Sv: Vinter 09-10 mammor
Är du hemma på heltid nu? Tar du föräldradagar eller är du sjukskriven? (Du har säkert berättat men jag är glömst...)
ja är arbetslös.....
blev uppsagt från mitt gamla hobb och gjorde sista dagen 20 augusti. sen gick jag på ett vikariat i 6 veckor i köket på dagiset här i pyttesamhället ja bor i. det var på drygt 3 timmar om dan. å nu är ja typ springvikarie på arvika kommun. fast dom hör bara av sig om det är behov på dagiset, jag har ju varken utbildning eller erfarnhet av vård eller omsorg. vilket har hänt 2 ggr sen vikariatat tog slut. å nu har dom nån annan tjej där, så jag tror inte att ja kommer behöva jobba mer nu. går på mammaledigt 16 november...
å ida har ja vart å fikat med min gravida vän! hon är i vecka 17, tyckte inte det alls länge sen hon ringde och berättade att hon testat positivt och det är typ 10 veckor sen!
jag fattar inte hur jäkla fort tiden går!!!!
råka köpa en tröja åxå.....
XL var till min stora förtjusning för stor, så det blev en L istället. på "vanliga" avdelning! åh, va smal ja kände mig då!!!
tänk att så lite kan ge så stor glädje!
hoppas ja inte har så många dagar kvar nu, mina sammandragningar börjar bli väldigt kraftiga och det börjar trycka på ganska bra neråt! det gör inte jätteont än och de är inte regebundna på nått sätt, men det känns rejält!
å min lilla mamma......
i morse ringde hon för tredje dagen i rad och ställde samma lilla fråga... "hur känns det idag?"
nästan som att hon väntar på nått, undrar vad?