Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

att tända lampan å ligga nån timme å läsa är hur gött som helst!!!! har aldrig gjort det förut, har väl aldrig tagit sig tid til det riktigt....

hoho, va tyst det blev här?

har alla utom jag ett liv att leva? :confused:

jag har iallafall shoppat mammakläder idag.
4 amninglinnen, ett par mysbyxor, en amningsbh å två supermysiga filtar. nu ska bara filtarna tvättas och sen ska väskan packas! :banana: just det, fann ett par benvärmare åxå! till mig. å tre haklappar. till bäbisen.

förutom shoppingen har jag spenderat dagen i ett svinkallt ridhus och kollat på hoppträning, så nu är jag totalt stelfrusen! i mitt stilla sinne trodde jag att det inte var så kallt ute, så jag tog varken mössa eller vantar å mig.
:crazy:

Hihi jag har faktiskt besök från Sverige, min pappa och hans polare är här över helgen. Vi har varit i Limerick idag och shoppat lite, det blev ett helt set söta kläder till min kompis bebis och 4 par kalasbyxor till Sam!

Kolla vad jag hittade i vägrenen igår! Eller vad mina hundar hittade rättare sagt. Och stackarn var instängd i en kohage och kunde inte komma ut. Troligtvis någon som dumpat henne eftersom jag känner alla på vägen här.

Det var ju inte denna sortens nytillskott jag hade väntat mig härnäst :D

/torkar kiss o bajs från allehanda djur för tillfället

Jag ska ringa lokala tidningen där folk brukar kolla om de tappar bort sina hundar och sätta upp en lapp hos veterinären. Och hoppas att hon bara var borttappad, fast en pyttevalp springer väl knappast bort? Hon är nog inte ens 7 veckor gammal och var helt utsvulten och förstoppad och hennes klor var jättelånga.

Om vi inte hittar någon ägare så var sambons kompis intresserad. Hon får nog till och med flytta dit idag så länge, det funkar inte här att ha en 2-åring och en valp. (jag kan ju knappt böja mig ner att ta på mina egna skor, och nu kravlar jag runt och torkar skit och piss som en annan piga :D)

Söt var den iallafall!

Jag är förbannad, maken gav sig iväg hela dagen idag (åkte 7 imorse och hemma efter sonen somnat ikväll) för att titta på båt i andra änden av landet. Känner mig som en hushållerska, nu är jag ensam hemma IGEN. Tredje helgen på 1,5 månad. Tycker inte jag gör annat än tvätta, laga mat, fixa diskmaskinen på helgerna. Fast mest är jag besviken och ledsen eftersom jag dels sett fram emot att vi är hemma i helgen tillsammans och dels för att jag sagt ca 20 ggr att jag inte orkar med samma tempo på helgerna om jag ska orka jobba. :(

Det blir iallafall JUnibacken i em där vi har säsongskort. Har varit ute och motionerat nu på fm.

Ja söt som socker är hon!

Trist med mannen, förstår att du inte orkar med i samma tempo. Man behöver verkligen avlastning när man redan har en vilding. Ok om de måste jobba eller så men jag blir också skitpissedoff på min sambo om han har "viktigare" saker för sig än att avlösa mig då och då. Hur länge till ska du jobba? Jag har 5 veckor kvar ungefär, men mitt jobb känns mer som semester hemifrån än jobb hehe.

Idag blev jag paff, sonen brukar alltid vakna efter 8 men i morse kom han 7.15 tills jag insåg att min mobil ställt om sig själv till sommartid! Så det var bara upp å hoppa. Ner och torka 20 pölar valpkiss, plocka upp 3 bajshögar och så gå ut och rasta valpis (med naken bebis innanför jackan). Sen försöka mata valpis, klä på ungen och laga lite frulle. Nu två timmar senare har jag lyckats klä på mig, sminka mig och väntar på att pappa ska bli färdig så vi kan åka till Cork och shoppa. Sam och sambon stannar hemma :bump: (sorry men det är faktiskt rätt skönt :D)

haha, vi tror dig!

ja har byggt fotostudio i garaget på morgonen ja.... å anlitat kamerans självutlösare som fotograf. :D

Photoshop, just gotta love it! :love:

bilderna ligger i magtråden!

jag kommer knappt ihåg hur det var att ha en gubbe som din snovind, min gubbe drog upp rullgardinen och konstateerade med en suck att han måste putsa fönsterna till veckan, dom är superskitiga! :angel:
men han jag hade innan andreas var trärtom, han bara satt på arslet i soffan och drack eller åkte ut i skgen på sin fyrhjuling och när jag sa till honom att han iallafall kanske kunde tvätta nångång ibland erbjöd han sig att tvätta sina egna kläder.... :crazy:

bäbis väckte mig inatt genom att ge mig en rejäl karatekick på revbenet, fasen va ont det gjorde! skulle vända mig om till andra sidan och då knaka det till i bäckenet, precis lika ont det! tur att det inte är så många nätter kvar nu.... :cry:

Ett rejält uppköp låter det som.

Fy fan för att leva ihop med någon som bara tar en för given och räknar med att man ska passa upp.

Min sambo kanske inte är så väldigt ivrig på att städa och sånt men börjar jag plocka så börjar han oftast plocka han med. Vi är två slappisar och just nu ser det ut som fan här hemma. Vi får väl skärpa oss. Kan inte ha det så rörigt om en unge ska krypa runt här. Eller jag hoppas att det inte blir här den kryper. Det är så att morfar fattar inte att han o mormor bör flytta nu, de är redan för skröpliga för att ta hand om huset och gården och är ju mer än glada för att jag o sambon vill köpa den av dem. Men hur länge ska vi behöva vänta? De borde flytta för tre år sen. Mormor inser det iallafall.
Nåja, det ger sig nog.

Här leker jag husmor. Lagar vettig mat och försöker återigen att göra surdegslimpor. Kan baka kakor men bröd är jag inte så bra på. Jag vill att mina barn ska få hembakt bröd så som jag fick när jag var liten. Kanske en utopi.:D

Idag har vi haft det soft.
Eller Rasmus sov hos oss i natt, lät mig vara men härja massor med sin pappa, dom gick upp vid 6 i morse sa maken och jag påminde honom om att det är vintertid nu. Själv klev man upp 4 timmar senare :angel:

Lekt med Rasmsu hela dagen så maken fått slappa på soffan, sen gjorde jag lunch och maken försökte lägga Rasmus i sin nya säng, men han fick inte vara i rummet för Rasmus som klev upp hela tiden så jag gick och la mig där istället för maken skulle iväg och slipa ett golv.

Jag somnade, vaknade av att jag hörde bilen åka så jag tänkte att nu åkte han iväg och jobbade. Somnade om, vaknade upp och kissa och Rasmus vaknade oxå och kom och hämta mig och så gick vi och la oss igen, somnade om. Vaknade törstig, ashungrig och super ont i tänderna.
Går upp, sätte rmig vid datorn, ops 16:30 är klockan! Mörkt ute så jag ser inte om bilen är hemma. Rasmus kommer upp, vi äter lite, jag ska förbereda amten och hör ett skumt ljud i källaren och tror nu j*vlar har pannan gått sönder men där hitta jag maken full fart med gasbrännaren för att tända pannan :angel:

Börjar med maten och maken berättar att han haft skittråkigt idag :rofl: Fixade golvet, kom hem och fikade, vi bara sov. Så han åkte ut och jaga, kom hem och vi sov fortfarande!

Det lät som en riktig söndag! Och något i stil med vår dag här hemma oxå, ibland är det så skönt med helt kravlösa dagar :laugh:

En sådan söndag har jag haft halft om halft.

Förmiddagen var piss. I säng vid halv två inatt, glöggat med goda vänner, upp och skjutsa mamma vid halv åtta, hem o äta frukost, städa lite i köket, skjutsa systerson till en klasskompis födelsedagskalas på Laserdome, hämta mamma och sedan hämta systersonen igen.

Efter det sa jag att jag vägrade göra nåt mer alls.

Har dock lagat god mat och nu bakat surdegsbröden som blev över förväntan.:bump: Mitt första lyckade brödbak! Har ett gäng misslyckade bakom mig kan jag säga...:cool:

kl

Haha kolla vad jag hittade på Penneys, jag köpte en till mig (jag kommer se ut som jultomten) en till sambon och en till Sam, så kan vi ligga allihop bebisstyle med rumpan upp i vädret haha. :rofl:

Bara skoja alltså, men jag var lite sugen på att köpa en :D

Känner att jag kanske ska försvara min make lite. Han sitter absolut inte på häcken utan att göra saker hemma. Till vardags är det absolut inga problem, han gör allt och lite till hemma. Men jag tror att nu har han lite svårt att förstå att jag inte pallar både fullrullehelger och jobba fullrulle.

Men men, det har gått bra idag med och imorgon är det fullrullejobb igen. :p

vindvissla: Jag tänker jobba så länge jag orkar, har mycket flex som jag tar ut på slutet. Har bf 19 jan och planerar jobba till 15 jan. Med sonen gick jag hem en vecka innan bf, han blev 2 veckor sen och jag höll på att dö av leda. Tror inte den här blir tidig iallafall, sonen är sen-syrrans ungar sena-alla vi syskon är sena-så det ligger nog i blodet. Sen har jag ett jobb som jag kan gå och komma lite som jag känner (läs hinner) på, så det är ju bra.

Men hej vad det är fart på en 2,5-åring!:love:

haha, vilka roliga pyamaser!
klart familjen ska ha sånna!
eller förretsen, det finns en tråd å senior om julklappar, häng med där och ge brt en sån! :idea::rofl:
jag skulle iallafall bli döglad om ja fick en sån i julklapp. men det är jag det. :D

å bara för att klargöra, mitt ex satt inte i soffan å drack, han satt i soffan å drack kaffe. :D han var INTE alkolist.
jag har lite halft om halft dyslexi och glömmer att skriva ut ord ibland... :crazy:

jag har inte gjort nått vettigt alls idag, eftersom min mage och mitt bäcken totalstrejkar.
att bara resa sig ur soffan är ett helt projektarbete! det värker och värker ch värker och till råga på allt så har en gammal spricka i ett mellanben i foten börjar göra sig påmind om jag går eller står för mycket.
men det är bara 25 dagar kvar nu...

har lugnat sig betydligt under helgen med alla tankar och idag haf jag bara haft två slängar av bäbispaniken.
bara att ha ta kontakt och veta att jag ligger med hos psykologen hjälper jättemycket!

Skönt att du känner att du får hjälp.

Själv tänker jag försäkra mitt barn till tusen så att det har råd att anlita psykolog efter att ha haft mig som morsa.:D
Det kan väl inte sluta annat än illa med en hysterisk hönsmorsa med ärthjärna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat