Sv: Vinter 09-10 mammor
i dom banorna har jag åxå tänkt, efter att jag slutat amma. gubben är ju hemma varannan vecka och min mamma ( i dagsläget iallafall ) har ingen sysselsättning undet sommarn, så då borde jag ju kunna stämpla från maj till sept och spara lite dagar? och jobba vore ju ganska kul åxå faktiskt.
eller åxå skiter jag i det å låter gubben försörja mig, tar hem hästen, lånar en sele och en kärra och tar upp körningen av henne igen. hon är ju faktiskt travhäst i botten.
eller åxå är jag bara ledig mamma.
kommer det ett jobb kan ja ju alltid hoppa på det då!
har varit på ATG med en vän och hennes kuse idag, jag tyckte det var jättekul, men min mage tycker inte riktigt samma. inte heller min högra fot (?)....
i möra är det klippning som står på schemat och inhandling av spånskivor till bäbbas skohylla!
drömde åxc att jag åkte till förlossningen inatt! hann dock inte föda jag heller.... jag tror att jag har ganska ont i magen och får ganska många sammandragningar på nätterna och att jag väver in det i drömmen. är ju inte första gången jag drömmer att jag åker dit med värkar....
vår_vinter:
om ni skolar in den lill* på dagis innan gubben blir arbetslös, så är det inga problem att stämpla. känns dock lite tidigt med december för det.
kan ni inte vara hemma båda då?
blir ju inte jättemycket pengar, men å andra sidan slipper ni ju kanske en massa bensinpengar och får tid till varandra och till bäbisen. du kan ju ta mammadagar och han kan stämpla?
känns som att vi får bjuda in någon från försäkringskassan och a-kassan och förklara detta för oss.
pmm:
jo, jag tycker åxå det känns som fusk, men jag skulle tycka det var jätteskönt att kunna jobba varannan vecka! eller iallafall deltid varannan vecka och eftersom jag står till arbetsmarknads förfogande, så borde jag ju kunna stämpla tycker jag....
eftersom man får jobba och ta ut föräldrapeng del av dag och det är ju nästan samma sak!
fast å andra sidan får man ju bara ha sysselsättning vid sidan av stämpling i 75 dagar, att vara förälder och ta ut föräldrapenning kanske räknas som sysselsättning vid sidan av?
andreas har fått reda på att dom ska jobba 3 dagar i borlänge under vecka 46, vår BF är v 47. usch, känns inge bra å ha honom över 4 timmar bort när det är så kort tid kvar!!!
men vid en tiden kan jag nog inte göra så mycket mer än att bara ligga på sofan å glo ändå, så det händer nog inget revolutionerande under dom dagarna....