Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

haha, kliar som fasen i fingrarana, men visar inte förrän den är helt klar och den står i hallen med de 2 fleeceoverallerna och mössorna på plats!
har ju varit duktig och fotat steg-för-steg å allt! :D
till å mä knäppt en bild på hur föredömligt jag har på mig skyddsglasögon. :angel:

ja, främst för barnets skull.
jag har aldrig haft ens vanliga influensan eller vinterkräksjuka och min egen hälsa är det inte så noga med. :grin:

men ärligt talat, så har jag inte tänkt så mycket på det, det har lixom bara varit.... :confused:

Åh jaja visa snart då. Man kanske borde rota fram lite gamla kläder.... Eller nä, jag ska bygga vår walk in wardrobe först så jag kan flytta in våra kläder, nu ligger allt huller om buller i Sams blivande rum. Imorrn kanske, om sambon kan sluta såga ved....

Nu är äntligen min hylla klar!!!! :bump:

kolla här.

albumet ligger på FB, så man måste vara inloggad där för att se den.

om ja får säga det själv, så är ja huuuuuuuuur händig och duktig som helst och jag är grymt impad av mig själv.
nu återstår det bara att se om Andreas godkänner den. :angel:

Det blev hur sött som helst, vad duktig du är! Jag har också sågat idag, nu är mina hyllor färdiga att kläs med tapet!

glöm inte att du måste dela med dig av det goda!!!! ;)

kan dela med mig av nått annat, inte så gott.
SAMMANDRAGNINGAR!!!!
har haft ganska kraftiga hela dan och la mig för att mäta dom förut.
inte mindre än 11 st på en timma fick ja ihop.
de varar a 40-50 sek och kommer med följande minuters mellanrum:
9
4
6
5
7
7
10
6
3 (fast den var väldigt svag iofs......)
5 (8 minuter, om man räknar bort den svaga.....)

inte ont, men det pressar ganska duktigt neråt.
obehagligt som tusan och som sagt, det pressar!

normalt?

Ja gud, vilken fin hylla! Vad händig och duktig du är!

Men shit vad mycket sammandragningar du har! Vill bebis titta ut i förtid tro? Jag har också sammandragningar (och hade även förra grav) men inte så många i timmen och de är aldrig obehagliga. Däremot när William ville ut (några dagar innan bf) så tryckte han neråt och det blev bara intensivare ju närmre förlossningen jag kom. Det kändes tillslut som han tog spjärn med fötterna och tryckte sig neråt...

*och sen lite knapplån*
Jag ska försöka att inte vaccinera mig mot influensan. Men jag kan ju ändra mig på vägen. Man hör så mycket argument för och emot men man vet ju inte vad man kan lita på. Och frågan är ju om man vill ta risken? Det är ju jag och inte läkemedelsverket eller regeringen som får "dras" med ett eventuellt skadat barn om vaccinet skulle visa sig vara farligt ... Och ett eventuellt skadestånd (vilket de säkert ändå garderat sig emot) är ju inte mycket till plåster på såren om man får ett så pass annorlunda liv. Nu kan man ju få ett skadat barn även om man inte vaccinerar sig, men då vet jag ju att jag inte kunde ha gjort något annorlunda. Skulle man vaccinera sig och barnet får en skada så skulle man givetvis skylla på vaccinet trots att det inte behöver vara dess fel... Ja, det är ett jättesvårt val det där tycker jag... Jag ska prata lite med min barnmorska om det här när vi träffas om ett par veckor.

Jag hörde förresten i veckan att en tjej i min Kvantumbutik misstänks ha den nya influensan. Det stod även i tidningen att en sjuksköterska på lasarettet blivit smittad, så antagligen är den på väg hit nu...

Senast ändrad:

Klart, jag har ju redan visat min sänggavel, blev jättenöjd med den! Ska fota klädkammaren imorrn innan jag börjar, om det blir nåt imorrn.

Skumt med så mycket sammandragningar, men det är ju möjligt att du föder tidigare! Hur många dagar har du kvar?

Senast ändrad:

det var 6 veckor i torsdags, så det blir ju 6*7-3=39. :eek:

39 dar...... känn på den ni. :D:d:p

HOPPAS det blir tidigare, men som sagt... ja tvivlar på det. men senast om 54 dar an jag titulera mig mamma för första gången. å ja som inte fattat att ja är gravid riktigt än....:crazy:

Häftigt. 39 dagar och kanske mindre! Nu är det ju inte hela världen om den föds heller, inte lika tidigt som din bror (visst var det din bror?)

39 dagar, fusk!

En kompis som ska ha barn vilken dag som helst (om den nu inte kommit i helgen eller håller på nu ;) ) Har haft täta samandragningar väldigt länge, dom + BM trodde hennes bebis skulle kommit för 3 veckor sen!

ja har ju haft SD jättelänge, men dom blir kraftigare och kraftigare och kommer tätare och tätare.

men så länge det inte gör ont, så ser jag ingen anledning till att oroa sig, för hur gärna jag än vill, så tror jag fortfarande inte att jag kommer bli först med att föda utan smärta..... fast tänk om!? :D
jaja, då får jag väl föda hemma. :p

ja var å klippte mig i torsdags och min frisör lurade på mig en flaska
torrschampoo. "jättebra till ditt tunna, blonda, skandinaviska, fina hår, som lätt blir fett och ser misserabelt ut!"
"kiss my *ss" tänke jag, men köpte ändå. det kan ju funka och vara guds gåva till mig?!
å vet ni?
det var det. :love:
jag ska ALDRIG mer vara utan mitt torrschampoo!
det tar inte bara bort det feta i håret, det hjälper dessutom till att fylla ut och bygga volym!
och vad kan va bättre som småbarnsförälder än en raggardusch för håret när man inte har tid att tvätta och blåsa och fixa frisyr?
:banana: torrschampoo :banana:

*kl*

Igår var vi inte till staden ochs hoppade loss vart iaf lite saker :laugh:

Hittade en begagnad emmaljunga duo -01a på blocket för 1000 spän, så vi åkte och kollade på den. Den var jätte fin, självklart lite solblekt osv. Men vi köpte den iaf. Dock kanske vi måste byta hjulen på den, då dom var lite spruckna och satt lite löst. Nu vet jag inte ens hur dom skall sitta, men antar att dom inte ska sitta "löst", dom vinglar som lite fram o tillbaka? Sen köpte vi även till en voxi påse för 400 spän, så jag är nöjd. Nu ska jag bara shoppa en skötväska på tr**era.

Haha, vi berättade för svärmor innan vi åkte att vi skulle köpa vagn. ¨Hon hade planerat att betala den, men min pappa hade redan sagta tt han skulle ge oss pengar för den. :D Som vanligt "slåss" dom om vem som ska köpa vad :p

Köpte även en ammningskudde och en madrass till spjälsängen. Så nu är det mesta av det "dyra" köpt och det är bara småplock kvar. :banana:

Men fy fasike vad jag ahde ont i fogarna efter en dag på stan, jag kunde knappt gå.

Har varit lite orolig då jag inte kände av lillen igår men nyss så levde h*n loppan där inne.

lite ont om bäbisar?

total stiltje skulle jag påstå. :D
ja är inne å kollar flera gånger varje dag, men nejdå... inga bäbisar.... :(

hade lite typ mensvärk förut som stråla ner mot höger ben!
:banana::banana:
å det har ja inte haft sen första veckorna av graviditeten!

*önsketänkande*

Hej hej :) Ny här :) blev tipsad av min sambos syster får se om de e roligt här då ;) Jag är i v22 bf 19 feb :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka