Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Och en till som är ny, åtminstonde som skribent, har hängt här och tjyvläst ett tag :angel:.

Jag väntar mitt första barn och har BF 19:e november. Så skönt att Cilla håller räkningen åt oss :D, jag behöver bara gå in här när jag funderar på hur många dagar jag har kvar ;).

jäkla männska, ge mig dina sammandragningar!! :D

Vilken söt liten hylla!
Den enda bebishylla jag har sitter fast på mig, men det gööör inget hälsar sambon!

ja har ju haft SD jättelänge, men dom blir kraftigare och kraftigare och kommer tätare och tätare.

men så länge det inte gör ont, så ser jag ingen anledning till att oroa sig, för hur gärna jag än vill, så tror jag fortfarande inte att jag kommer bli först med att föda utan smärta..... fast tänk om!? :D
jaja, då får jag väl föda hemma. :p

ja var å klippte mig i torsdags och min frisör lurade på mig en flaska
torrschampoo. "jättebra till ditt tunna, blonda, skandinaviska, fina hår, som lätt blir fett och ser misserabelt ut!"
"kiss my *ss" tänke jag, men köpte ändå. det kan ju funka och vara guds gåva till mig?!
å vet ni?
det var det. :love:
jag ska ALDRIG mer vara utan mitt torrschampoo!
det tar inte bara bort det feta i håret, det hjälper dessutom till att fylla ut och bygga volym!
och vad kan va bättre som småbarnsförälder än en raggardusch för håret när man inte har tid att tvätta och blåsa och fixa frisyr?
:banana: torrschampoo :banana:

Du lär inte bli den första att föda utan smärta. Min mutter är das Überkvinna vad det gäller förlossningar. Att klämma ut mig var som att klämma ut en kattunge. Inga smärtsamma värkar, ingenting. Bara en mamma som såg ut som en fågelholk i flera dagar av chock. Likaså med syster två och tre. Nr fyra skulle ut på tvären dock och fick snittas ut, så jovisst, mutter har väl fått sin beskärda del av besvär. Fast inte av smärta.

*smiter iväg och stjäl det där wunderschampoot*

Hej!

Hur får man sin man att laga mat åt en? Knipa med benen och säga "ingen mat-ingen f***a"?

Ja, vi plägar fortfarande samlag fast magen börjar störa lite.:mad: Jag är ju så tjocker så.

Lille Kottis gillar förresten fortfarande att sparka sin pappa i rumpan när vi går och lägger oss. Det är livat värre.

Min lille systerson Anton 5 år är helt begigstrad över att det sparkar. Han vill gärna känna. Jag fick leka mamma i helgen nu. Hade lånat honom och storebrodern Filip 8 år och åkte på dinosaurieshow i fredags. Jag har lite att jobba på i min mammaroll. Ger man barnen för mycket fika och godis och popcorn så spyr en ner soffan hos deras moster som vi sov över hos. Popcorn och varm choklad luktar inte hallon kan jag säga. Men ett gott tecken är att jag vaknar omedelbart av ett litet barns smackande innan han spyr. Och jag kan t o m ta hand om andras ungars spyor och ordna och dona så att allt blir bra.
På morgonen mådde lille killen bättre och vi låg i den skrubbade soffan och kände på min busiga bebis.

Tur att deras moster, den som skulle ut på tvären av mina syskon, inte blev arg utan bara hjälpte till att tvätta o grejja på morgonen. Syster två är deras mamma och var inte med men det var syster tre som även hade varit o festat på natten efter dinosaurieshowen och borde begripit bättre för små barn sover inte till tolv. De vaknar mellan 6 och 8. Nu hade vi tur, de sov till 7.30. Jag hade räknat med detta och var inte sur för att de pratade lite.

På förmiddagen innan lunch och tågresan hem så var vi ute på den nybyggda lekplatsen men blev nog bara där en halvtimma. Efter ett par tillsägelser och en sista varning så var det bara att pallra sig in. Jag sitter INTE ute mellan ett par hyreshus med två ungar som fullkomligt skriker KUK, JÄVLA BÖG, FISBAJSPRUTT osv. Deras mamma skulle bli vansinnig på dem om hon hörde hur de betedde sig. Men de var fulla av överskottsenergi plus en smula övertrötta efter alla intryck så det blev lite överspelade. Tror att Filip lär sig en hel del från kompisarna i skolan som har äldre syskon.:cool: Vi pratar inte så i familjen. Och jag är en hård och ond moster som inte tillåter sådant språk. Viss dubbelmoral eftersom mitt språkbruk är under all kritik.:D Försöker dock skärpa mig inför barnen.

Och så var jag duktig och hade laddat upp med banan o päron och en vattenflaska inför tågresan. En liten kortlek hade jag med och barnens mormor hade skickat med färgpennor och målarböcker så vi klarade oss till o från Gbg. Lite mammaduktig är jag allt.

Senast ändrad:

Ni delar upp hushållet 50/50 och gör det ni är bra på, inte att vissa dagar gör den de och den andre det. Antingen lagar han mat och du sköter disk och dukning, eller tvärt om.
Jag har sån tur att min make gillar att laga mat (men han är värdelös på att städa och tvätta...)

Dessutom är det han som säger "Jag orkar inte ha sex..." :o Så hota med det ger inte så mkt.

Äh, jag fick ryggbiff, klyftpotatis, bearnaisesås och vitlöksbröd ändå.:D
Jag lagade god mat igårkväll så nu var det hans tur.

Förresten, tur att små barn har blick för detaljer. Jag passade på att ta ett bad när vi ändå var hos min lillasyster igår, har bara dusch hemma. Jag låg o jäste i vattnet och då kommer lille Anton in. "Det var allt en hårig mus", säger han och småler.

Jahapp, imorgon ska jag stå modell. Tur att någon talar om för mig att nu är det dags att ansa sig. Undrar just om jag fixar det. Äh, än når jag.:D

Rasmus pekar bara och säger "Mamma blä kissa"
Klart du når, jag rakade mig efter att vattnet hade gått innan jag åkte in till förlossningen i v. 39+1.

Barn är så roliga, svärmor är ju förskolelärare, en flicka i gruppen:
-Älskar du och K (svärmors man) varandra?
- Ja det gör vi
- Brukar ni pussas
- Ja det brukar vi göra
- Kan ni komma hem till mig och pussas i min lekstuga?
- Pussas inte din mamma och pappa hemma hos dig då?
- Jo men ni är ju så gamla och jag har aldrig sett sånna gamla pussas

:rofl:

Eller:
- Fröken. Att hågla, är det när man gör såhär *ställer sig och juckar som en hund*

Barn kan få till det de.:rofl:

Anton hade frågat min syster, sin mamma, när skulle hon få sin bebis?
Syster svarade: Varför tror du jag ska ha bebis?
Anton: Men du är ju fet ju!

Till saken hör att syster är mycket smal men äntligen börjat lägga på sig yttepytte lite. Och det satte sig som en deg på magen.:D

*hahaha*
Tror jag läste det i vi föräldrar tror jag:
"Mamma, vilka lååååånga mjuka bröst du har" :rofl:

Nu tror jag faktiskt att jag börjar förstå att jag faktiskt ska ha en bebis till *hrm* Vet inte vad jag trott de var innan men det har lixom inte känts verkligt att de bara är på film eller nått!

Jag försökte minska lite på djungeln inför lite halabaloo förra veckan men gav upp. Det skulle ändå inte bli snyggt. Tur min sambo gillar omväxling :D

Jag tror inte det var snyggt det jag lyckades med innan Rasmus föddes :rofl:

Jag har fått en graviditets carving (stavas?)
Hon heter Frida Öhrn, jag lyssnar på låten om och om igen och tårarna sprutar! Jag kan inte sluta! Har vart så rätt länge men nu hittade jag klippet från så ska det låta :love: Vilken röst.
Trårarna rinner hela tiden fram till 2:09 då SPRUTAR det. Tur ingen ser mig.

Med Rasmus grät jag hela tiden när jag hörde nått av Aerosmith, lite pinsamt på jobbet! (Eller, gråter jämt när jag hör den, kanske mer störtbölar stämmer in på hur de var då...)

Äh, snyggt o snyggt. Va fan. Jag tror inte att de på förlossningen har nåt bedömningsprogram för friserade föderskor.:p

Själv så har jag ju det problemet att jag inte fixar rakhyvel någonstans på kroppen utan det är min älskade epilator under knäna och ev i charmhålorna och ovan knäna är det brazilian hardwax som gäller. Wax is da shit. Inte rakat mig på säkert tio år.

Några cravings har inte jag fått än. Jag kanske är lite blödigare än tidigare. Vi fick kattungar sent i sommar, lillkattan som inte tog hand om sin första kull fick en till och en av kattungarna hade hon lagt i det våta kalla gräset och brydde sig inte om den men jag lade in den till de andra två i lådan i garaget så den skulle bli varm. Den överlevde. Jag kunde inte låta den plågas ihjäl och inte klarade jag heller av att ringa grannen så att han kom och tog bort den. Den måste få en chans.
Nu är de som sötast. Fem veckor gamla och så ljuvliga alla tre att man smälter. Ingen som vill ha en kattunge?:angel:

Jag har förresten fött barn i natt va. Kom in på förlossingen, värkarna stannade av och då ville läkaren slanga ner nån ljusröd vätska i lungorna på mig. Jag grät och ville inte att han skulle göra det. Men värkarna hade inte stannat av utan jag kännde dem bara inte. Jag klämde på och fick ut en liten flicka med tunnt svart negerhår som hängde som en krans i bak på hennes huvud. Sen var det bara att kasta sig ut. För det var kö och ont om plats. Jag oroade mig för att vi inte fått iordning något till bebisen hemma. Men när jag vaknade var min lilla onge allt kvar och sparkade i magen.

Senast ändrad:

Hej hej :) Ny här :) blev tipsad av min sambos syster får se om de e roligt här då ;) Jag är i v22 bf 19 feb :)

Valkomna bade du och Lillaliv, spannande med fler vinterbebisar!

kl

Idag ska jag pa ultraljud igen laste precis igenom min journal och forstod varfor jag kant mig sa svimfardig pa sistone. Blodtrycket forra gangen var 100/70 :crazy: Lite kaffe och socker hjalper nog :banana:

Nu har jag varit på sjukhuset, blev inget ultraljud men hon lyssnade på hjärtat och det lät bra. De tog lite blod av mig och sen var det bra med det! Tyvärr tog besöket två minuter för lång tid för att jag skulle få parkera gratis (man har 20 minuter på sig) så det kostade 40 spänn istället. Dumma regler :D

Nu ska vi ut i solen en stund och sen hoppas jag kunna tapetsera mina hyllplan. Men fittfogen mår inte alls bra idag jag kan knappt gå när det hugger till...

åh, va kul!

då blir det du, jag och Verona som får slåss om att föda först! :D

vi har varit på föräldrautbildning 2:3 idag och flåsövat. *pinsamt*
mitt uppi all flåsande, kommer (den hemska!!!!) barnmorkan fram till mig och säger att hon ska låna mig lite. (WHAT!!!???!!!???)
"å nu ska alla titta här!"
hon flåsar å ja flåsar med och hon börjar massera ryggen på mig i takt med vårt flåsande.
"såhär ska alla pappor göra!" *pinsamt*
sen börjar människan klappa över hela kroppen (och nu menar jag HELA kroppen!!) på mig medans hon berättar alla fördelar med att bli berörd under förlossningen och blablablablablablablabla. *ytterst pinsamt!*

att jag minuterna före hade fått ett mindre kontrollerbart skarattanfall under snabbflåsningen gjorde ju INTE saken bättre! tack och lov låg jag med rtggen mot resten av gruppen, så jag behövde bara titta rakt fram och koncentrera mig på att inte bryta ihop helt.
ja jisses......

BM på onsdag, spännade ska det bli!!! :banana:

Någon flåsövning fick vi inte göra heller. Våran föräldrarutbildning skulle varit 4 gånger men blev kortad till 2 gånger, pga svininfluensan. Gick väl igenom det viktigaste, men några praktiska övningar fick inte plats. Kanske tur det, jag hade aldrig pallat den behandlingen :rofl:

Jag tror inte att jag kommer vara först av oss tre. Har inte känt en enda sammandragning så här långt. Så här är det lugna gatan vill jag säga. Jag har också BM på onsdag, längtar efter att få lyssna på bebis igen! :love:

Jahapp, nu har jag pratat med förlossningen för första gången. Och skulle berätta att jag tror att det kan vara fostervatten jag läcker. Det liksom rann en vätska nedför mitt ben när jag stod modell idag.

Och när jag skulle förklara så glömmer jag av att det heter fostervatten och försöker stamma fram att det läcker sån där vätska, som barnet ligger i.:rofl: Snacka om alzheimers light!

Nåja, jag fick rådet att prata med min BM imorgon istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka