Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Efter att ha last pa om biverkningar av Squalene t ex sa blir jag annu raddare. Tank om mitt barn far autism eller nagot annat pga vaccinet?

Men jag vill inte heller ha influensan :D

På vetenskapsradion i morse sades det att inga samband hittats mellan vaccinering/kvicksilver och autism.

Passar på att lägga in mig på listan.
19/11/09 - Cilla
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09- Chou Lan
14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari
02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari ;))
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/10 - Speciella_tina
20/01/10 - micaelathegreat
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

På vetenskapsradion i morse sades det att inga samband hittats mellan vaccinering/kvicksilver och autism.

Nej, så säger alla läkare, medan föräldrar med barn som utvecklat autism efter vaccinationer tycker annorlunda. Dessa föräldrar kommer nog aldrig förlåta sig själva. Men nu snackar vi barn i treårsåldern. Vet bara att de som är insatta i ämnet avråder gravida att vaccinera sig. Vem ska man lita på? Jag litar på min magkänsla iaf.
Förresten, jag börjar bli förkyld :eek: Några tips för att lindra?

Suck! Svärmor tjatar på sambon att han ska vacinera sig sammtidigt som mig, trots att jag sagt till henne att jag inte kommer vaccinera mig. Sen får han ändå inte vaccinera sig sammtidigt som mig (om jag skulle gjort det) eftersom jag inte beräknas föda under 2009, och det är bara partners till gravida som ska ha under 2009 som får vaccinera sig tillsamans med riskgrupperna. :confused:

Blir irriterad då hon nämner det hela tiden och jag säger nej hela tiden. :mad:

Alla i min omgivning och som jag umgås med dagligen kommer vaccinera sig, och jobbet betalar vaccinationen (visste inte ens att den kostade eller?) för dom som vaccinerar sig.

19/11/09 - Cilla
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09- Chou Lan
14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari
02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari ;))
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo
02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Men Verona är ju inte med..... IOFS blev det ett höstbarn, men hon hör ju iallafall hemma i denna tråden tycker ja! petar in henne lite diskret... :angel:

åsså har vi LillaLiv, samma datum som mig. *petar dit*

å A-K.Eng åxå ju! fast ja minns inte hennes BF såhär på rak arm. hon får peta in sig själv. :D

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Jag dammar av det äldsta och kassaste skämtet i världshistrien & undrar vad s0m kommer att ske när HindingVilding ska presentera sin lillebror Isaac när de blir lite äldre och ni fortfarande bor kvar på öarna! (sorry, i know, superkasst!) :D;)

fick min spruta idag ja, känner ingenting än så länge. blev lite full i skratt när ja kom did, hela väntrumet var fullt med höggravida brudar, såg ganska lstigt ut. hade ingen aning om att det var så många gravida i vår lilla stad.
bla den tjejjen som ska fota min mage! :bump:
datumet är satt till 1-2 november. :banana:

Jag dammar av det äldsta och kassaste skämtet i världshistrien & undrar vad s0m kommer att ske när HindingVilding ska presentera sin lillebror Isaac när de blir lite äldre och ni fortfarande bor kvar på öarna! (sorry, i know, superkasst!) :D;)

Det var nog inte tillräckligt kasst för jag fattade inte. Hoppas det inte har med intelligens att göra :D

Fast jag behövde bara googla i tio sekunder för att få upp en massa resultat. Vem ska man tro på? Och visst var det så att man förbjöd kvicksilver i vaccin i Sverige? Varför vaccinerar man inte gravida kvinnor mot Röda hund om deras antikroppar inte är tillräckliga?

Nä, jag väljer att gå på intuition och låta bli.

Tja jag vet inte... Kollade du relevansen på googlingen - har de varit publicerade i the Lancet t ex, eller annan ansedd läkartidning?

Själv är jag väldigt rådvill, men oroar mig inte för kvicksilverdosen öht. Det vi får i oss via kosten överstiger ändå det man får i sig vid en vaccinering, enligt svenska källor.

Om man får autistiska barn (eller vilken annan skada som helst): tror ni inte man är extra benägen att hitta "syndabockar"?

Tja jag googlade inte i flera timmar och jag har heller ingen koll på vilka tidningar som är ansedda. Jag har frågat i den andra tråden om svininfluensa här på förälder också, men ingen som borde veta har svarat. Det är tydligen inte samma sorts kvicksilver?

Jag har 55 dagar kvar och chansar på att jag slipper svinis.

Varför är du själv rådvill?

*KL*

Min make ha rlite mer koll den här graviditeten än förra, loggar in på min graviditet på en annan sida.
"Åh idag är det bara typ 76 dagar kvar tills bebisen kommer"
"Jag har bara 35 arbetsdagar kvar"

Maken kommer vara hemma från strax före jul tills bebis är 2 veckor, sen har han ju massa pappadagar från Rasmus att kunna ta ut om det skulle behövas.

*KL*

Hjälp! :eek:

Det kom nyss nått genomskinligt grumligt ur mina bröstvårtor när jag klämde på dem! Antar att det är nån förebild för mjölken.

Tja jag googlade inte i flera timmar och jag har heller ingen koll på vilka tidningar som är ansedda. Jag har frågat i den andra tråden om svininfluensa här på förälder också, men ingen som borde veta har svarat. Det är tydligen inte samma sorts kvicksilver?

Nej det är inte samma kvicksilver, det som finns i vaccinet är etylkvicksilver och det kvicksilvret vi får i oss om vi äter fisk är metylkvicksilver. Etylkvicksilver är farligare än metylkvicksilver.

Jag velar lite, 99,9% lutar åt att jag inte kommer vaccinera mig iaf...

Skulle jag ångra mig angående vaccinet så har jag lite tid på mig då riskgrupper även vaccineras 27e-29e och sen kan jag juh alltid vaccinera mig när resten av gänget gör det om några veckor :laugh:

Har juh "bara" 105 dagar kvar :banana:

Så började det för mig redan i v 17, och höll på resten av graviditeten (kom mer och mer mjölk mot slutet). Jag läkte som ett såll de första 7 månaderna av amning, men nu när jag ammar så lite ( någon gång på natten och ibland på kvällen) så läcker jag inte längre!

//Julia

Det var nog inte tillräckligt kasst för jag fattade inte. Hoppas det inte har med intelligens att göra :D

säg högt "Isaac, min broder" på engelska, så kanske poletten trillar ner. ;)
du menar inte att du aldrig har hört den förr???!!!

ja var å tog min första spruta igår å JA HAR SÅ ONT I EN ARM!!!!!!!!! fick gå upp 5 över 6 i morse å har varit vaken sen dess och antalet timmar jag har sovit i natt är lätträknade!
till råga på allt så fick ja sprutan i den armen som jag oftast sover på.

uhuuuuuuu, va jag har sovit dåligt å ja ä så trött nu!!!!

å kattkräket (medföljer vid evetuellt köp av sambo) har legat mellan oss hela natten, med en tass i mitt hår och minsta lilla rörelse jag gjort har han dragit igång kurrmaskineriet och trampandet och krypit närmare och närmare.... :mad:

säg högt "Isaac, min broder" på engelska, så kanske poletten trillar ner. ;)
du menar inte att du aldrig har hört den förr???!!!

:p Nä det hade jag faktiskt inte men nu fattade jag.... Hm... kanske får fundera om då. (det kan ha berott på min dialekt, jag låter lite.... irländsk :D)

Mina döttrar har en kompis som jobbar med autisiska barn. Hennes klient är en unge vars mor inte givit sig när det gäller forskning och olika teorier. Hon har varit med sitt barn i Turkiet - de har inget turksikt ursprung utan mamman har på egen hand hittat att Turkiet har en annan inställning till autism och tungmetaller. De har gjort undersökning och behandlat med nån sorts "rening" dvs medicin som rensar ut tungmetaller och barnet har blivit betydligt bättre, bland annat så har barnet börjat att tala, kan gå på toa själv med mera.

Jag tror nog att det *kan* finnas samband, men att det finns ingen forskning i just Sverige som tyder på detta.

Sen behöver ju detta inte ha med vaccinationer att göra.

Det finns mkt forskning i USA om detta. Bla om hur kosten påverkar autister, precis som metaller. Ganska intressant när man sätter sig in i det. Jag själv jobbar med en autistisk person och har verkligen sett baksidorna med sjukdomen. Finns minsta lilla chans att barnet blir påverkat på ett sådant sätt av vaccinet så är det nej tack för mig.

*KL*

Min förmiddag har varit spännande.
Lämna Rasmus, skulle åka till grannbyn för att tanka och handla och börja baka inför Rasmus 2 års kalas. Lite stressad över hur jag ska orka och hinna med allt.

Kommer halvvägs, får nog bland det värsta blodtrycksfall jag fått. Hör ingenting ser knappt men känner ju vägen och tack och lov en avtagsväg. Kastar mig av vägen, fäller ryggstödet max i bilen upp med fötterna på ratten, svetten rinner varken hör eller se ingenting och är ju dessutom själv!
Vågar inte ringa någon kompis som kan hämta mig om det är något allvarligt så jag ringer 112, blir ju livrädd ensam ute i buschen.

De skickar en ambulans, ringer maken. Då mår jag ganska bra igen, säger att jag väntar på ambulans för jag inte kan köra bil och vad som hänt, han blir super orolig och sen kommer ett blodtrycksfall till och jag säger"måste lägga på tror jag måste spy".

Då kommer ambulansen, den var i grannbyn tack och lov. Får knata över dit, kolla alla värden. Får några blodtrycksfall till det syntes på min ansiktsfärg ;)
Behövde inte åka till sjukan i alla fall, utan svärfar kom och hämtade mig. Här blir det inget bakat för jag ska bara vila hela dagen. Hoppas på att bli bättre till 14 tiden så jag kan hämta bilen då.

Men gud vad scary! Tur du kunde stanna sa snabbt. Jag har ocksa haft en massa dippar de senaste veckorna men inte sa allvarligt som du och jag har alltid varit hemmavid nar det hant sa jag kunnat satta mig ner. Men man blir ju orolig, om vi ar vid vagen och jag svimmar, vad hander med Sam da?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka