Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag tror inte att det är ngn fara alls, men för din egen skull tycker jag att du ska åka in till BM el förlossning och kolla för säkerhets skull. Känns ju inte roligt att gå o vara orolig!

Jag har varit lite off buke ett tag. Fick trubbel med massa massa sammandragningar, slemmpropp som släppte o det hela blev ännu lite värre. Så jag har varit flitig med att ligga o vila ordentligt med sonen ist för att sitta uppe vid datorn el dona o fixa med allt annat, skitsvårt o ta det lugnt men har gått bra iaf. Äntligen har det lugnat sig o bebben är fortfarande på rätt ställe!

Idag har jag 36 dagar kvar till BF.

Hoppas ni andra har haft det bra och att ni mår bra!

Jag ringde BM (vill inte störa förlossningen o sen är det ändå så långt bort o BM hade telefontid). Så jag var nyss där. Vart livrädd först då hon inte hittade något hjärtljud, men sen fann hon dom. Lillen ligger antagligen och gömmer sig långt ner.
Men hjärtat slog för fullt, det var första gången jag grät när jag hörde hjärtljuden :love:

Sen hämtade man posten o fick sig en överraskning, ett paket som iv väntat på i 1 v har kommit :banana:

Jag var med om samma sak i måndags (v 27+1) så när jag fortfarande inte kännt liten på tisdagen ringde jag min barnmorska. Jag fick åka in, och så lyssnade hon efter hjärtljud, och allt lät hur bra som helst.

Hon sa att det var relativt vanligt att de blev lite lugnare i perioder, men att jag gjorde helt rätt som ringde henne. Det var bättre att jag fick höra att allt var bra än att jag gick och stressade upp mig och blev orolig, så ring du din bm. Både du och bebis mår dåligt om du är stressad och orolig.

Det är säkert ingen fara, kram

tänkte faktiskt på dig häromdan, men kan ju inte riva upp himmel å hav bara för att en människa inte varit inne på buke på evigheter!!! :D
men det var gött å höra att allt är bra med dig iallafall!

men jag undrar vart vår vän A-K är?
nån som sett till henne?
hn brukade ju vara inne titt som tätt, men hon har ju inte gjort nått inlägg på länge här nu....
å hennes vatten å allt, nån som vet?

kpist
Åh herregud! Stackars dig!

i know, tell me ´bout it........ :crazy:

å sen ska det ju läkas och man ska ha tid och ork och det ska passa och gubben ska ha förlikat sig med tanken på att han ska stoppa in nått där nått annat precis kommit ut allt det där, så jag räknar med att kanske få bli påsatt nångång i februari/mars med lite tur. då blir det ju nästan som att förlora oskulden igen! :rofl:

knappar mig själv.... :D

om ni inte vill se ut såhär, så vaccinera er inte för guds skull!
fast håret är ju för en gång skull bra? :banana:
hur trött och sliten får en människa se ut utan att det är straffbart kan man ju undra..... :D

Ungefär sådär kommer du se ut när bebisen är ute, men då lär du ha ett jäkla leende på läpparna också ;) :D

Beror på hur mycket bebiskräks du får i det :p.
Vissa dagar är mitt hår fint, andra dagar ser det ut som en stor boll och ibland har jag dreads :D

har ju köpt ett torrschampoo för 200, tar för givet att man kan få bort även bäbiskräk med det!!!! :p

*kl*

Hej på er igen! Nu har vi fått komma hem fast vi är fortfarande inskriven och vi ska tillbaka och väga varje dag ett tag till för hon har sonden kvar som vi matar en del i tills vi vet att hon får vad hon behöver genom amningen.

Har inte hunnit läsa vad jag missat men såg att någon undrade när hon kom. Det var i vecka 34+3.

Nu ska lillan äta igen!

Jag ringde BM (vill inte störa förlossningen o sen är det ändå så långt bort o BM hade telefontid). Så jag var nyss där. Vart livrädd först då hon inte hittade något hjärtljud, men sen fann hon dom. Lillen ligger antagligen och gömmer sig långt ner.
Men hjärtat slog för fullt, det var första gången jag grät när jag hörde hjärtljuden :love:

Sen hämtade man posten o fick sig en överraskning, ett paket som iv väntat på i 1 v har kommit :banana:

Ja du ser =) Va härligt och skönt att allt var bra :D Hellre åka och kolla en gång för mkt än en gång för lite! Det är ju trotts allt därför som de finns, för att hjälpa o stötta oss blivande mammor :)

Härligt, det blev en riktigt bra dag tillslut ändå :bump::banana:

*KL*

Idag har vi varit på 3D-ultraljud, men lilla Tuvaluva i magen ville inte alls ställa upp på det!... Hon låg med rumpan ner och huvudet upp, och ihopvikt som en fällkniv, så hon hade fötterna i ansiktet! Det blev väldigt svårt att få några bra bilder på ansiktet då. Men vi blev väldigt trevligt bemötta på Emma Ultraljudsklinik, och erbjudna en ny tid kostnadsfritt. Så om 10 dagar försöker vi igen, och hoppas att lilla loppan ligger mer lämpligt för fotosession, det kan i alla fall inte bli värre!

men jag undrar vart vår vän A-K är?
nån som sett till henne?
hn brukade ju vara inne titt som tätt, men hon har ju inte gjort nått inlägg på länge här nu....
å hennes vatten å allt, nån som vet?

å sen ska det ju läkas och man ska ha tid och ork och det ska passa och gubben ska ha förlikat sig med tanken på att han ska stoppa in nått där nått annat precis kommit ut allt det där, så jag räknar med att kanske få bli påsatt nångång i februari/mars med lite tur. då blir det ju nästan som att förlora oskulden igen! :rofl:

Akå jobbar.

Men Akå har bestämt sig efter sista jobbepasset att gå hem så fort hon får hp. Det är ju livsfarligt på jobbet. Nu är vi flera som fått sparkar o slag även om det inte är riktat mot oss assistenter. Fy fan, vad maktlös man känner sig. Jag kan inte göra något för att lugna, vågar inte men är samtidigt rädd för att patienten skadar sig själv. Har pratat med chefen om att sätta in extrapersonal. På mitt förra jobb så var det likadant fast då var jag inte gravid och dessutom fysiskt överlägsen men ändå fick vi extra personalresurser för att palla med.

Så om ett par veckor tänker jag terrorisera er här. Kommer att klättra på väggarna. Är inte van vid att inte jobba hela tiden. Och inte går det så bra att rida heller så det kan jag inte göra så mycket jag vill. Ibland när jag ätit innan jag rider så får jag så ont i magen att jag inte ens fixar att skritta hästaskrället. Men ibland går det bra att rida. Upp i sadeln kommer jag än.

Jag har inte kunnat sova inatt. Därav denna okristliga tid för skrivande. Norpan har levt rövare också. Sparkar mig redan på höger revben.

Å så tror jag att Cilla är desperat. ;) Äh, det ordnar sig. Nån gång måste man ju få till det igen. Kan väl vara lite spännande att bli av med oskulden igen.:D
Själv gnäller jag väl inte så mycket, vi är som vanligt.

Åh vad mysigt att få hem sin lilla bebis, hoppas att allt fortsätter att gå bra för er och att hon växer och äter bra.

Akå ska abslut gå hem vid snabbast möjliga tillfälle. Akå får inte jobba ihjäl sig.
men om ett par veckor kanske jag avviker härifrån, så en tjôtkâring som avlöser den andra kanke inte blir så märkbart... :angel:

gubben kom in pussa mig hejdå vid halv 7, därefter har jag hunnit läst en lång stund, duschat länge och passat på att fixa bort det värsta lurvet på muffen. så gott det gick iallafall.... :grin:

nu blir det kaffe, frukost, korsord, P4 (går visserligen alltid hos hemma hos oss, i know, i'm old!!!), smink, hår och sen BM.

å ny bild i magtråden!
fortfarande inge mer bristningar, hoppas sm fan att dom håller sig borta! :devil:

Oj vilken soft morgon! Passa på! Alla sa det till mig innan sonen kom, men inte gjorde jag det. Passade på att ta det lugnt alltså, och det har jag faktiskt ångrat sen. Varför låg jag inte ett par timmar till på sängen och läste en bok, istället för att ånga runt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka