inläggslistan? :angel:;):D

Up yours...:cool:

ah, ja kom å en sak!!!!
du är ju nakenmodell!!!
fråga runt m det finns nån sm är intresserad av att ta studiobilder på en gravid, det brde ju vara lika uppskattat sm att rita en gravid! :idea:

Tja, fast jag är ganska kinkig med vem som fotar. Fast jag kan ju fråga på Hellidens folkhögskola om någon är intresserad. Jag är ju trots allt van vid dessa elever. Men jag vill gärna ha med min man på bilderna. Fast påklädd. Även om jag personligen gillar min man utan kläder:d bäst så vill jag inte att andra ska titta på honom sådan. Dubbelmoral, jag vet.:D

Oj, jag måste hinna göra ett "krya på dig&lycka till"-kort till min vårdtagare innan jag åker till jobbet. Har bakat en morotskaka att ta med. Blommor är kanske inte det lämpligaste att ge till ung man. Bättre med en kaka.

(Vaddå jaga inlägg...:angel: )

hade ja känt jerseyk bättre skulle jag ng sno den å göra en förstorning av själv. :D
fast gubben (å alla andra människor) lär ju undra varför ja har en bild å henne... :o

-Vem är det på bilden?
Cilla: -Det är Jerseyko

:rofl::rofl:

Det är jättemånga som vill ta gravidbilder så hitta en fotograf är nog inga problem alls, men sen ska man ju känna sig bekväm oxå med att vara typ helt näck framför en kanske okänd person.

Och sa ska man ha ungefar samma ideer som denne personen ocksa, det gar ju att ta helt fel bilder som inte alls formedlar det man tankt sig. Det basta ar ju om man hittar nagon som har tagit fina bilder pa nagon annan. Nar var det du skulle pa nasta fotosession?

Hm, 33 inlägg.. Lite om man jämför med en del av er andra.. :D Jag får ligga i lite. Kan ju inte göra så mkt annat än att sitta i soffan så jag har ju tid att skriva.
Har varit in till labb med urinprov idag, får se om det är en uvi som orsakar alla förvärkar.

Den 25e. Vill passa på nu innan magen bara blir jätte stor. Den här fotografen har fotograferat mig förut men det är typ 3-4 år sen så det har hänt mkt med hans erfarenhet och utrustning sen dess ;)

Top 10 utan liv:D
(Alltså, alla som gjort 10 inlägg eller fler)

vindvissla 390
jerseyko 266
Cilla 261
A-K.Eng 123
Vår_Vinter 99
Chlo 96
Snovind 91
Verona 78
jemaha 33
Speciella_tina 32
cassic_bambi 31
Comfort 31
_bed_of_roses_ 20
jacko 19
black_darling 18
micaelathegreat 16
Lillaliv 14
kpist 13
turbofling 11
voltis 10
nisse_ 10

Jag hamnade alltså på fjärde plats, det finns tre som har mindre liv än vad jag har. Herregud!:eek: Jag gör ju sista dygnspasset imorgon! VAD ska jag göra sen som jobbar jämt ju???

:devil:

Sen får du toppa vår lista här! :D

Ha ha, jag låg inte såååå illa till heller på listan trots att jag har jobbat i några månader nu och inte haft tid att hålla samma koll på er. Gissar att jag lär bättra på min placering nu när jag ska vara "hemmafru" fram till bebisens ankomst. Om nu inte arbetsförmedlingen hittar på något "trevligt" åt mig, men det tror jag knappast. De är nog glada för att de slipper mig sista januari (eller när det nu blir bebisen tittar ut).

Igår var jag förresten hos barnmorskan igen vecka 29+1. Här finns ju journalen i datorn så jag fick inte med mig något papper på värdena, men det jag kommer ihåg är:

Hjärtljud 138
SF-mått: 30 :eek: (förra grav hade jag måttet 34 veckan innan William föddes).
HB: 114 (har gått upp lite för förra besöket hade jag bara 100)

Annars såg allt bra ut förrutom sockret i urinen som var något högt så jag får komma tillbaka på tisdag igen och göra nytt urinprov. Då måste jag, enligt mig själv, sköta mig i ett par dagar innan och inte äta en massa godis och kakor :angel:... Visar det fortfarande då så får jag göra ett sånt där äckligt glukostest (hoppas inte).

Ha ha, ja det är som det är med våra hormoner. Men det där är ju en av världens finaste jullåtar tycker jag! Jag börjar också störtböla av diverse konstiga saker. Jag bölar nästan varje dag när jag läser igenom dödsannonserna för att se om det är något fint namn man kan ta efter. Tyvärr kan jag ju inte låta bli att kolla på ålder, läsa dikterna osv och tillslut sprutar tårarna...

En annan grej jag kommit på när jag varit på jobbet är att jag inte klarar av att höra på radion om något allvarligt sjukt barn eller om barn som far illa. Just det där med barn är otroligt känsligt här och tårarna sprutar. Det är tur att det har varit fabriksarbete så jag inte har behövt kolla någon i ögonen just då...

