Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Maja är jättesött! Jag funderar på Alice om det blir en flicka men sambon tycker nog det är lite för protestantiskt. (suck) Just nu kallar han magen Olive.

Blir det en pojke till tänker jag försöka få min vilja igenom med Noah eller Isac, möjligtvis Eric.

Min waleisiska kompis har en vän som heter Elissa, det tycker jag är jättefint.

Jag tycker också om Alice - det funkar på både stora och små. Dock väldigt vanligt här!

Jag lämnade flera blodprov, som du skrev: röda hund, syfilis, HIV, hepatit tror jag.

Någon frågade innan hur gammal min "etta" är och han fyllde 2 i april.:love: Full med tvåårstrots och pappas pojke:rofl:

Sambon säger att bara gamlingar heter Alice här, men så är det ju, namn kommer igen. Jag tycker det är toppenfint och det passar bra ihop med Sam!

Får jag fråga om du använder vagnen mycket? Jag funderar på hur jag ska göra, om man ska köpa en syskonvagn.... Sam kommer fylla två precis efter att Olive är född.

Nu har jag gjort mitt forsta ultraljud! Helt otroligt att se det lilla knytet som bor darinne. :love: Allt ar bara bra, vi kunde tydligt se hjartslagen och vi kunde ocksa se nagon form av liten bubbla ovanfor barnets huvud (yolk sac (?) stod det pa monitorgrejen) och det var ett bra tecken sa lakarpersonen. Jag blev tillbakaflyttad 3 veckor (ar alltsa i vecka 9) men det ar inget vi bryr oss speciellt mycket om, jag ville bara veta att allt ar bra. :)

Jag ska tillbaka igen i borjan av juli, i vecka 12, och gora ett nytt ultraljud och ta nya blodprov.

Jag ar saaaaaa lattad over att allt ar bra! :bump:

Nu kan jag antligen lagga till mig sjalv har:

_bed_of_roses_- 5/10
Kikki 11/10
pamme_jaspin - 16/10
Xandoor - 28/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
Ferrari - 21/12
PMM - 4/1
micaelathegreat - 20/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
daymint-16/2

Alice ar jattefint! Noah har varit uppe for diskussion har ocksa men det kommer inte att fungera med efternamnet (det ovanliga och nagot markliga Knee) sa det blev nedrostat. Men det ar verkligen ett kanonfint namn!

Blir det en pojke sa ska han Kyle Erik Knee. Kyle ar min pojkvans mellannamn och Erik ar efter min morfar. Sen vet man ju inte, vi kanske andrar oss helt nar vi val ar dar (angaende fornamn, mellannamnet lar vi behalla) men san ar planen iaf.

Flicknamn ar sa otroligt mycket svarare. Bada gillar Leah men jag tror att jag ar mer fortjust i det an vad Adrian ar. Jag har alltid trott att det skulle vara precis tvartom, latt att hitta flicknamn och svart att hitta pojknamn. Antingen sa funkar namnet pa svenska men inte pa engelska eller sa kanner nagon av oss nagon som heter det eller sa gillar inte den ena den andres forslag. Vi har ju ca 7 manader att hitta ett flicknamn sa det ar val ingen bradska egentligen. :p

Åh vad skönt att allt såg bra ut! Håller med om att Noah Knee skulle låta lite lustigt :D Köp en namnbok och bläddra igenom vetja! Finns det några speciella Australienska namn? Irland är fullt av irländska namn, ofta vackra men halvt outtalbara :D

åh, ja tycket tjejnamn är såååå mycket lättare än killnamn, därför hoppas både ja å gubben på en liten tös. namnet är spikat till Stina Matilda Lovisa. Stina efter hans farmor, Matilda som tilltalsnamn och Lovisa efter (håll i er nu) min mormors-mormors-mormors-mor. :D
enligt sägen en stolt och reslig kvinna med kolsvart hår och pondus som satte den tuffaste karl på plats!

killnamn....
hmm...
enda som vi är överens om är Hugo, efter hans morfar. Dock som andranamn bara!
vi bråkar om Ludwig (mitt förslag, efter en bukebäbis som föddes nyligen av Snyggve!) och William (hans förslag). Antaglitgen blir det inte nått av dem!!!!!!

Åh MAtilda är superfint! Undrar om jag kan få sambon att gå med på det!

Jag har varit hos doktorn idag, alla värden var toppen och jag fick lyssna på hjärtat :love: Det var häftigt för nu vet jag att det faktiskt bor någon där inne! Jag ska tillbaka till honom om fyra veckor och sen efter det ska jag på ultraljud.

Hade en spännande diskussion om abort med doktorn, jag undrade vad som händer om de upptäcker vid ul att barnet inte kommer överleva utanför magen. Ingenting gör de, man får fortsätta vara gravid! Man tar under INGA omständigheter bort barn. (men det är fritt fram att åka till England och göra det). Han sa dock att om hans patienter bestämt sig för att åka till England och göra abort så ger han så mycket råd han kan, om de t ex har sjukdomar som man måste tänka på mm, men han sa att många GPs inte gör det heller. Skumt konservativt.

Jag kommer vara lite frånvarande i två veckor, min mamma och ett par andra är här på besök så buke kommer inte vara prio ett :D

Jag använder vagnen massor, han orkar inte gå långa sträckor. Om du har en tvååring så rekommenderar iallafall jag en sådan där de sitter ovanpå varann. Den stora sitter överest och så har man en ligginsats nedanför till bebisen. När bebisen blir stor har man två sittdelar ovanför varann. Nackdelen är att det går inte att fälla så den stora kan ligga när bebisen är med, men den är ju bara en vagn bred. De som har två barn i bredd är så himla breda!

Vart bor du? Här får man abort om man vill och det är något fel på ul i vecka 18. Är väl en anledning till att de ligger just där i tiden.

Matilda är jättefint!

Jag tycker pojknamn är mycket svårare. När vi fick vår kille fick han inget namn förrrän han var 3 veckor. Man har ju 3 månader på sig. Vi valde mellan Otto Jacob Willhelm William Jonathan Johannes och mer jag inte minns. Om det här är en kille så har jag ingen aning vad det blir. Beror på vad den ser ut som:eek:

Ja, irlandska namn ar hur vackra som helst! Tyvarr ar de australiensiska tjejnamnen overlag hemska. :o Manga konstiga stavningar och namn som later helt pahittade eller som nagot som en strippa skulle heta. (Eller, det ar sa har ute pa landet ar jag bor iaf.) Pojkvannens mamma vill att vi ska dopa barnet till nagot annorlunda (det har ar alltsa kvinnan som gav sin dotter mellannamnet Dwarn), jag och pojkvannen valjer dock att kora pa ett mer "normalt" namn. Jag anvander ursakten att jag vill att det ska vara gangbart i Sverige ocksa. :p

Otto har jag velat ha i många år, men tyvärr är inte sambon alls av samma uppfattning!!!!! Tycker det är ett underbart namn!!!! :love:

igår kom han med Leo.... :crazy:
Nja.... påvenamn är jag inte så mycket för och dessutom vet jag en bäbis som heter det och han tillhör inte mina favoriter, inte heller hans mamma eller pappa, så det var tvärnit!

jag har bara 5 dagar kvar till UL och är jättenervös. Om något ät fel på grodan har vi bestämt att göra abort, men usch, va jobbigt jag kommer tycka att det är i så fall! jag vill ju inte göra det, men samtidigt vill jag inte föda fram ett barn som inte inte är fullt friskt.
bara tt hålla tummarna för at det ser ut som det ska!!!!!
Jag har inte lyssnat på hjärtat eller egentligen fått nån som helst bekräftelse på att det är ett liv därinne, så jag vill väl inte riktigt tro att det är så innan jag har sett att det rör sig och ser friskt ut.

hoppas jag fortfarande kan vara kvar i tråden efter onsdag!!!! :eek:

ta vara på ditt svenska arv och döp ungen till Svea. :D :angel:

tycker det är ett ganska fint namn, lite ovanligt, men fint!

Matilda är jättefint!

Jag tycker pojknamn är mycket svårare. När vi fick vår kille fick han inget namn förrrän han var 3 veckor. Man har ju 3 månader på sig. Vi valde mellan Otto Jacob Willhelm William Jonathan Johannes och mer jag inte minns. Om det här är en kille så har jag ingen aning vad det blir. Beror på vad den ser ut som:eek:

Matlida gillar jag med!
Min yngsta kusin heter det. Dom valde mellan Frida och Matilda,
storebror utbrast förfärat att Frida kunde hon minsan inte heta,
det är ju en HÄST! :eek: Var mitt gammelsto som hette så)
Han skulle bara vetat att vi hade en stor rätt ful ko som hette Matilda :D

3 veckor är väl inget:devil:
Lovis var 2½ månad innan vi hade bestämt oss.:o
(blidde en Lovis Stina Varja)

*kl*

Vi ska ha barn någon gång i mitten till slutet av januari. Har ingen aning faktiskt, väntar på UL o hoppas på besked att det är i mitten av januari. Annars vet man aldrig om bäbis behagar komma på min födelsedag och det vill jag inte :D

Här slåss vi om namn :angel: Han vill inte ge upp sitt efternamn och inte jag heller. Så då får det bli dubbel namn, han tycker Elf sundqwist (bara för att jag sa att Sundqwist blir mellannamn) vilket låter hel fult, ska isf vara Sundqwist Elf. Tur att jag har ett kort efternamn.

Förnamn slåss vi om oxå :rofl: Han tycker Eddie och jag Eddy. Tjejnamn har han inget förslag på än, jag tycker Eira :love: Båda namnen går ihop med våra efternamn oxå.
Sa det att ja men du får bestämma killnamn och jag tjejnamn då, så slipper vi slåss. ;)

Men i övrig så känner jag mig otroligt gravid, brösten värker som f*n, ingen får komma i närheten av dom, magen är pluffsig, mår illa, trött, sover dåligt, ryggen gör ont. You name it!

Otto har jag velat ha i många år, men tyvärr är inte sambon alls av samma uppfattning!!!!! Tycker det är ett underbart namn!!!! :love:

igår kom han med Leo.... :crazy:
Nja.... påvenamn är jag inte så mycket för och dessutom vet jag en bäbis som heter det och han tillhör inte mina favoriter, inte heller hans mamma eller pappa, så det var tvärnit!

jag har bara 5 dagar kvar till UL och är jättenervös. Om något ät fel på grodan har vi bestämt att göra abort, men usch, va jobbigt jag kommer tycka att det är i så fall! jag vill ju inte göra det, men samtidigt vill jag inte föda fram ett barn som inte inte är fullt friskt.
bara tt hålla tummarna för at det ser ut som det ska!!!!!
Jag har inte lyssnat på hjärtat eller egentligen fått nån som helst bekräftelse på att det är ett liv därinne, så jag vill väl inte riktigt tro att det är så innan jag har sett att det rör sig och ser friskt ut.

hoppas jag fortfarande kan vara kvar i tråden efter onsdag!!!! :eek:

Visst är Otto fint! Hos oss var det dock min svärfar som tyckte de lät som en tysk officer så då dog det namnet:crazy:

Leo, håller med om nja.

Ul går säkerligen bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka