Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

jag var likadan i slutet, och lite än. När jag satt och funderade på hur det skulle vara när jag ringde pappa och berättade att det är klart, tänkte jag att det skulle vara häftigt om jag ringde när han kör tidningen. Det tyckte jag var så fint så jag började storböla:D

Sen blev det faktiskt så, ringde kl 3, en kvart efter han gått upp ur sängen. Han tog upp telefonen och utbrast: DET BLEV EN GRABB VA? efter en halv signal:p

jaaaa vi höstmammor är helt klara, och nu sitter vi alla och väntar på er vintermammor! Tyvärr har vi ju alla varsin liten tjej (och en kille hehe) att se efter nu så vi kanske inte är lika på er som ni var på oss :D
Men när ni blir lika segdragna som vi var så kommer vi också vara här och tjata och puscha! :banana:

Jag ser faktiskt fram emot en ngt segare bebis den här gången ;)

Idag har jag shoppat :bump: Är supertaggad nu inför fotograferingen imorgon.

Vad har du för pyjamas på Rasmus nu? Sam klär av sig allt, byxor tröjor, helkroppskläder. Finns det tvångströjor för barn? :D Han hade jättegärna fått sova näck om han hade varit torr, men för tillfället är det noll komma noll procent intresse för potträning här hemma.

Mouhahahhaha.:devil: Beställ en av mig.

Jag har ingen känsla för feeling så det kan bli lååååånga ärmar ibland. Borde ju gå att sticka en med ben också.

Ni kan gott få vänta. :D

Jag har minsann haft ett snack med Norpan om det här med att komma ut tidigare än beräknat. Och efter måndagens panik så har jag sagt att jag inte kommer gnälla en endaste dag om jag så går över tre veckor!

Fast jag undrar ibland. Sammandragningarna har i över en vecka varit mycket täta och nu börjar de kännas lätt smärtsamma nere ovanför busken o i ljumskarna. Men det är säkert bara normalt. *nickar*

Haha ja visst ja, hade glömt din något oproportionerliga döskalletröja :D Hur mycket ska du ha för den? ;)

Det där med sammandragningar kan ju vara knepigt, jag har också haft flera i timmen i många veckor men de gör inte ont. Har du en familjehistoria av för tidigt födda?

voltis och Comfort vi räknar stenhårt med peppning av höstmammorna :bump: (och alla andra frivilliga såklart)

Nej, ingen familjehistoria av tidigt födda. Med mig blev mamma igångsatt ett par dagar innan bf pga läckande fostervatten, med syster nr 2 fick hon gå lääääääääääänge, med syster 3+4 blev det 3 v tidigt dock som är normalt med tvillingar.

Syster 2 fick sina båda pojkar ungefär 1 v efter bf. Vi är nog rätt normala tror jag.

Men de säger att det inte ska vara ärftligt.

Dödskalletröjan blev omstickad med normala ärmar, tyvärr. Men jag gör gärna en ny. :devil:

Sammandragningarna gör inte särskilt ont. Men de känns mer än tidigare, bara som en svag svag smärta.

När jag väntade Hampus hade jag onda sammandragningar från v 34, han föddes i v 41. Nu är jag i v 33 och har haft onda sammandragningar i nån vecka.. Har varit inne på förlossningen 2 ggr pga av det + blödningar. Ska även lämna in ett urinprov på måndag ifall det är en uvi som spökar.
Är väl bara att stå ut med det onda några veckor till tills det är dax för bebis att kika ut.

Åh snälla sticka en ny, jag har precis skällt för att han var uppe och trampade på (den gudasnälla) hunden i hennes korg, fastän jag ägnat 22 månader åt att förklara att de får vara där ensamma och att han absolut inte får röra dem när de ligger i sina korgar... Han skippade att sova middag idag och då blir han alltid gnällig och otrevlig och ibland även elak både mot mig och de andra familjemedlemmarna. Om bara hund:devil: hade vett att bli arg och bita till eller nåt så kanske han hade fattat. *jävligt trött på det här idag*

KL

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Har ändrat mitt datum med nu.

vindvissla Även min son klär gärna av sig allt när han ska sova. En kväll när han skulle somna tyckte jag det lät lite väl vilt, då stod han i sängen och kissade på golvet...... "Straffet" för att man håller på att låta honom gå mycket naken för att han ska gå på pottan. Och oerhört svårt att hålla sig för skratt när man kommer in, en unge man tror snart sover står upp och kissar. :rofl:

Så länge han behåller blöjan låter jag honom hållas med pyjamasen, och det brukar gå att övertala honom att behålla blöjan på. Hittills har han inte plockat av den mitt i natten (blöjan alltså, pyjamasen har han tagit av sig mitt i natten)

*kl*

ni vet ju att vattnet kan gå innen det drar igång, men visste ni att mjölken kan gå åxå?
för det har det nämligen gjort ppå mig... :banana:
har haft ömma bröst i tre dar och inatt har jag läckt som ett såll!!!!!
känner mig sm ett högdräktigt sto dagarna innan hon fölar, när vaxpropparna sätter sig. om ja inte hade haft kläder på mig hade nog ja åxå fått vaxproppar.

vakna 4 av en snäll värk, inte alls lik dom ja haft hitils, den här gjorde inte ont på ett specifikt ställe, utan gick mer som ett band från höftben till höftben...... men sen hände inge mer. :mad:

vet ni förresten hur det funkar med de 10 pappadagarna när han är arbetslös? han gör sin sista arbetsdag idag ch stämplar in i mrgn ....

Haha kan tanka mig att du fick halla dig for skratt! Ja Sam springer ocksa naken sa fort han kan, tur man inte har heltackningsmattor! :D

Efter en urdalig eftermiddag igar med en vild unge och en javligt trott hoggravid mamma sa somnade Sam halv tio (utan att ha sovit middag ) och jag grat en skvatt innan jag gick och la mig. Tur detta ar over snart. Pa onsdag ska jag i alla fall fa sova pa hotell alldeles sjalv.

Hihi har du brostpaddar? Jag lacker ingenting innan ungen ar fodd men sen ar det som om dar inte ar nagot stopp, helt plotsligt ar hela trojan blot :D Oftast kanner man inte det forran mjolken borjar kallna heller.

Forresten ar det supersmidigt att ha ett forstarkt linne eller en jattemjuk sporttop sen pa natten nar man ska nattamma och lacker, for da har man nagot som kan halla fast amningsinlaggen. Annars vaknar man mitt i natten och vet inte om man ar vat av svett, mjolk eller bebiskiss.

toppar och bhar är inköpta, ja räknade iskallt med att jag skulle bli en mjölkläckerska nattetid.
det kanske lugnar sig när det blir lite mer rutin på maten. :laugh:

Det tog flera manader for mig att sluta lacka helt. Men om man trycker med vristen i ett par sekunder precis nar utdrivningsreflexen satter igang sa slutar det for det mesta. Det ar bara att man ska komma ihag det :D Brostmjolk blir sjukt klistrigt....

En liten tub ullfett ar bra att smorja med om man far sar pa tuttarna, man behover inte torka bort det innan barnet ska ata sen. Och se till att fa ratt grepp hela tiden anda fran borjan. Ah, jag ar faktiskt helnervos sjalv infor amningen, mer an vad jag ar infor forlossningen. Jag hade ju grymma problem med amningen forra gangen och jag vill garna undvika att hamna i samma falla denna gangen...

Trycker med vristen???? Förutom att det är klistrigt så luktar sur bröstmjölk inte hallon direkt:crazy:

cilla: Ja det visste jag, men har inte råkat ut för det. Jag läckte precis som vindvissla mycket när jag väl började amma, men inte innan. Bytte inlägg i bhn flera gånger per natt. Sov med vanlig amningsbh+inlägg, köpte mina på babyproffsen och de är så mjuka att det går jättebra att sova med.

har varit hos bm idag. 31 hela veckor imorgon, SF 29, lågt blodtryck (110/50) men något bättre järn än sist. På det stora hela inte så mycket att klaga på, hon verkade lite bekymrad över att jag borde slappna av och ladda lite inför förlossningen. Ska försöka göra det.

fick även reda på att det inte finns hinder i ryggen för att lägga EDA vilket jag blev glad över att höra!

Haha sorry jag gjorde det igen... Handleden menar jag ju :D Tillfallig sprakforvirring, jag har nog sniffat for mycket lacknafta pa sistone.

Skont att hora att du kan fa EDA om du vill!

Nar Sam var 6 manader akte jag utan honom till Belfast till Ikea, dvs en laaang dag utan tuttsugare. Jag hade tagit med pumpen men nar jag skulle borja pumpa upptackte jag att halften av delarna var hemma... Sa nar vi kommit till restaurangen sprutade det ut fran mina stenharda tits sa jag fick satta mig pa toaletten och handmjolka. Inge vidare kul, speciellt nar man inte ar van! Dessutom blev jag helt slut i handerna innan jag var fardig sa det blev inte ens sa bra. Tre ganger pa vagen fick jag mjolka. Nar jag val kom hem klockan tolv pa natten sov Sam som en stock och jag kunde inte somna forran han vaknat och atit! :D

haha, har du suttit å räknat dom? :rofl:

vore skoj å veta hur många en annan har, känns som 1259 av inläggen som sgjort har gjorts av mig. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka