Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Det får vi verkligen!

Och blundar du för att du är lättäcklad så ska du inte läsa "Den hemliga kocken" - det är verkligen en ögonöppnare för vad man stoppar i sig :eek:

Fast de skriver inte vilken föda som innehåller kvicksilver. Man ska ju t ex undvika viss sorts fisk när man är gravid pga kvicksilvret. Jag tror den där artikeln är skriven på ett sätt som gör att de försöker komma undan. Varför har de annars förbjudit kvicksilver öht i vacciner? Det verkar ju helt meningslöst om det ändå inte är farligt...

Angående förlossningen så föder jag hellre utan min sambo än utan bm för att de ligger hemma i svininfluensan. Å andra sidan känns det ju rätt logiskt att om han är smittad så är jag det också. Men jag kände inte att min sambo kunde göra så mycket, var mest kul när bebisen kom ut.

Såvitt jag vet så kan det finnas kvicksilver i mer eller mindra allt vi äter. Det tas upp i små mängder från marken när vi odlar på åkrar (och dit kan det komma bla via grundvatten och annat vatten som rinner av/till sjöar m.m). Att det pratas om fisk just är ju att i insjöfisk så ackumuleras kvicksilvret rätt fort och innehåller mer än ex.vis havsfisk.
Att det finns kvicksilver överallt omkring oss vet jag att vi pratade mkt om på utbildningen (biologi, kemi, biokemi etc.) men jag kan inte i sittande stund säga en bra källa om det är så att ni vill ha det.

Varenda vaccin jag fått under uppväxten har innehållig mkt högre doser av kvicksilver, mamma har hela munnen full i amalgamfyllningar, kvicksilver kommer i (visserligen VÄLDIGT liten dos) med dricksvattnet från vår borrade brunn (antar att halten kan variera med hur vädret har varit).

Just kvicksilvret i vaccinet är jag faktiskt inte orolig för, då är det snarare andra delar av vaccinet (adjuvanten t ex) som jag känner mig mer nervös över (och eftersom jag inte har bra källor på dessa så tänker jag inte sätta griller i huvudet på någon i onödan).

Kvicksilver är inte förbjudet i läkemedel utan det gäller varor som innehåller kvicksilver (och det har jag förstått har att göra med kvicksilvrets miljöpåverkan). Dock har en hel del vacciner kunnat framställas i engångsdoser utan kvicksilverföreningen och det kan väl vem som helst räkna ut att om möjligt så är det ju bättre at skippa det.

De flesta vacciner som innehåller tiomersal har runt 25 mikrogram av ämnet. I detta är 50% kvicksilver. Det motsvarar (om jag inte läst källorna fel) en halv portion insjöfisk. I Pandemrix finns 5 mikrogram tiomersal. Orkar inte räkna metematiken i det just nu, men betydligt mindre.

Jag litar 100 ggr mer på läkemedelsverket än på exempelvis herr Berlin som faktiskt brister i sina resonemang på många plan (som tex när han säger att vi sprutar in kvicksilver i blodet. Mig veterligen sätts inga vaccinationer i blodet utan i musklerna).

Jag tänker absolut inte propagera för att någon alls ska vaccinera sig, vet inte ens om jag kommer att vaccinera mig än. Alla får göra sin egen riskbedömning och hade jag varit gravid i första trimestern så är jag rätt övertygad om att jag inte hade tagit sprutan i första taget. Jag hade nog hållit huvudet kallt och väntat ut tiden lite för att se vad som händer. Dock tycker jag att det är tråkigt med sån skräckpropaganda som vissa mer oseriösa websidor pumpar ut. Det är redan svårt att sortera i alla intryck kring den här influensahysterin.

Generellt så tror jag att det är bra att få en influensa då och då för att hålla immunförsvaret igång och alert. Skulle vi vaccinera mot allt så skulle vi till slut ha inaktiverat vår förmåga att klara virusinfektioner. Dock vet jag inte om jag skulle vilja ligga utslagen i 40 graders feber när förlossningen sätter igån, riskera att inte kunna föda fram mitt barn, få akutsnittas med en sån hög infektion i kroppen och kanske inte ens minnas något från förlossningen. Det är den delen som gnager hos mig just nu...

*KL*
Har ingen tänkt på att man i normala fall får i sig mer kvicksilver per vecka i och med sin vanliga kosthållning än vad än dos vaccin ger? (enligt läkemedelsverket).
http://www.krisinformation.se/web/Pages/NewsPage____31630.aspx

Skillnaden mellan det kvicksilvret vi får i oss via mat är att det är metylkvicksilver=inte alls lika farligt som etylkvicksilver som vaccinet innehåller.

Både metylkvicksilver i födan och etylkvicksilver i en vaccindos tas upp nästan fullständigt i kroppen. Det finns dock skillnader i hur snabbt de elimineras från kroppen, i vilken utsträckning de tas upp i hjärnan samt i vilken utsträckning de bryts ner till oorganiskt kvicksilver. Det är vidare oklart i vilken form som kvicksilvret är mest toxiskt; i form av etyl/metylkvicksilver eller i form av oorganiskt kvicksilver som bildas i hjärnan genom sönderfall av etyl/metylkvicksilver.

Både läkemedelsverket och stat säger att dte är riskfritt att använda Pandemrix som gravid. Men då hade dom lika gärna kunnat skrivit det på bipacksedel, men när det står så här

Graviditet och amning
Information om användning av Pandemrix under graviditet saknas. Läkaren måste väga nyttan mot de eventuella riskerna med att ge vaccinet om du är gravid. Tala därför om för läkaren om du är/misstänker att du är gravid eller planerar att bli gravid.
Pandemrix kan ges under amning.

då anser jag att det inte alls är säkert. Dom har juh ingen aning om hur vaccinet påverkar barn eftersom inga tester gjorts.

Ja du verkar ju onekligen veta mer än jag på detta området. Jag tänker ändå inte vaccinera mig. Kanske är jag naiv som tror jag kommer slippa influensan?

Kan sammanfatta lite iaf

Så här säger karln (orkar inte kolla vad han hette)

När man påbörjar massvaccineringen av 9 miljoner svenskar skall man först ha ordentligt med vetenskapliga studier beträffande samtliga biverkningar från vaccinet. I synnerlighet då det nya vaccinet är ett experimentvaccin innehållande nya komponenter som inte testats i någon större omfattng och under tillräckligt lång tid. Denna överträdelse är tillräcklig för att omedelbart väcka åtal mot de anmälda.
De anmälda har uppvisat en fullständig vetenskaplig oskicklighet, då man har till populationen falskeligen påstått att experimentvaccinet är säkert. Detta experimentvaccin utsätter populationen för enorma risker, där stora delar av
3
populationen kan få bestående men för resten av livet, dödsfall går inte att utesluta.

Han skriver även att det finns bevis som tyder på att vid vaccin tillfället så måste tex återupplivningsmaskiner finnas tillhands då det föreligger bevis på att vaccinet kan framkalla anafylaktisk (dvs. livshotande) chock.

Vaccinet bör även klassas som bio vapen och farligt avfall. Samt att virus i vaccin kan framkalla obotlig cancer.

De finns även en hel del saker som tyder på att viruset är framkallat i labratorium. Att Baxter Int. har kontaminerat vanligt säsongsinfluensa med fågelvirus (H5N1) tillräckligt för att döda hela världens befolkning. Samt att detta virus har fraktas med falskinnehållsdeklaration.
Det finns även bevis mot ett annat företag att dom har levererat dödligt fågelinfluensavirus till 3 läkare i polen som i sin tur har injicerat detta virus i hemlösa i Polen.

Det föreligger bevis på att WHO, CDC, Baxter International Inc. och Novartis har försökt att starta en pandemi vid flera tillfällen.

Att anmäler dom även för missvisande och felaktig information till medborgarana och undanhållit annan viktig information.

Påstående med att det drabbar unga i ålder 20-35 år är helt felaktigt, den studien gjordes på 500 st insjuknade personer. När dom gjorde studien på antalet döda och i vilken åldersgrupp så visar det sig så här
0-4 år 24
5-9 år 32
10-19 år 45
20-29 år 84
30-39 år 72
40-49 år 82
50-59 år 71
60+ år 58
Samt att gravid är speciellt utsatta och sårbara är ett påstående som saknar helt grund.

Den 21 april 2009 informerar CDC I sin Morbidity and Mortality Weekly Report 58 (MMWR) att de den 17 april 2009 hade man upptäckt att flera fall av akuta respiratoriska sjukdomar var orsakade av svininfluensaviruset A(H1N1). Viruset innehöll en unik kombination av gensegment som aldrig tidigare setts cirkulera bland influensavirus hos svin eller människor i USA, samt ej heller någon annanstans i världen.

Det finns även saker som tyder på att CDC manipulerat siffrorna om anatal dödsfall i influensa. Dom säger att 36.000 personer dog i säsongsinfluensan år 2005.
CDC påstår att influensa ofta leder till lunginflammation och därför är många dödsfall i lunginflammation orsakad av influensan. Influensan orsakas av ett virus och lunginflammation av en bakterie.

Detta stämmer dock inte enligt denna skribent utan dom har granskat och det visar sig att 63000 personer dog i influensa och lungeinflammation sammanräknad. 1800 personer totalt i influensa och 61189 personer i lunginflamation.
Detta är skrämsel strategi från dessa företag då dom säljer enormt mycket vaccin över hela världen.

Okej jag orkar inte leta mer information, det är svårt att sammanfatta 70 sidor (svårt skrivna sidor) på ett bra sätt och det var några år sedan jag gick i skolan o gjorde sammanfattningar :angel:

Men lite iaf vad han anser om detta. Finns så otroligt mycket mer så jag kan nog skriva en egen bok om det :D

Jag litar inte alls på varken regering, läkemedelsföretagen, who o allt vad dom heter. Det är så troligt mycket skrämsel i allt och undanhåller en hel del information. Efter att ha läst vad olika forskare mm säger om vaccinet och svininfluensan så litar jag mer på deras omdöme då dom är helt utomstående och tjänar inte pengar på att vi vaccinerar oss. Mne det är min åsikt, allt tror vi olika :)

Tex WHO/CDC beröknade att 5-150 miljoner människor skulle dö i fågelinfluensan, jo vad hände. Alla började vaccinera sig.

Senast ändrad:

Vindvissa: Du hade juh inte tid att läsa hela, men om du vill läsa några sidor (3 sidor)som är rätt intressanta så läs sida 43-46. Där står det en del saker som jag iaf tycker är intressant. :laugh:

och den karln ger jag nog inte mkt för... (hans resonemang är skrämmande likt en SciFi-bok, Täcknamn Rainbow tror jag den heter av Tom Clancy).

Sen att viruset kan komma ifrån ett lab - det tror jag däremot inte är helt osannolikt.

Jag minns inte att det fanns något vaccin mot fågelinfluensan, utan vad jag har för mig var att det var då man fick uppsving för Tamiflu, men jag kan minnas fel. Har inte hört en enda i Sverige som varken har vaccinerat sig eller tagit tamiflu när det var i ropet.

Dock skulle det vara superintressant att få veta vilka bevis det finns för att WHO skulle varit med i försök att skapa pandemier vid flera tillfällen.

Och jag säger igen att jag inte propagerar för att någon ska ta vaccinet och att jag inte vet själv hur jag ska göra, men tiomersal i sig tror jag inte att man behöver vara speciellt orolig för. Då borde jag och de flesta av mina kompisar ha fått ADHD och autism med tanke på vad mkt vi fått i oss vid våra vaccinationer under uppväxten. Det är som att säga att grillat kött orsakar cancer. Har släktingar som grillat kött i närmare 80 år och fortfarande inte har cancer. Jag tror inte att man kan isolera en faktor och säga att utfallet kommer att bli på ett sätt enbart. Det är så många saker som spelar in. Hittills när jag sökt har jag inte hittat ett enda bevis för att vaccination ger autism (har letat mkt då 3 av min sambos 5 syskon har just den diagnosen). Det pratas mkt om det, framförallt i USA, men inga bevis är framlagda. Nu finns inga bevis för att det absolut inte kan orsaka det heller, men eftersom majoriteten av alla vaccinerade barn klarar sig så måste det vara en rad andra faktorer som också spelar in.

Dessutom så proppar folk i sig mat helt urskiljningslöst som jag tror är betydligt farligare - tex vanlig margarin. Det framställs med hjälp av bla aceton och bensin, blekmedel och polyaromatiska kolväten. Inga trevliga grejer det inte.

Den stora anledningen till att de skriver att de inte vet hur vaccinet påverkar fostret är adjuvanten - har för mig att det är skvalan, men ska inte svära på det. Där finns absolut ingen information att hämta på nätet och det ställer jag mig grymt skeptisk till.

*KL*

I natt sparkade jag nästan ur min make ut sängen :o

Tror ni inte bebis när jag gått och lagt mig bestämmer sig för att lägga sig på vänster sida istället för på höger :eek: Det gör super ont när hon pressar sig över till vänstersidan och sen lägger hon av en sån j*vla karatespark att jag hoppar högt, sparkar honom och skriker!
Efter det låg hon och borra skallen mot främre fogen *suck*

tror inte du är naiv. Jag har bara haft 1 influensa under hela mitt liv och tror väl inte att risken är så stor denna gången heller. Dock verkar det ju kunna bli rätt lokalt stora grupper - som skolan i norrland där 160 blev sjuka samtidigt. Hade jag gått hemma så hade jag nog känt att risken var obefintlig, men vi är över 200 på min arbetsplats och många har barn i skolor och på dagis på olika håll- så en viss risk finns väl.

Jag bor i en pytteby mitt ute på landet i mitten av Irland. Jag ska inte flyga innan jag föder barn. Har inte hört om någon häromkring som haft inluensan hittills.

Och skulle jag få svininfluensan så räknar jag kallt med att bli frisk inom fem dagar.

pmm låter som om du har en bestämd liten dam där inne :D Kanske dags för henne att lägga sig åt rätt håll?

Tack för sammanfattningen. Jag ska läsa de sidorna du rekommenderade om Sam somnar i någorlunda tid ikväll. Igår somnade han halv elva...

Så här står det iaf i norvartis bipacksedel fr vaccinet

8.1 Pregnancy
Pregnancy Category C: Animal reproduction studies have not been conducted with Influenza A (H1N1) 2009 Monovalent Vaccine or FLUVIRIN. It is also not known whether Influenza A (H1N1) 2009 Monovalent Vaccine or FLUVIRIN can cause fetal harm when administered to a pregnant woman or can affect reproduction capacity. Influenza A (H1N1) 2009 Monovalent Vaccine should be given to a pregnant woman only if clearly needed.

Angående att WHO varit med och försöka skapa pandemi.

Nu orkar jag inte exakt leta efter vart det stod, men detta är lite oroväckande

Trots att Baxter är under polisutredning i Österrike och trots att Baxter kontaminerat 75 kg med dödligt fågelvirus (tillräckligt för att kunnat döda hela världens befolkning flera gånger om) så har Baxter givits kontrakt av Världshälsoorganisationen (WHO) till att producera svininfluensavaccin till hösten 2009 till bland annat EU.
WHO utredde aldrig händelsen.

WHO, CDC Pharmacia företag såsom Baxter International Inc., Novartis m.fl. har varit involverade med att finansierat framtagningen av virus, frisläppt virus och för att sedan utlysa pandemi ”nivå-6” med hjälp av WHO. Därefter beordra massvaccinering. Denna massvaccinering skulle komma att inbringa både finansiella och politiska profiter för de inblandade. Detta är en multi-Dollar operation.

Dom källorna han har använt går att kolla upp om man vill det. Men jag tror inte allt är påhittat, jag tror inte man lägger ner så mycket tid på att göra en anmälan som sen är påhittad till 100%. Men jag kanske är blåögd :D

Hon låg åt rätt håll, men skulle väl känna på vänstersidan oxå, nu har jag ingen aning om vart hon är men nu sover hon tack och lov.
BM kände jättetydligt att hon låg med huvudet nedåt i måndags.

Men hon är ju stilla så fort vi ska försöka filma magen så jag får väl börja med det varje kväll så man får sova.

Ja man kan ju ifrågasätta varför WHO agerar som de gör, men det där känns inte som ett bevis för att de är med och sprider några pandemier. Bara att de fattat ett beslut som gynnar ett företag med tveksamma förehavanden.

Sen tror jag inte att läkemedelsföretagen kommer att tjäna några pengar på att skicka ut vaccin som är "livsfarligt" för var och varannan. Om alla dör av vaccinet så blir det inte mkt pengar till företaget i framtiden. Detsamma gäller vårt läkemedelsverk och våran stat - att de ser mellan fingrarna med något som är potentiellt livsfarligt för att tjäna pengar? Nä, dör vi av vaccinet så kraschar samhället ännu värre än om 20-40% insjuknar på samma gång.

Att det alltid ska finnas återupplivningsutrustning i samband med vaccination trodde jag (ska jag också säga att jag kanske är naiv) var en självklarhet! Det finns alltid någon som är överkänslig (tex mot äggprotein) eller nyligen har utvecklat en överkänslighet mot någon substans. Det gäller ju vid alla andra vaccin också. Det ser jag inte som ett dugg chockerande.

Här finns det en återupplivningsapparat på en hälsocentral. Här skall dom åka ut till 5 olika skolor i veckorna och vaccinera. Undra hur det går ihop med återupplivningsapparaten? Det är räknas nog inte nära tillhands om den finns 8 mil bort :grin: Så jag vet inte hur dom tänkt sig.

Men såndär "vaccin-chock" kan man väl få av alla vaccin? Och skolbarnen vaccineras ju redan i skolan.

herregud, va ni är pålästa!!!

jag hade tänkt vaccinera mig, främst av den anledningen att vaccinet övergår till fostret och därmed ger visst skydd utanför magen. jag anser att fördelarna med att vaccinera mig är större än nackdelarna´och riskerna. men så tillhör jag den gruppen kvinnor som under graviditet ätit insjöfisk, salami och intagit alkohol.
alltså inte alls speciellt spänd av mig.
som dee skriver, vi får i oss så mycket skit ändå, så vaccinet i sig gör nog varken till eller från på det stora hela tror jag.
men jag ska till BM till veckan, ska prata lite mer med henne om det då.

Sambon ligger åxå i "riskgrupp" och kommer åxå få vaccin.

min hylla är snart klar nu! ska bara vänta på att den torkar, så ska jag visa er sen, blev grymt nöjd med den! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka