Sv: Vinter 09-10 mammor
*kl*
Åhhh jag blir så förbannad på karl sloken!!
Han åkte till några kompisar direkt efter jobbet, fine för mig. Jag komemr hem o väntar på att han någon gång ska komma hem så vi kan käkamat. Smsar o han ringer upp. Nä då är han där o hjälper kompisen med att putsa i en jäkla källare som dom har som "verkstad".
Det är väl inget märkvärdigt om det inte hade varit för att sambon hela tiden gnäller och klagar på att vi har så mycket som skall ordnas och fixas o det är stressigt. Vilket gör att jag får skit dåligt sammvete för att jag inte har orken eller klarar av att städa, diska o laga mat varje dag. Jag försöker så gott ja kan, men klarar inte alltid av att städa. Jag lagar maten varje jäkla dag o har nu gjort sen jag vart sjukskriven... Försöker ibland visa min uppskattning genom att laga en riktigt fin middag på helgerna.
Han mår skit för att han inte hinner med, o vill kunna ta det lugnt. o jag mår skit för att jag inte hjälper till tillräckligt mycket! Men som nu har vi inte så JÄTTE mcyket som kan göras försen hyresvärden har varit här. Nä men då tar han o hjälper kompisar istället o jag är sen den som får höra hur jäkla stressad han är mm.
Hans kompisar tjatar oxå tills han säger ja, han kan inte säga nej och är helt klart en alldeles för snäll person! Inte kan dom komma hit och erbjuda sig att hjälpa till heller när dom vet att han mår skit o är stressad o vi ha rmcyket att göra. Han vill inte fråga heller för han får bara ett nej för dom har inte tid. Jag kan förstå hans kompisar som har 2-3 barn o bor långt bort osv att dom inte har tid att komma hit men som dom han hjälper nu, har bara en hund o bor nästan grannar med oss dom kan väl hjälpa till?
Detta par var rätt ofta hos oss förut, o kunde dyka förbi en kväll när dom var ute med hunden osv eller ringa o fråga om vi vill komma förbi. Men nu sen dom fick reda på att vi ska ha barn så har dom inte varit här en endaste gång, har dom det så har det varit för att hämta en sak... Vilket gör mig så jäkla förbannad, att det inte passar nu. Jag vet inte om det har att göra med att tjejen där hon vill ha barn o älskar barn, men hennes karl vägrar att skaffa barn.... Dom kan inte ens ringa o fråga om vi vill komma över. Visst jag gilalr inte den karl av olika anledningar, men jag kan vara trevlig mot han för de. Dom bjuder över sambon, men jag känner mig inte direkt så välkommen...
Jag som hade tänkt att vi kunde käka tacos o bara vara ikväll, men icke (han kunde juh sagt det till mig iaf). Vart så förbannad o nu sitter jag bara o stor bölar (så hunden är alldeles blöt!)
Åhhh, inte gör gravid hormonerna det så jäkla mycket bättre heller!.
Visste inte vart jag skulle skriva, då jag inte ville skriva detta i min blogg, men nu har jag iaf skrivit av mig här...