Nu fick jag ett mail från Williams BVC-sköterska. Han fick tid för vaccination i eftermiddag redan! Sen har jag äntligen bestämt mig också så jag ska masa mig ner till min läkarmottagning och ta sprutan idag också (om de har vaccin, hörde att det var slut på vissa ställen). Vill egentligen inte ta sprutan men det känns som att välja mellan pest eller kolera... Tankarna har slagit mig att tänk om de inte vill ta emot mig ovaccinerad på BB om vi har värsta epidemin i januari, jag vill inte föda i en skrubb (eller om inte maken får vara med om han är ovaccinerad)!!! Fast så funkar det säkert inte, men man vet aldrig...

då kommer du garanterat börja grina nu:

ett par vänner till oss har en dotter på ca 3 månader. tidigt på måndag morgon skulle pappan mata henne och av någon anledning skvatt dottern till när hon åt och han tappade taget om henne.
av ren reflex sträckte han sig efter henne och fick tag på henne, men råkade få ett lite olyckligt grepp och hörde ett knäck när lårbenet bröts av.
nu ligger hon i vagga på sjukhus å ska så göra i 4 veckor innan de kan åka hem igen.

å ja lider så fruktansvärt med dom!
jag brukar inte vara så känslig, men detta får hela mig å rysa och tårarna kommer i ögona å mig!

vilken mardröm!!!!!

å apropå jullåtar, här är min bästa: skruva upp på full volym, lyssna å njut!!!

oj då, glömde ju uppdatera om mitt BMbesök. :D

100/60 i blodtryck
130 i hjärtslag
37 i SFmått
tog inga prover.
fortfarande fullt rörlig, hon kunde spela basket med huvudet hur kätt som helst!
mest troligt är det så att jag har en väldigt bred bäckeningång och det finns helt enkelt inget som fixerar huvudet. bäbisen ligger bra ner när hon börjar känna, men det är busenkelt för henne att butta upp den tillbaka i magen. jag känner det jätteväl och det känns überwierd! :rofl:

ska dit nästa tisadg igen och hon trodde inte att någon bäbis skulle dyka upp innan det, jag såg alldreles för fräsch och välmående ut. :love: (man bara måste älska min BM!!!!) fast det hon mena var ju att jag inte börjat lägga ut runt ansiktet och fått det där typiska gravid-silikonläpparna och breda näsan. men det är ju inte alla som behöver bli så heller....... :cool:

Men vilken tur att han fick tag på bebisen ändå! Hade kanske varit värre att landa med huvudet först (beror väl kanske på vad det är för underlag).

Gravid-silikonläppar!!:D DET var ett nytt uttryck!

Jag är förkyld, och med tanke på hur svårt det är att andas bara nu så är jag glad att jag vaccinerat mig mot svininfluensan. Det är tungt att sippra efter luft :(

Gravid-silikonläppar skulle jag vela ha. Mina läppar är så små!

Jag tycker inte min mage växer men så mätte jag SF idag och den växer visst. Fick det till 31 cm, samma mått som vid den här tiden med Rasmus.

Har ingen aning om hur bus ligger där inne, känner eller ser inget huvud och hon har inte sparkat mig på revbenen en enda gång! (Maken påstår att det är för hon är lika snäll som honom, och Rasmus är mer lik mig....) Ibland får jag för mig att hon kanske ligger i säte :eek: Men sen så måste jag halvligga när jag sitter ner för det känns som jag har världens största rumpa i lungorna ;)

kl

Haha en morgon provade jag att skriva ett inlägg från min telefon... Idag fick jag räkningen på det. 8 minuter och 33 sekunders internetande kostade mig 38 euro! Helt sjukt. Så om jag inte vinner på lotto kommer jag INTE att uppdatera via telefonen på sjukhuset :D Helt otroligt vad bakom Irland är...

Nämen gud så fruktansvärt :eek:!!!! Ja, vilken tur att han ändå fick tag på henne. Fast man vet ju inte, hade hon fått trilla kanske inget hänt (eller något ännu värre). Men det får man ju aldrig veta... Usch ja, stackarna och framför allt pappan då, vad han måste gräma sig...

O helga natt är oftast inte så bra. Det är inte så många som kan sjunga den (den är ju inte helt lätt). Men ska den va så ska den va med Tommy körberg ;)

Gravidsiliconläppar och bred näsa som höggravid har jag aldrig hört talas om, fast man kanske hade det sist fast man inte hade en aning om det ;) ???

Nu är det förresten ingen återvändo, nu idag har både jag och William vaccinerat oss!!!

Vindvissla: Ja shit, det var inget billigt minutpris precis :eek:! Sååååå bukeberoende får du inte bli så du blir ruinerad på dina mobilräkningar. Nä vi får snällt vänta tills nån vänlig själ (eller du själv) rapporterar om bebisens ankomst. Fast vi vill ju veta så fort som möjligt (gäller ALLA vinterbebisar) :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka