Sv: Vinter 09-10 mammor
Jag fyller den 6/12
Jag tror de e en tjej för jag har lagt på mig ganska mkt på höfterna, kunde de inte hamnat i tuttarna i stället
Maja eller Alfons är det just nu, får väl se sen vad det blir (tänker inte ta reda på könet och Rasmus kom jag ju på när jag fick se honom)
Cilla
6 dagar före BF gick vattnet klockan 05:05, duschade och åt frukost vid 6 och då börja jag får värkar med 3-4 minuters mellanrum så jag starta datorn och skrev en tråd
Värkarna blev tätare och tätare så jag sket i vad de sa på förlossningen att jag skulle vänta tills min tid för UL kl 11 och vi åkte in.
Parkerade bilen strax efter kl. 7 och kl 7:15 kom en sköterska och skrev in mig och tog blodprov.
Kl. 7:30 ringde min kille på larmet för jag hade knappt någon paus i mellan värkarna och de börja trycka neråt och jag blev orolig, var ju 1a gången!
BM kommer och ska sätta CTG men de gör asont när de ska spänna runt magen så maken får hålla de jättelöst, hinner skriva ut 2-3 cm sen beslutar sig BM för att undersöka. Kastar av mig byxorna och blir undersökt, 8 cm och har inte ens ont
Full fart till förlossningsrummet, byter säng och samtidigt för jag en värk då de sista cm öppnar sig och den värken gjorde jävligt ont. Sen fick jag lustgas och så kände jag ingen mer smärta. Fick första krystvärken 7:40 men våga inte trycka på eftersom de gick så fort, men strax efter kl 8 så la jag ifrån mig masken (ville inte va full) och krysta 2 gånger.
Rasmus hade apgar 9-10-10, jag brast inget och de var tvugna att skriva att jag blödde 200 ml för de är det lägsta de kan mäta.
Där emot ville inte moderkakan släppa, och det gjorde
ASONT när BM kasta sig på magen och "masserade" strax efter förlossningen.