Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jahapp, då har man lite ont i armen idag då. Inte så farligt. Tur bara att man inte är nasse för Heil Hitler gör lite ont. :D Annars ok.

Sista helgpasset väntar. Två dygnspass fredag till måndag. Sammanlagt har jag fem dygnspass kvar. Sedan ska jag vara hemma och klättra på väggarna och driva alla till vansinne. Eller så kommer jag bara att städa och riva i garderoberna och sitta här framför datorn och sticka tröjor.

Det är inte helt enkelt magsyra? Det har jag problem med, både nu och förra graviditeten. Vet man inte vad det är så känns det nästan som om man har ont i hjärtat.

Om det är magsyra så har jag fått tips som funkar och det är gavisocon.

Haha nu fick jag nån idé om att ni heter jerseyko i efternamn, gör ni det?

Sam har fått en kusin, igår med snitt efter att hon gått över typ en vecka. Han ska heta Jeremiah men ska kallas JT (:crazy:)

Nej vi heter Eriksson, nu heter jag PME. Gick ju naturbruksgymnasium och blv helt förälskad i jerseykorna i ladugården, när jag fyllde 18 köpte pappa jerseyko.se till mig ;)

Jerseykor är mindre än vanliga kor, stora bruna ögon, långa ögonfransar och samma färg som rådjur :love:

Idag var vi på 3D-UL :love:
11663_193196557737_522242737_3950847_5897122_n.jpg

Så himla häftigt, är fortfarande en lillasyster som låg på normal-kurvan på allting :D Mullveck på armar, ben, magen och en riktig kopia av hur Rasmus såg ut när han var nyfödd!!

Ska ladda upp mer bilder på min pixbox. De var lite svårt att få bra bilder för hon ligger med huvudet nedåt och sen hade hon ena foten över ansiktet ;)

nä, va häftigt!!! :banana:

åh, ja skulle åxå vilja tjuvkika på min lilla. :d

var på dressyrtävling idag, trot jag såg Picazzo där! Det var iallafall en tjej där som var suuuupergravid, tror det var hon.
Hon har visst BF idag!
Undrar om det var hon......

29757221.jpg

29757229.jpg

vart på ikea å köpt tyg och hämtat symaskinen hos mamma. :D

nästa projekt är att bygga en liten förvaringshylla till duschen, det blir måndag-onsdag till veckan!

näääääää, ja är inte så rastlös och uttråkad om dagarna. :angel:

Yay så sött! Jättefint tyg! Det är bra att ha saker att göra, tiden går liiiite fortare då!

Vilka häftiga bilder!

Å jag är hemkommen från mitt jobb. Har lyckats skydda magen från diverse slag o sparkar i dag med. Den enda som får sparka är den som gör det innifrån.

Sovande jour innebär inte alltid att man får sova. På helgerna kan man ställa klockan efter festprissarna. vid 23 passerar de mitt fönster till krogen och 2.30 från krogen. Sen hade grannarna ovanför fest en bit inpå småtimmarna. Lätt att sova... Plus lite ond arm. Favoritarmen att sova på till råga på allt.:mad:

Tror nog att jag tar och lägger mig snart. Är vråltrött.

Åh vad fräcka dina bilder blev! Vi var också på en tjuvtitt, men busan låg dubbelvikt, rumpan ner och fötterna framför ansiktet, som en fällkniv. Som om inte det vore nog hade hon snott in navelsträngen där också! Så det gick inte att få några bra bilder på henne... Men vi fick en ny tid, så vi ska dit igen imorgon, håll tummarna för en mer sammarbetsvillig bebis då!

Usch ja, måste man komma på namn också?! Tycker det är sååå svårt... Vi har några tjejnamn, men killnamn är ju hopplöst att komma på så det känns som att det "problemet" får vi ta om det tittar ut en liten kille. Om ni redan bestämt att eran bebis ska heta Hugo i förstanamn kan ni kanske ta något fint namn som finns i släkten som andranamn. Jag tycker det är tilltalsnamnet som är viktigast.

*och så lite knapplån*
Var hos barnmorskan för snart ett par veckor sen (jag har inte haft tid att hänga här på Buke på sista tiden), var då i vecka 25+2. Magen hade sf-måttet 26, vilket var 2 cm större än vid förra graviditeten! Hjärtljuden var på 146 har jag för mig och jag hade sjukt dåligt järnvärde, hade bara 100 trots att jag äter en niferex om dagen, så det fick jag givetvis öka på med en tablett. För övrigt verkade allt normalt och bra. Tyvärr blev jag inte klokare på om jag ska vaccinera mig eller inte, alla rekommenderar ju att man ska det... Hörde i veckan förresten att tyskarna inte vill ge detta vaccinet till gravida eller småbarn... Suck, jag är så nojjig...

Nackdelar: Kan kallas Willy :crazy: (snopp pa engelska) och ar enligt sambon ett protestantnamn (suck, katoliker...). Dessutom ar det sa himlans vanligt i Sverige nu.

Ha ha, ja det ligger väl etta på topplistan här i sverige. Det hade jag faktiskt inte en tanke på när vi döpte vår William. Fast vi valde det för vi tyckte det var fint samt att vi tyckte det var kul för det är ett släktnamn. Som tur väl är är det inte en enda unge som heter det på Willes dagis! Det är ju inte så kul om det blir som typ Daniel och Anna när man själv var liten, att det är 2-3 stycken i varje klass som heter det...

...och jag vill inte ha något R i det namnet vi väljer, i alla fall inte ett r som märks... Det blir så fult när man är smålänning. Om Arvid säger jag t.ex. Aavid om jag säger det slarvigt. OCH HUR SNYGGT LÅTER DET?!

Våran tjej låg inte heller bra, eftersom hon ligger med huvudet nedåt. Dessutom hade hon ju en fot i ansiktet! Men jag fick vända runt lite och så skaka han på henne så flyttade hon ner foten :)

Idag har jag hälsat på min häst och ridit :bump:

Arvid är snyggast på norrländska tycker jag! Skånska är ju över lag en rätt så ful dialekt (tycker jag) så det gäller att hitta något som funkar ändå :D Jag tycker Albert är supersött, och inte lika vanligt som Isaac. Dessutom, om vi flyttar till Sverige, ska man då kalla honom Isak eller Ajsack? Blir ju konstigt. Albert låter ju nästan lika på språken.

jerseyko vad mysigt, jag var också och hästade lite häromdagen, ryckte av ett par kilo man och sniffade rejält med hästdoft! Jag fick ta av typ en dm av hennes pannlugg, men nu är hon snygg som få! (fast rund som en tunna)

*kl*

Hej på er! Känns så konstigt att inte få sitta och dela med sig av hur man mår här i tråden, saknar det även fast jag var dyngless:D

Men jag skulle inte vilja stoppa in den underbara tös som nu ligger i min famn istället :love:

Vi har varit hemma en vecka nu och det är så underbart att vara hemma!

Här är prinsessan :love:
Elise.jpg

Vilken liten goding :love: Vad skönt att ni är hemma! Snart börjar det poppa upp lite fler bebisar i den här tråden också, tills vidare får du väl häcka i hösttråden :D

*KL*

PMM vilka härliga bilder på lill tjejen :laugh:

Igår vi firade vi 1 år tillsammans :p Åkte först till svärmor och lämnade hunden sen åkte vi iväg och fölovade oss på en jätte fin plats. Sen tillbaka till svärmor för att käka tårta då sambons syster fyllde år igår. Det tog ett tag innan hon såg ringarna, så hon vart jätte chockad och lite tårögd :D

Så nu är man förlovad oxå, får se när giftermålet kommer då :p Dessutomf örlovade sig en av mina bästa kompisar igår oxå, utan att jag/vi visste om det. Lite komiskt :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka