Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Känner också igen det där. Ingen tröst att ge heller för inte blir det bättre förrän bebisen kommit ut. Kan du vila lite på dagen?

vi hade också jättesvårt med pojknamn, satt på bb och gjorde lista. Vill inte skriva vad sonen heter, men detta är vad han INTE fick heta (alltså namn vi hade på förslag och strök).

Otto
William
Wilhelm
Jacob (var det sista som ströks)
Edwin
Ludwig
Oscar

Hugo är fint, men jag har en tjock farbror som heter det.....:eek:

Otto tyckte jag jag är fint, men barnets farfar tyckte det var en tysk general.:mad: I andra namn heter sonen Carl, det heter maken med.

Det där är så jobbigt, att de flesta namn har man kopplingar till. Eller att sambons vänner helt plötsligt har börjat ploppa ut barn och gett dom de namn jag har på min lista! :crazy:
Jag har hittils strykit 5 namn bara för att ngn "tagit" det redan, och tre namn som påminner om ngn som man känner....

Jaaaaa jag känner att jag får skriva här, för min bebis kommer komma lagom till typ lucia eller jul! ;)

Har ingen Timmy på sin namnlista? Jag tycker det är ett jättefint pojknamn.

Vi hade inte Rasmus alls på vår lista, hade bara läst alla Astrid-namn och kom fram till att Rasmus var finast. Sen kom han ut och så fort jag såg hans pung skrek jag Rasmus ;)
En kompis fick barn i lördags, en Lexus!

Sambons pappa heter Timothy och det ar ju jattefint men han kallas Teddy :crazy:

Min pappa har en granne som heter Timmy och han ar sa savlig sa det gar bort for oss!

En kompis fick barn i lördags, en Lexus!
en bil? :idea:

ja har haft otto på min lista många gånger, men andreas tycker det hamnar i samma töntfack som timmy och tim, som jag åxå har haft på tal. han har så svårt att förestäla sig en 17-åring som ska söka jobb och presenterar sig som Otto eller Tim. :grin:

VindVissla: men William låter ju lika på både svenska å engelska! :idea:

Hugo heter andreas farfarsfar och det blir ng det. ska tjaja in Isidor, för mormors-mormors-morfar och hans far hette det, så det blir två släktnamn och Isidor är najjs. mamman till första isidor hete Isidora. :d

min mamma har fått ett kompendium av en annan släkting, så jag har släktträd å upp till 7 generationer tillbaka. :banana:

va uppe 8 i morse å håller på att baka bullar nu, har slängt ihop en sockerkaka åxå. å trött som fan.
men lägger ja mig å vilar på dan, så kan ja aldrig somna på kvällen å sover som en kratta, så det är lika bra att hålla igång så länge jag kan och orkar, så ja blir av med luite energi!

vägde mig i morse, har inte gått upp nått alls de sista två veckorna. det tycker vi om. :D

En väldigt liten bil :D 51 cm lång å 3,8 kg (Förstår inte hur dom som är typ 1 huvud kortare än mig kan få så stora barn!)

Idag ska jag till barnmorskan, ska fråga henne om vad hon tycker om vaccinet och sen i kväll har dom vaccinering för gravida får se senare då om jag åker dit.

Ja det ar sant att William funkar bade pa svenska och engelska.

Fordelar: Kan kallas Billy :love:

Nackdelar: Kan kallas Willy :crazy: (snopp pa engelska) och ar enligt sambon ett protestantnamn (suck, katoliker...). Dessutom ar det sa himlans vanligt i Sverige nu.

Hugo ar jattefint, min kusin heter det! Och Isidor som andranamn rostar jag for.

Heja pa med bakandet, dina gaster kommer att alska dig!

Hehe jag hade bf med Sam den 1 januari, gissa om jag var glad nar det blev den 2a januari! Gissa om jag var mattligt trott pa att vanta den 9e.... :D Ja antingen far de komma innan jul, typ innan den 16e, eller sa far han vanta till 2 januari.

Har nästan bestämt namn, tror jag.. När Jag väntade Hampus hade vi bara ett tjejnamn klart, så när han var ute och jag blev hopsydd låg jag och läste almanackan som fanns på förlossningsrummet. :D
Det lutar iaf åt Izabell eller Casper, sen ska vi bara hitta på andranamn oxå..
Jag vill ha S-ljud med i tilltalsnamnet, inga konstiga på hittade namn, inga "gubb lr tant" namn. Andranamn ska passa ihop med killarnas andranamn, Andreas och Tobias. Jag har alldeles för höga krav säger alla... Men de ska ju ha sina namn ett tag. :)

Vi har oxå Isabell :love: och Tilde (Lutar mest åt en Tilde). Wilma var alternativ när vi vänta Rasmus. Maja vill jag helst men det vägrar maken, och jag vägrar Emelie och Emilia och alla Em-namn han kommer med ;)

Hihi Isabelle hade jag ocksa nar vi vantade Sam. Casper ar jattefint tycker jag (men inte sambon saklart :D)

Jag har faktiskt Billy högt på min lista, men sambon har inte godkänt det.
Andra namn är:
Frank, Ryan, Sebastian, Arvid, Ted, Kenny, John....... Som ni kanske märker gillar jag lite engelsklingande namn. De är också ofta fotbollsrelaterade :D

Ryan ar jattefint men det ar sa otroligt vanligt har... Fast om vi ska flytta till Sverige kan det ju funka! Fast na.... prova saga det pa skanska...

Kenny tanker jag bara pa Kenny Starfighter :D

Billy har jag alskat sen jag lyssnade pa Gyllene Tiders Billy :love:

Var det Chelsea ni hade till tjejnamn? Var det ni som hade ansokt om Celtic till en pojke? ;)

Ryan vill jag ha mest, men är också orolig över uttalet... och sambon är inte så inne på det, Ryan är min stora fotbollsidol nämligen hehe.

Japp Chelsea är bokat och klart om det blir en flicka :D men neeej det är inte vi som vill ha Celtic haha.

Marcus finns med som förslag, fast jag vet inte om Casper Marcus låter bra ihop.. Mattias har jag på listan oxå, och Niclas. Andranamn till tjej har jag inget alls.....

kl

Efter att jag har atit blir jag helt svimmig, hjartat far ivag i hundranitti och jag skulle kunna somna staende. Vad hjalper? Jag SKA ga och lagga mig med Sam ikvall....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka