Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Haha ja den sag jag pa facebook! Jag kanske hade platsat i ett sant dar program haha, fast jag har inga pengar :D

Jag skulle garna kolla alla avsnitten men har aldrig tid!

Jag har varit hos bm idag och jag är frisk ;) Lågt järn så jag får äta så många järntabletter magen klarar typ men annars bra lågtryck (lågt men stabilt), bra socker, vikt, sfmått och bebis som kröp från maskinen som skulle lyssna på hjärtat.

å din karl är verkligen en karl du....... :angel:

Idag lekte jag papparazzi, tog han nyss på bargärning i soffan.
29673626.jpg

En stressig dag på jobbet, snorkallt ute tydligen, en kollega som försov sig. Efter jobbet fick han vackert ställa sig och laga mat innan han starta en brasa och åkte iväg och stycka ett rådjur.

Sen 30 min tillbaka parkerad såhär i soffan.

Tja du har ju julklappen ordnad i alla fall, lilla tån tittar ut :D

Jag tror jag har kommit på en idé till magbilder, ska bara hitta någon som kan hålla i kameran...

Jag orkar faktiskt inte kasta strumpor varje gång jag tvättar så nu är han ansvarig själv över dem ;) Och du ska bara veta hur j*vla mkt dom luddar :mad:

kl

Nu har jag beslutsångest! Var hos bm igår och fick veta att ons och fre denna vecka är det drop in för svininfluensavaccin. Efter fredag får man vänta tills de vaccinerar övriga grupper, och det visste hon inte när det blir. Vet inte hur jag ska göra, är livrädd för att få influensan och bli jättedålig, men det är ju inte säkert att man blir smittad heller.. Fast den har jag ju en ettåring som inte får vaccineras, kanske borde vaccinera mig för att inte smitta honom? Hjälp, hur ska man göra? Enligt deras läkare så skulle gravida absolut ta sprutan, men jag vet inte....

Jag kommer ta sprutan, maken oxå. Här är de försenat en vecka. Har några kompisar som vaccinerade sig igår, de har hart lite feber, huvudvärk och ont i armen.

Jag pratade med min BM igår ang vaccinet. Det lät på henne som att hon inte tyckte det va en bra idé, men hon sa att dom fått rekommendationer från läkare att gravida bör vaccineras. Jobbig sits för henne. Stackars människa. Det skulle även bli aktuellt att barnmorskor skulle vaccinera sina gravida. Det lät inte heller på henne som att hon gillade idén :cool:

Jag struntar i vaccination.

Jag har vaccinerat mig. Dels för att jag inte vill bli sjuk och dels av solidaritetsskäl med samhället. Har inte fått någon biverkning mer än öm i armen under någon dag och domningar i fingrarna ca 1 dygn. Jag tror de som skrivit rekommendationerna vet vad de pratar om.

det ar jattesvart. Jag tanker pa biverkningar som kanske inte kommer fram forran om flera ar, nar barnet ar storre. Det ar storsta anledningen till att jag inte kommer vaccinera mig.

Jag litar inte ett dugg pa lakemedelsindustrin och jag tror att hogre instanser i sverige kan vara nog sa korrupta ocksa.

det ar jattesvart. Jag tanker pa biverkningar som kanske inte kommer fram forran om flera ar, nar barnet ar storre. Det ar storsta anledningen till att jag inte kommer vaccinera mig.

Jag litar inte ett dugg pa lakemedelsindustrin och jag tror att hogre instanser i sverige kan vara nog sa korrupta ocksa.

Precis min tanke! Hade vaccinet varit testat ordentligt innan hade jag tänkt annorlunda.

Eftersom jag är relativt ny i tråden har jag inte så stor koll när alla har bf. Lista?
Fyll på eftersom :)

Februari
16 Februari black_darling

Finns redan en lista i tråden, men många sidor bak, kan säkert vart några som försvunnit men orkar inte leta mer ;)

05/10/09 - bed_of_roses
11/10/09 - Kikki
16/10/09 - pamme_jamsin
28/10/09 - Xandoor
19/11/09 - Cilla
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09- Chou Lan
14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari
04/01/10 - PMM
10/01/10 - Speciella_tina
20/01/10 - micaelathegreat
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

19/11/09 - Cilla
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09- Chou Lan
14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari
04/01/10 - PMM
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Tog bort de som redan fatt och de som ar i hosttraden. Hahah hösttråden :D Men visst har vi fler an sahar?

By the way borde vi kanske ordna med bukerapportorer ocksa? Jag har ingen, sa nagon frivillig far garna anmala sig :bump: Jag ar garna rapportor for nagon annan.

Och sa undrar jag hur det gar med era namnfunderingar? Har ni kommit fram till nagot? Vi har fastnat for Isaac trots att mamma tycker det later som en tysk nazist (fast hon har lovat att alska honom anda :D). Sjalv tanker jag mer pa Isaac Newton John, och det var ju en ratt smart kille. Mitt enda problem ar att det ar for vanligt for min smak i Sverige. Om vi nu skulle flytta hem nagon gang... Adrian hade jag ocksa uppe men pa engelska blir de kallade Ads (som i AIDS) och det var ju inte sa trevligt...

Petar in mig i mitten. :)

19/11/09 - Cilla
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09- Chou Lan
14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Ang vaccin så vill jag varken ha det eller influensan, men känns som att man måste välja.:crazy: Just nu känns det som att jag tar vaccinet, men ska fundera lite till.. Läste i tidningen att det är en gravid som legat inne för influensan redan, jag vill inte hamna där. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka