Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Matlida gillar jag med!
Min yngsta kusin heter det. Dom valde mellan Frida och Matilda,
storebror utbrast förfärat att Frida kunde hon minsan inte heta,
det är ju en HÄST! :eek: Var mitt gammelsto som hette så)
Han skulle bara vetat att vi hade en stor rätt ful ko som hette Matilda :D

3 veckor är väl inget:devil:
Lovis var 2½ månad innan vi hade bestämt oss.:o
(blidde en Lovis Stina Varja)

:D Då vann du ;) EFter tre veckor blev maken stressad över att ställa i förskolekö så då var vi tvugna att bestämma oss. Nu har de gjort om reglerna men när sonen kom så fick man ställa i kö direkt man hade namn.

Men jag har ju möjligheten att åka hem till Sverige om jag vill ta bort barnet. Men det vill jag ju inte om det inte är något allvarligt fel på det.

Cilla jag förstår din oro men det kommer alldeles säkert gå toppenbra! Håller tummarna för dig så får du hålla oss uppdaterade!

Haha strippnamn kanske inte är någon höjdare. Min kompis irländska släkt har jättefina namn på sina barn, Maeve, Evan, Blathnaid (uttalas Blarnet) och Avril. Det finns jättemånga fina tycker jag, och säkert lika många fula. Vad sägs t ex om Fionn eller Finnbar? Caoimhe stavas fint men uttalas Kwiva så det är inte lika fint.

Det är rätt så viktigt för mig att det uttalas lika för mig på svenska och engelska, annars blir det konstigt om jag ska kalla barnet olika beroende på vilket språk jag pratar. T ex Jonatan blir ju Jånnatann på engelska så det låter helt olika.

:D Då vann du ;) EFter tre veckor blev maken stressad över att ställa i förskolekö så då var vi tvugna att bestämma oss. Nu har de gjort om reglerna men när sonen kom så fick man ställa i kö direkt man hade namn.

Aha :D
Kanske hade varit behövligt med en sådan stress här :p

Vi höll på att titta på namn riktigt seriöst
samma kväll som hon bestämde sig för att titta ut. :p
Vi tyckte att vi var så duktiga och ute i god tid,
hon ville dock inte vara kvar så länge som vi trodde.

Jag vill ha en Maja, men han tror alla kommer kalla henne för Bajja då.

Ähh..Klart det ska vara en Maja, finaste namnet. :angel: Visst Maja kan bli mycket elakt, som Bajja, men jag har aldrig någonsin kallats något annat än Maja, och ingen annan Maja jag känner heller för den delen! ;)

*kl*

nu har ja en ny fundering....
hur långt upp går egentligen livmodern i vecka 18?
när jag sitter ner, kan jag hur lätt som helst leta upp den och följa kanten inåt magen. den finns ganska exakt vid naveln nu. ligger jag ner hamnar den längre ner och är lite svårare att hitta, men känns ganska lätt. speciellt på morgonen, då min mage är lite hårdare när jag vaknar.

nu börjar det bli lite skoj att va gravid, har fått mig ett par hängelbyxor och dom blir jag supergravid i! :love:

Alltsa jag heter Kajsa sa ni kan ju gissa vad jag blivit kallad :D

Men jag trivs bra anda och skulle inte vilja byta, fast ibland hade jag nog hellre hetat Maja (det gar iaf att uttala pa engelska)

Cilla runt v 20 ska den ga ungefar till naveln nar du ligger ner men det ar klart att det kan vara individuellt. Min ar halvvags och jag ar i v 15 (eller nat). Nar har du ditt ultraljud?

Har aldrig förstått mig på det där med hängselbyxor...

Jag är supersmal och såhär tydligt syntes det på mig hur högt upp min livmoder gick i v.18 med Rasmus BILD

ser ut ungefär som att dom kan vara lika högt upp....

vindvissla:
på onsdag kl 10.30!!!!!
:banana:

Spännande! Då är jag bortrest, ska till Skellig Michael utanför Kerry! En skithäftig ö med ett gammalt gammalt kloster! Men jag ska hålla tummarna och tänka på dig, och slänga mig in på buke så fort jag kommer hem igen :D

låt mig presentera
28245782.jpg

sprattelgrodan!!!!!!!!!

allt såg bra ut, men barnmorskan hade lite problem med att mäta lårbenet, sprattelgrodan sprattlade. :love:
nu känns det mycket lättare att knyta an till den!!!!

oh, jag lider med dig....

fick våran tid för 8 veckor sen, tyckte det kändes som en hel evighet, men det har ju gått superfort!!!!

Åååå, vad kul att se!!! Jag längtar också till ultraljudet! Men en annan har väl 6-8 veckor kvar någonting (beroende på när man får komma)

Vi har redan fått tid, men det är inte förrän i augusti. Är ifo bara i v 11 ännu. Det är ju sommar och semester emellan så jag tycker det känns som om det kommer att gå fort!

Mitt illamående kanske äntligen är på väg att lägga sig. Har på försök lagt av åksjukebanden, har haft dem konstant på, förutom på natten, i 3 eller 4 veckor nu!

Då borde jag också få tid framåt augusti!!! Själv behövde jag aldrig köpa några sea-bands. Mitt värsta illamående varade bara någon vecka. Nu känner jag mig bara lite "sådärillamående" (knappt småbakis ens)

En liten fundering bara... ;) Hur kan du vara i vecka 11 om jag är i vecka 10 (9+2) om du har bf dagen efter mig? Eller har du skrivit fel bf i listan ovan?

Åh så fin!!! Skönt att allt var bra!

Jag har börjat få en kula nu, får väl inse att det inte är fett utan bara lite bebis :love:

Ser ut som en flodhäst :angel: från att ha varit pinnsmal så har jag fått mage :D

Men, vet ni :) Idag kände jag bebisen, satt och fingrade på magen för att se om jag kunde känna något. Och fick en svag touch mot handen. :love:

kl

Får väl också ge mig in i den här tråden...

Är bara i vecka 11 så det dröjer rätt länge innan det kommer ut något:D Har mått jätteilla några veckor men nu känns det som att det börjar släppa lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka