Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

KL

_bed_of_roses_- 5/10
Kikki 11/10
pamme_jaspin - 16/10
Xandoor - 28/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
Ferrari - 21/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
daymint-16/2

Platsar jag in här datummässigt ?:laugh:

Jag är snart 30, äger hus har en son som blev ett år igår så nummer två på G nu, och blev gift igår.:banana:

Oj mycket som hände igår! Grattis till graviditeten och giftermålet och grattis till sonen som blev ett! Spännande!

Nu finns det ett par stycken som kan hålla liv i tråden efter att jag har fött och kommer ha noll tid för buke med två huliganer! (den ena sitter i mitt knä och har fått lov att prova alla pennorna, så jag ska få två minuter på buke. Roligast är dock att dra av alla locken så att jag inte hittar dem sen. :D)

knapp

tyvärr kan jag inte vara med i tråden längre.
efter massa massa tänkande valde jag abort. så i torsdags va de dax.
jag mår toppen. känner att beslutet var helt rätt. va väldigt nere dagen efter, men tror det berodde på hormonerna.
Jag blev sövd under aborten, och hade inte alls ont efter. blödde mindre än ett dygn efter.

så nu kan jag fokusera på att få ordning på mitt liv. och ett syskon till nova blir det med all säkerhet i framtiden.
men just nu tänker jag bara va mamma på halvtid och ägna resten av tiden åt att bara va dökär i min nya kärlek mattias=)

Vad trist att det blev så men skönt att det känns bra. Det kommer alldeles säkert fler chanser med bättre start än denna! Lycka till med kärleken!

va skönt att kunna ta ett beslut. (åt vilket håll det än må vara!!!)

Lycka till med din Mattias!!! ;)

Härligt, det är ju ganska snart!

KL

Det märkligaste har under en natt inträffat, jag har gått från att känna mig totalt ogravid till jättegravid, både fysikst och psykiskt.

Plötsligt bor det en livlig loppa i magen som lever rövare, kan snart inte sova på mage längre ( stor saknad kommer det bli) insåg jag igår natt, då det känns som magen snart ploppar ut på ryggen ist. Magen är dubbelt så stor känns det som och den tar i :eek: när jag böjer mig framåt m.m. + att jag haft jätemycket växtvärk idag.

Så här händer det iaf massor med grejer helt plötsligt, på onsdag ska vi till BM igen på vårt andra besök känns helt konstigt att der redan är 10 veckor sen jag var på inskrivning och på tisdag nästa vecka har vi RUl!

Hoppas det går bra för er alla, har tyvärr inte så mkt tid som jag vill till o läsa igen allt här på buke!

Jag kom på att i våran säng glider alltid våra stora bäddmadrasser åt h*lvete så jag kan ju lägga magen där i sen :idea:

Mitt nästa besök hos bm är inte först kring v.25 om jag inte får problem tidigare med något, blodtryck, fogar osv. Jag fikar massor på våra raster för vi får så äcklig lunch på jobbet, sista fikarasten är ca 30-45 min innan jag slutar och sen när jag byter om och ska ta på mig skorna känns de som jag ska kräkas!! Typ som om jag vora höggravid och jag känner inte ens livmodern vid blygdbenet än.

Har världens nästäppa och typ 100000 finnar och verkar bara växa på bredden, *hrm* tuttarna då??? Kan de inte växa där istället ;)

Vad kul att du ska på ultraljud! Eller ja det visste vi ju att du skulle :D men att du fått en tid!

Har du inte berättat på jobb än?

Jag ser verkligen gravid ut nu, om det har att göra med att jag släppt på magen eller att den faktiskt har växt vet jag inte riktigt, men kolla här :

Noppe. Är ju bara provanställd och var väl inte så glada miner när jag sökte semester 1½ vecka i juli-augusti och sen 1 vecka i september.

Än så länge är ju inte magen så stor att jag hade reagerat om det var oplanerat. Nu längtar jag bara tills de börjar sparka och imorgon ska jag väga upp 15 gram skinka för att känan hur stor bebisen är nu :rofl:
Det tråkiga är att man bara får med sig 1 bild, de kostar 50 kr. På Rasmus har vi 6 bilder. Bilderna kosta 40 kr och undersökningen 120 kr. Nu är undersökningen gratis. Kanske kanske kanske kan jag smöra till mig i alla fall 2 bilder?

Jag går runt och klagar på min stora mage och maken bara ler och gosar med magen :love: var ju borta över helgen och när han kom hem kunde man ju tro han vart bortrest i flera veckor. Myspys.

Och tydligen delade sig mina magmuskler rätt så tidigt med Rasmus oxå enligt honom.

Vart ska ni i juli då, är det husvagnssemester då eller? Får du plats med två spjälsängar i den? :D

Lycka till med skinkan imorrn, jag ska förbereda för storbesök på torsdag och så ska jag ändra min tid med doktorn på fredag för jag måste till Limerick och hämta besök från USA!

Vi ska till Rättvik på classic car week sen bara vara hemma, det sliter något grymt på en att jobba varannan helg och ha en ledig vardag, dvs jag jobbar ena veckan 4 dagar och nästa 6 dagar!

I början av förra året sov Rasmus mellan oss, men då sover vi dåligt alla 3. Så jag byggde en egen spjälsäng i husvagnen :) Satt 2 krokar man bara hakar fast den och vill man ta bort den och kanske bädda undan för att kunna sitta där och äta så får sidan precis plats inne på "toaletten".
phppj59ci.jpg

Tack allihopa, ja det blev mkt underbart på en dag :laugh:, vi passade på att viga oss hemma borgerligt när sonen fyllde ett, och bjöd hem släkten på dubbelfirande, vi ville ha det litet och mysigt och så fick sonen dra den största uppmärksamheten för det var hans dag ju.

KL

Ansluter mig till traden igen efter tva veckors semester i Queensland och Darwin.

Vi var hos lakaren i gar och tog blodprover, klamde och kande och vagde och allt mojligt. Eftersom vi inte vet hur langt gangen jag ar och vi raknade ut att jag som mest kan vara i vecka 13 sa fick jag en remiss direkt till att gora ultraljud och ska saledes dit i morgon bitti. Jag ar sa sjukt nervos och forvantansfull. En liten del av mig tror fortfarande inte att det ar sant trots att magen har borjat vaxa och att mina brost ommar som bara den och illamaendet haller i sig. :p

Sa hall tummarna for mig i morgon! :D (Eller ja, i natt for er... :p)

ÅH vad roligt att du fick en tid så snabbt!!!! Det kommer gå jättebra imorrn, det är skithäftigt att se att det faktiskt bor någon där inne!

Jag ska till min söta doktor imorrn klockan fyra och se så att mina blodprover var ok (man vet ju aldrig om man fått HIV sen förra gången :D)

Jag gjorde inga blodprov förra gången och inte den här gången heller. De enda de kolla med mitt blod var socker, hb och struma.

Blivande två barnspappa är på mig som tusan att alla jag känner som heter Emelie måste byta namn för han har minsan bestämt att ungen ska heta Emelie! Jag har några kompisar som heter Emelie och det känns lite svårt att döpa sitt barn till samma namn som en man redan känner. If umgås jag inte med dem längre.

Barnmorskan tappade mig på minst en liter blod tror jag! Fast det är konstigt tycker jag att de inte testar för MRSA, det är jättevanligt här och jag har ju jobbat på vårdhem med massor av patienter med MRSA.

Men jag tänkte på antikroppar mot röda hund, är inte det ett blodprov? Här provar de dessutom mot StrepB har jag för mig. Och hepatit C och HIV och så alla värden såklart.

Imorgon ska doktorn bara klämma lite på magen, väga och ta blodtryck. Och sen kan jag boka tid för ultraljud och inskrivning på sjukhuset. Förra gången fick jag vänta i tre timmar, de har så sjukt dåligt system här (läs: alla kommer klockan 14 och sen får man vänta och vänta och vänta) så jag hoppas det går snabbare denna gången.

*hugger första bästa knapp*

Smyger mig väldigt tyst & försiktigt in här...
+ade förra v :)
Bm bokade tid för ultraljud imorgon då tanten här inte har minsta lilla aaaaaning om hur långt gånget det kan vara *skratt* tjejen m 0 koll... har dock ett svagt minn av mens i början på april kanske.

enda anledningen till att jag eg märkte ngt var att jag fick väldigt ont i ena höften gick väl & jobbade m d i drygt 1 v sen gick d inte längre utan då gick vi till farbror doktorn som sjukskrev mig för inflamation i muskelfäste i höften, drabbar oftast 40-50 åringar.... tack för den.
Sen råkar gubben skämta "du är säkert gravid" å mycket riktigt:)
Mår än så länge bra lite ömma bröst & när jag blir hungrig så måste jag verkligen ha ngt att äta på sekunden (brukar annars kunna gå en hel dag utan att känna hunger) *skratt*

Min sambo ville att dottern skulle heta Emilie men det tycker inte jag så mkt om. Jag gillar Emma, men tycker det är lite för vanligt. Så det fick bli Emilia.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka