Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

*kl*

men käre hjärtanes vad det dyker upp små bekännelser här då. :d

ja hänger väl på å grattar till förlovning och giftemål.
å bilder är väl numer ett måste antar jag??? ;)
det enda skojjiga i mitt liv är att ja har byggt en utfodrningstuga till fåglarna idag...... :crazy:
känns ju en aning fånigt om jag stälelr den lilla stugan bredvid era ringar. :p

Beger mig gärna in i namnfunderingarna jag också =)

Har du funderat ngt på Colin el Vincent med enkel V, de är ju 2 namn som låter ganska lika på Svenska o Engelska? Justin är väl ganska likt lite beroende på hur hårt J betonas. (sitter o ljudar för fullt på engelska o skånska i huvet :D )

Sjävla har vi funderat på Lias, som Elias utan E, fast jag har helt fallit för Hampus, så enligt mig blir det Hampus men sambon är inte helt helt sugen, men heller inte helt avig mot namnet annars har vi inget som vi fastnat för.
Vi hade Noah ett tag men det har fallit bort.

Hade vi fått en tjeja hade hon fått heta Anouk el Nikki.

Grattis till er som förlovat er och gift er :)

Senast ändrad:

Colin är ganska fint, har inte ens tänkt på det. Just här är det mest 20-åringar som heter det men det behöver ju inte vara något hinder.

Idag föreslog jag Albert och han sa inte så mycket. (det brukar vara positivt :D)

Jag har varit en supermamma idag och bakat bröd och muffins med Sam, här jäser brödet:

Sen fixade vi lite spagetti och köttfärsås, väl behövt i våra hungriga magar. Kakmonstret fick slicka muffinssleven :D

Nu är jag sjukt trött (har varit hela dagen) så jag ska borsta tänderna och hoppa i säng. Äntligen jobb imorrn, skönt med semester :D

KL

Verona så söt. grattis igen!!!

Helgen har varit bra med Mulle Meckpark och jag har varit i stallet med en kompis. Har ingen ju ingen egen häst längre men ska nog försöka komma igång som medryttare när den här bebisen är ute. Vi får la se!

Annars är det ganska stillsamt på min front, mycket jobb som alltid och mycket sonfix som alltid.

kl

Mina fogar har sagt upp sig! Ser ut som en korsning mellan anka, pingvin och 80årig tant när jag går. :crazy: Blev inte bättre av att jag flyttade hästarna till nytt stall igår, rida är ingen idé så jag gick med ena hästen. Är väl ca 2 km framochtillbaks, massa backar och barnvagn med lilleman med oxå...
Har testat foglossningsbälte men tycker inte att det hjälper.
Åsså har jag lovat min mor att vi ska ut å gå en sväng efter lunch, + att jag har en box att mocka ut i gamla stallet. Å 2 boxar att mocka i nya....
Går in i v 32 på onsdag, hoppas veckorna går foooort nu på slutet.

usch, jag lider med dig. :crazy:

mina fogar är åxå katastrof, men jag har varken häst, barnvagn eller mockar att sköta. å bara några veckor kvar.....
inatt väckte andreas mig och sa surt att ja får lägga mig på sidan.
jag låg visst på rygg och snarka. :o

Min fittfog ar ocksa katastrof, ryggen ar ok for tillfallet, om an javligt trott. Men fittfogen verkar inte nojd hur mycket jag an kniper med benen...

Men cilla du har ju inte alls langt kvar nu! *avis*

fick ett mms från en kompis nyss. han och hans tjej fick en liten flicka i lördags och gissa m den var söt då!!!
nästan så jag fick en liten tår i ögonkroken. :crazy:

usch å fy, ja måste åka till förskolan å fylla i en timrapport och sen åka in till kontoret och lämna den och skriva på paper och JAG VILL INTE!!!!!
jag vill BARA sitta i soffan å kolla på Harry Potter. inte för att det är så bra då, utan för att det är det enda vettiga som går på tvn. :p

men jag har iallafall duschat å satt på mig ett ansikte, så jag behöver bara sätta mig i bilen och göra det.

å ensam är ja å.... :mad:
andreas har åkt till borlänge å ska kalka de sista sjöarna sm är kvar där. som tur är så är han inte borta hela veckan, han kommer hem igen på onsdag kväll.
men om det är nån som ser en skitig KingCab med en husvagn bakom följt av en lastbil med två stora båtar på och det står sjökalkning i framrutan på båda fordonen, så är det min gubbe i kingcabben!:love:

Sicken liten goding!:love:

Man börjar allt längta tills Norpan vill komma ut. Fast sen när man ser föräldrar på stan med sina ilskna ungar så inser man att det är rätt gött att ha Norpisen där den är.:D Nåja, jag lär väl få vänja mig.

Är du hemma på heltid nu? Tar du föräldradagar eller är du sjukskriven? (Du har säkert berättat men jag är glömst...)

Jahapp, då har man varit på mvc igen då och blivit stucken i armen och klämd på magen. Bebisens huvud ligger nedåt och benen sparkar uppåt. Hjärtljuden var lägre denna gång. Kanske för att den sov. BM frågade om den sov mer nu, de ska de visst börja göra. Jag höll på att skratta ihjäl mig för Norpan är inte någon som slösar med tiden, det är fullt ös dygnet runt. Det märks när man vaknar på nätterna, det är liv i luckan. Mannen säger detsamma, han ligger gärna och kämmer på magen om han vaknar.

Skont att allt sag bra ut!

Jag har varit hos min doktor idag. Blodtrycket helt normalt, hade gatt upp 2 kg till 82 sen forra kontrollen for 6 veckor sen. Bebisen ligger i sate for tillfallet men han sa att jag inte skulle oroa mig. Jag hade nastan listat ut sjalv att han ligger i sate for magen ar liksom bara ovanfor naveln, under ar det helt tomt :D Daremot ar det standard har att snitta om barnet ligger i sate, och det ar jag inte ett dugg sugen pa sa vi hoppas att han vander sig.

Mina hjartklappningar var helt normala sa lange de inte gjorde ont.

Vi pratade lite om vaccinet och han kunde inte helhjartat rekommendera det. Han sa att det ar upp till mig sa jag skiter (fortfarande) i det. Hade min doktor pushat pa sa hade jag kunnat tanka mig att andra mig. En av de kvinnliga doktorerna pa hans klinik fick en bebis haromdagen och hon hade inte tankt vaccinera sig, berattade min doktor.

Är du hemma på heltid nu? Tar du föräldradagar eller är du sjukskriven? (Du har säkert berättat men jag är glömst...)

ja är arbetslös..... :crazy:
blev uppsagt från mitt gamla hobb och gjorde sista dagen 20 augusti. sen gick jag på ett vikariat i 6 veckor i köket på dagiset här i pyttesamhället ja bor i. det var på drygt 3 timmar om dan. å nu är ja typ springvikarie på arvika kommun. fast dom hör bara av sig om det är behov på dagiset, jag har ju varken utbildning eller erfarnhet av vård eller omsorg. vilket har hänt 2 ggr sen vikariatat tog slut. å nu har dom nån annan tjej där, så jag tror inte att ja kommer behöva jobba mer nu. går på mammaledigt 16 november... :banana:

å ida har ja vart å fikat med min gravida vän! hon är i vecka 17, tyckte inte det alls länge sen hon ringde och berättade att hon testat positivt och det är typ 10 veckor sen! :eek:
jag fattar inte hur jäkla fort tiden går!!!!
råka köpa en tröja åxå.....
XL var till min stora förtjusning för stor, så det blev en L istället. på "vanliga" avdelning! åh, va smal ja kände mig då!!!
tänk att så lite kan ge så stor glädje!
:rofl:

hoppas ja inte har så många dagar kvar nu, mina sammandragningar börjar bli väldigt kraftiga och det börjar trycka på ganska bra neråt! det gör inte jätteont än och de är inte regebundna på nått sätt, men det känns rejält! :bump:

å min lilla mamma......
i morse ringde hon för tredje dagen i rad och ställde samma lilla fråga... "hur känns det idag?" :D
nästan som att hon väntar på nått, undrar vad? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka