Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Grattis från mig med! Är också nyfiken på vilken vecka hon kom?

Ja och alltid när någon annan lägger handen på magen så är de stilla! Tror oxå de beror på ljuset eller nått ;)

Kul med fotografering, jag gör en i sthlm den 16 november, gratis makeup och hår men får köpa bilderna sen. Men kul att bli lite bortskämd ;) Sen har jag tur att jag har en bekant med fotostudio i grannbyn sen en kompis som har modell som fritidsintresse och känner en del fotografer och makeupartister som gör gratisjobb. Så de ska jag oxå försöka ta mig till, och då med maken oxå!

Åh min är precis tvärtom. Han har skrämt livet ur alla som vill känna på sparkarna, de har nästan flugit över hela rummet! Sam var en liten lurifax men den här är antingen kontaktsökande eller så tycker den vi kan dra åt :devil:. :D

:D Coolt.

Jag dromde om dig haromnatten. Du hade fatt en bebis, en ljusharig tos som hette Sofia. Du bara grat hela tiden och skyllde pa hormonerna och jag funderade allvarligt pa att avbryta min graviditet eftersom jag var sa forkyld :D

Tur jag vaknade sen, det var en ganksa hemsk drom! Fast det var kul att traffa dig hihi.

fick svar av min frisör nu åxå, hon lägger en make up på mig, så nu är det bara att sätta datum!
vill ju vänta så länge som möjligt, men inte såpass länge att bäbis pluppar eller huden brister......

Så de ska jag oxå försöka ta mig till, och då med maken oxå
åh, ja hett ett så fint mtiv med gubbe och bäbismage!
det var hos min fd fodervärd, hon står och håller händerna för brösten och ler mot kameran och hennes gubbe står bakom och håller händerna på hennes mage och kysser henne på halsen. båda har bar överkropp och jeans. om ja hade haft lite mindre bröst och haft en forogeniskt pojkvän skulle jag tvinga honom att ställa upp på ett likadant.. :devil:
fast det är klart... både fodervärden och henns pojkvän har dösnygga kroppar, vältränade och med snygga tatueringar, så resultatet skulle nog knappast bli det samma om jag och min kära gubbe skulle försöka oss på det, med mina valkar och hans kroppsbehåring! :rofl:

om ni tycker att ja stavar konstigt, så beror det på att vårt nya tangentbord lägger ner området med 8,9,o,p,l och närliggande tangenter ibland....

å nu ska ja åka till dagis och leka mattant i 3 timmar, undrar hur jag kommer må efter det..... :crazy:

Oss brukar släkt/vänner skämta med "Vem av er är gravida?" Men står han bakom mig så syns ju inte hans mage!
Fotogenisk pojkvän har jag inte. Min mamma tog en fin bild på oss nere på kreta, det viktigaste för henne var en fin bakgrund ;) Dock upptäckte hon ju att det såg konstigt ut när han var torr och jag blöt så han doppade sig lite snabbt. Men drog inte upp badbyxorna :devil: :mad: Man känner väl att man har badbyxorna typ nere vid knäna och paketet nästan ramlar ur? (Nä just de, han var ju en karl.....)

Han är nog i strandkanten. Dom höga vågorna och salta vattnet var inte riktigt hans grej så min pappa brukade gräva gropar åt honom som han badade i :rofl:

vikka sötisar!
å din karl är verkligen en karl du....... :angel:
ä han en sån sm sitter med handen innan för byxlinningen ch har en öl i andra handen när det är lördagkväll åxå? :angel::rofl:
hur har det gått med medicinera under helgen då? för du skulle äta dom fortsatt eller har jag missuppfattat?

Vindvissla: det råkade inte vara natten till söndag du drömde att jag grät hejdlöst? för det var nämligen vad jag gjorde på lördag kväll....
Kära pojkvän (till salu, vem vill köpa?) sa att han tyckte att det var mycket med 20 kilos viktuppgång. :mad: om man räknar med de 4 kilona som jag gick upp när jag började äta igen innan inskrivningen, så är det nämligen vad jag har gått upp.
"det där var inte speciellt snällt sagt" sa ja å 2 minter senare störtbölade ja. å gjorde så i typ 30 minuter.
orka inte se gubbfan, så ja gick å la mig å efter en stund kom han in å fråga om ja va arg på honom. (han undra nog varför ja gick å la mig 10 i 10 en lördagkväll...) och ja svara lite uppgivet, att jag inte var arg, utan väldigt lessen. då krama han mig å sa att det spelar absolut ingen roll att ja gått upp och att han älskar mig jättemycket ändå! och att det inte var så han hade menat.....
gubbfan å hans jävla sätt å uttrycka sig! men han är ju duktig på å städa å laga mat å sköta vår ekonomi iallafall. :grin:

Jag har fått medicin för 2 månader och sen ska jag till husläkaren på uppföljning de hade skickat en remiss dit. Har mått illa och vart tokdäckad och igår kunde jag inte somna men det är ju vanliga biverkningar när man börjat, bara att stå ut!

Lördagkvällen stämmer nästan ;) Men det är öl och dyr whisky som gäller!

haha, nästan så man kan se det. :D

å va är det med whiskey och killar? min tar åxå gärna en whiskey på helgen och ser ut att tycka det är ganska gott ch jag inte för mitt liv förstå VAD i whiskeyn det är som är så gtt?

fast nu törs han inte dricka nått alls utan att fråga om lov först... eller han frågar om jag har någraa SD och om jag trr att vi måste åka inatt. nej, ta du en öl du brukar ja svara. ja brukar åxå ta en liiiiiiiiten mini-miniklunk av ölen, bara för att få känna smaken. :love:

biverkningarna ger sig väl inom några veckor, antar att det är samma process att vänja in krpen som att vänja av.
jag var åxå helt borta av mina i början. skulle göra frukost och insåg till min förskräckelse att jag hade hällt upp nästan 6 dl musli i en skål och var inte ens reagerat över mängden! tappade saker och var oförmmögen att ta upp dom, FAST jag såg att jag hade tappat och kunde tänka "oj, jag tappade". men sen bara tomt i skallen.... :crazy:

ja brukar åxå ta en liiiiiiiiten mini-miniklunk av ölen, bara för att få känna smaken. :love:

Ahhh iskall irlandsk cider ar sa sjukt gott! Om sambon dricker en brukar jag sno tva matskedar, sa jakla gott!

Pa sistone har jag fatt dille pa saker som luktar som man inte borde lukta pa, typ bensin, white spirit (san dar man tvattar bort farg fran penseln med, vad fan heter det pa svenska?) och pa jobb har vi en Airspray som man ska rengora typ skrivare och tangentbord med som luktar... sprayflaska. Jattegott men nog inte sa nyttigt :cool:

Cilla det var faktiskt i lordags natt jag dromde det. 20 kg ar helt normalt att ga upp, och det ar faktiskt helt fel att oroa sig for det just nu. Nar bebisen kommit ut ar det enkelt att gora nagot at de kilona som ar kvar, men det tog nastan ett ar for hud mm att dra ihop sig pa mig. Sen trodde jag amningen skulle gora mig smal och snygg haha tji fick jag, kroppen tyckte nog det var dags att samla pa sig lite kalorier ifall ifall..

Bra att du sa till gubben iaf, de uttrycker sig inte helt genomtankt alltid.

Ahhhhh :D

(kanner mig som hon i hollywoodfruar fast jag bara sett ett halvt avsnitt, monterazzi eller vad hon heter)

Fast min tar gärna en whisky i veckan oxå, men då är det en billig ;) Och på fredagar är det fredagsmys, dår får man dricka öl i glas!

När jag sluta innan jag blev gravid var biverkningarna ett helvete, höll nog i sig i 1½ vecka! Var riktigt sjösjuk. Idag är det dock inte så illa, för i helgen våga jag inte ens köra bil och nu känner jag mig bara illamående.
Och det blir ju inte bättre av att livmodern vuxit så mkt oxå och pressar på magen och alla organ!

Jag hoppas bara att jag kommer få donera mjölken sen! Läkaren frågade om jag ville ha något för oro och ångest oxå men de tacka jag nej till, det enda jag vill är ju att inte sabba amningen igen och kunna donera. Och nu är jag ju ute i så god tid att de inte är något jag känner är så jobbigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka