Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

najjsigt!!! hur fick du egenom färgvalet? min gubbe hade aldrig tillåtit att ja målade nått i hans med med den färgen....

kan va bra å få lite tips om det är en liten tös som tittar ut!
fast med den statistiken som höstmammorna ligger inne med, så lär vi få killar iallihopa!!!!!:o

ja vet förresten varför nästan alla höstmammor fått tjejjer.
dom är ju tjejjer själva!!! :idea:
det var helt och fullt logiskt när jag tänkte den tanken, men nu såhär i efterhand vet jag inte riktigt vem eller vad som intog tankekontoret...
"tjejjer föder tjejjer och killar föder... ICA-kassar?" ellelr vad?? :rofl:

PMM: tycker du är enormt stark som klarar av av se vartåt det är på väg och tar itu med det redan nu. :bow: hoppas du får den hjälpen du behöver, så att det inte blir alltför illa den här gången!

Snvind: hurtig du är då!
jag pröva å cykla när jag var ungefär runt den veckan, men magen la sig på låren och var bara i vägen och gjorde det hela till en mindre angenäm upplevelse! :crazy: fast det är klrt.... jag var ju inte den mest aktiva innan grsviditeten heller. :angel:
va gött å kunna röra på sig sådär! å ja längtar såååå tills ja orkar & kan!

OJ! fick visst besök nu!!!! :D

Stor kram till dig pmm!
Men du kommer fixa detta, trots allt har du gett intrycket av att vara en stark och klok människa! Och en härlig mamma! :love:

Har själv depression på nära håll så vet ju jävligt det kan vara!

Well det är ju en stängd klädkammare... Och min gubbes alternativ var att lämna väggarna vita och sätta upp "såna där fina hyllor du köpte till garaget" (Ikeas Ivarhyllor :grin:). Han erkänner att han har noll känsla för inredning och tycker faktiskt att den björnbärochmjölkrosa är riktigt fin! Och han är impad över hur stadigt det är (eh hallå underskatta inte mina snickarkunskaper tack, bara för att han bygger världens ruckel...)

pmm vad tråkigt att du känner så denna gången också, men superbra gjort att du tog tag i det direkt. Det är väl hormonellt precis som "vanliga" depressioner kan jag tänka, så du får komma ihåg att det har ett slut, du kommer att må bättre. Och angående amningen och det så var du väl rätt så stressad med hästen förra gången också? Det var väl en del av varför du gick ner så mycket i vikt? Du kan ju också ställa dig in på att delamma, efter ett tag minskar ju produktionen och du behöver inte lika mycket kalorier för att hålla vikten. Och så får du se till att äta HELA tiden, planera och ha hemma och ät riktigt mycket. Det ska nog gå bra, vi är här och peppar dig! :bump:

Blä säger jag, tog första tabletten i morse till frukosten som hon på apoteket sa. En annan medicin än den jag åt tidigare eftersom jag är gravid. Jag mår så jävla illa och går runt här hemma och e lite småpackad. Blev kanske inte bättre av att jag sov typ ingenting i natt för de regna så j*vligt. Kanske har sovit 3 timmar?

Tur att våran bil är trasig fortfarande annars skulle jag åkt till sthlm idag, hade ju vart snyggt för de här kom kanske 2h efter jag tog tabletten.

*kl*

Hej tjejer! Har varit borta ett tag för att jag varit på sjukhus med en liten tjej som heter Elise :love: Är bara hemma en snabbis för att komma ifrån sjukhuset och längtar ihjäl mig efter henne. Som ni kanske förstår blev jag inte vintermamma utan höstmamma, lillan tittade ut den 10:e, mamma helt förskräckt! Gick superfort! :eek: Hon har varit lite dålig men nu börjar allt se bättre ut och vi hoppas få komma hem någon gång nästa vecka.

Ha det bra tills vi kommer hem!!

men.....
men......
men.......
:confused:

va oväntat och va skoj!!!!
vintertrådens första bäbis!:banana:

Grattis till lilla Elise!!!

håller alla två tummarna jag har för att allt är bra med er och fortsätter vara på det viset! :bump:

Grattis! :D

Klart det blev en tjej, eftersom hon föddes på hösten :p.
Eller så blev hon en höstbebis för att hon är tjej :idea:.

Fasen vad jag svammlar, grattis iaf! :laugh:

Åh grattis till lilla Elise! Skönt att höra att allt är bra trots att hon hade bråttom ut! Hoppas hon får komma hem från sjukhuset snart, måste vara supersvårt att lämna henne där.

Å vad kul, grattis!!!:banana: Hoppas allt fortsätter gå bra. Hur mycket för tidigt kom hon?

KL.
Har hittils haft en väldigt lugn unge i magen. Två gånger om dagen har jag känt av rörelser, när jag vilat på eftermiddagen och mellan 22-23 framför TV´n. Förra lördagen kände jag rörelser som vanligt. I söndags var det lugnare, tyckte mig känna ett par hick där inne, och i måndags var det lika lugnt, kanske någon spark. Försökte att inte stressa upp mig, men började vid det här laget bli lite orolig. Måndag kväll lånade vi upp ett stetoskop från stallet och låg i sängen och försökte hitta hjärtljudet. Inte mycket lycka, jag hörde ingenting, min man tyckte sig höra ljud, men jag vet inte om han sa det för att lugna mig. Ville inte somna, hade dåligt samvete för om jag skulle ligga där och sova i godan ro och något hade varit fel. Någonstans mellan vaket och sovande tillstånd tyckte jag mig känna lite rörelser igen, och detta lugnade mig tillräckligt för att tillåta mig själv att glida in i drömmarnas värld. Tisdag, ännu en lugn dag. Onsdag, äntligen dags för besök hos BM. Förklarade att jag känt väldigt lite aktivitet under ett par dagar, och fick veta att det är helt ok att kontakta förlossningen om jag känner mig orolig över detta. När hon skulle lyssna på hjärtat hittade hon först ingenting. Hon letade och letade och jag kom närmare och närmare gråten. Men så hittade hon det äntligen och allt lät normalt.:)

Sedan i onsdags har det blivit high-life i magen. Han sprattlar runt nästan dygnet runt :laugh: så skönt att känna ordentligt med rörelse, föredrar helt klart detta mot den lugna krabat som tidigare befann sig där inne;)

Jag sover bäst på magen, vilket för tillfället inte är ett alternativ. Det är bara det att när jag slappnar av när jag sover rullar jag över mer och mer på magen, vaknar ofta halvvägs överrullad, typ framstupa sidoläge. Känner mig orolig över detta, visserligen är madrassen mjuk, men en 100 kilos kropp som lägger sig över magen är inte lite tyngd. BM har sagt att barnet ligger väl skyddad där inne i sin vattenfyllda bubbla. Men jag känner mig ändå orolig. Någon som vet hur mycket tyngd/tryck man kan utsätta magen för? Finns det en risk för att man klämmer den lilla?

Jag tror inte du behöver oroa dig överhuvudtaget! Att man skulle klämma bebisen i magen tror jag är obefintligt, jag tror kroppen rullar iväg själv innan. Men om du inte kan komma över oron så kanske du kan palla upp dig själv med kuddar så du inte kommer runt så mycket?

Jag sover fortfarande på mage och jag är typ i v.29, fast min bebis är väldigt duktig på att visa missnöje, det är hon som bestämmer hur jag ska sova för passar de inte henne blir hon j*vligt förbannad.

Låg på soffan efter frukost och kolla på tv, då fick jag en fot intryckt under revbenet *ajajaj* och hon vägra flytta på den! Maken satt bredvid och bara garva för magen såg hur rolig ut som helst.

Jag tror du har rätt, att kroppens inbyggda "modersinstinkter" skyddar barnet när hjärnan är bortkopplad.
Har prövat att palla upp mig själv med kuddar, men kan inte alls komma till ro och somna då. Skulle vara om jag ber min man palla upp mig när jag redan somnat... Fast han somnar alltid innan mig...

KL

Örrk.

Är det inte så att man ska bli tråkig när man är gravid? Jag var hemma halv tre i natt. Mina nya tyska vänner bjuder på diverse fester och är nog chockade över hur vi bymedlemmar kan festa. Särskilt den dräktiga delen.:D

Fast jag brukar ju vara nykter annars med, så folk är ju vana vid att jag partar loss utan sprit. Blir skogstokig med alkohol i koppen så det är tryggast utan.

Jag tror att jag har chockat lilla Norpan, det har varit tunnsått med sparkar må jag säga. Mamsens hoppande och skuttande till lokal tramsig musik kanske inte gillades?:confused: Men några små kickar har det varit. Norpan donar och grejjar lite försiktigt just nu.

Problemet med min bebis är att han hittils varit raka motsatsen till din, rör sig sällan av sig själv, och är stört omöjlig att få att röra på sig. BM brukar få trycka och böka ett tag för att få reaktion. Själv har jag aldrig lyckats få något gensvar där inne. Så därav min oro, att han ligger tyst och stilla där inne och lider under sin ångvältsmamma. Får väl lita på att naturen har ett sätt att skydda även de tysta och lugna :)

De senaste dagarna har han fått lite mer energi och jag har också fått prova på foten mellan revbenen behandlingen, inte skönt! (Men ändå alldeles, alldeles underbart...:love: )

Äta/dricka kallt brukar sätta fart på dom, blir väl kallt om rumpan då :angel:

Rasmus sparka inte heller så mkt, han pressade mest och när han sparka så gjorde han det hårt 4-5 gånger och första sparken kände jag nog inte först i v.21-22 någon gång.

Den här minns jag inte när jag kände sparkar första gången, men långt innan UL och tror maken kände redan i v.15! Då hade jag kännt ett tag.
Bebis är helvild, sällan hon sparkar sådär hårt som Rasmus gör men när hon sätter igång håller hon på länge.

Men hon slutar alltid när jag drar upp tröjan för vi ska filma :mad: Men om 2 veckor ska vi göra 3D UL och då hoppas jag hon lever rövare där inne för man får ju undersökningen utbränd på dvd :)

Men hon slutar alltid när jag drar upp tröjan för vi ska filma :mad:

varför.......?
så är det alltid tycker ja!
kanske blir ljust åt dom små ögonen... :D

jag tror att Lillaliv med gott samvete kan pröva så gott det går att ligga på mage och sova! jag är själv inbiten magsovare och jag kan helt enkelt inte ligga på mage längre, dels är den för stor och dels gör det ont! så sov du mage så länge du kan och vill, det kommer inte att hända nått med bäbisen och den kommer inte att komma ut platt. :p

nu har jag tagit mig i kragen och fixat fotograf till min mage och är full färd med att ragga upp min frisör som sminkös (hon utbildar sig nu, så lämpligt för mig!! :D )
och fotografen blir en gammal skolkamrat och vän till mig, så jag kan känna mig helt lugn och trygg med att visa mig.
är nästan lite nervös ju...... :crazy:

Oj oj oj!

Här har vi bråttom!

Ett stort grattis från mig och "Norpan".

Vilket fint namn du valt förresten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka