Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Du har alltså missat Emors (?) mage de få gånger den visats här?
Kolla vilkenbadboll jag hade med Rasmus innan han föddes (3420g) *hihi*
phpn1eula.jpg

Roligt att jag har exakt samma kläder på mig idag :angel: Har 4 kassar med kläder som ska slängas (insamling) men av någon underlig anledning flyttar de där ifrån in i garderoben igen.
Och var tusan är dom där krukorna? Har jag kastat dom, dom e ju assöta :love:

Inatt har jag haft min första förlossningsdröm!

Jag åkte in till förlossningen och när de undersökte mig upptäckte jag till min stora förfäran att jag missat att raka benen :eek: !! Däremot var jag öppen 7 cm och jag som inte haft det minsta ont (undrar varför jag åkte in?). Därefter var jag ute och gick en sväng med min svägerska (hrm, låter ju himla rimligt)... Jag som ville bada som jag gjorde innan förra förlossningen...
Sen vaknade jag tyvärr så jag fick aldrig se vad som tittade ut...

Ja, min dröm var ju inte så detaljerad, men det hade ju varit smidigt att öppna sig 7 cm utan att ha det minsta ont. Jag får hoppas det var en sanndröm, men den risken är väl inte så stor...

Vi åkte in för mina värkar kom hela tiden var nästan ingen tid imellan. Ont gjorde dom inte så länge jag fokuserade mig på andningen. När jag sen la mig ner i undersökningsrumet för att ligga med ctg ändrades värkarna och mer masserade neråt och då undersöktes jag och var öppen 8 cm ;)

Det lät ju också väldigt smidigt! Och mer verkligt...

Usch ja, jag tyckte att min förra förlossning gick bra, någorlunda smidigt och inte var så farlig. Sen tänker man på alla som säger att andra förlossningen inte behöver vara lättare och snabbare bara för att de flesta säger det. Bara för de hade en skräckförlossning andra gången... En jobbarkompis berättade att vid hennes andra förlossning sprack hon så mycket så blodet sprutade på väggen. Men men, man får väl försöka lita på kroppen denna gången också... Jag är egentligen mest nervös för att inte hinna in till förlossningen i tid (har ca 35 minuters resa). Detta var min stora nervositet förra gången också, vilket jag inte kunde förstå efterråt för jag gick ju med värkar hemma en hel dag och kväll. Men som jag säkert skrivit innan så har barnmorskan sagt till mig att jag inte får stanna hemma så länge denna gången...

*haller for oronen* lalallala

:D

Fast jag tyckte det var helcoolt att foda barn anda, trots 10 timmars smarta (eller ja, med lite droger var det inte sa farligt det heller)

Fast sånna där historier ska man väl ta med en nypa salt? Tycker man hör sånt titt som tätt, samma sak med hon som sprack från naveln till svanskotan!

Maken åkte över skogen in till förlossningen när jag åkte in för sammandragningar, det tog honom knappt 30 min. Men den vägen VÄGRAR jag åka när det är dags, för då är det januari = snö och den är kurvig och backig.
Då håller jag mig hellre på en nybyggd motorväg (120km/h väg), där ambulans ev kan möta upp en smidigt och man kan stanna hyffsat säkert i väggrenen och krysta.
Fast jag tror ju att vi inte ens ska hinna upp på motorvägen :angel:

nar ditt vatten gar (i sangen som vanligt) far ni kasta er in i bilen direkt. Kanske lika bra du borjar campa pa ett hotell nara sjukhuset r4edan nu? :D

A andra sidan kan du nastan lika garna stanna hemma och foda, du var ju bara in till sjukhuset och vande anda hihi.

Jag är egentligen mest nervös för att inte hinna in till förlossningen i tid (har ca 35 minuters resa).

Detta är jag också livrädd för. Vi bor 1,5 tim från förlossningen ( 15 mil), o då är det i februari=mycket snö, halt o kan vara snöstorm. Så har man otur så tar det 2 tim in. Hade det varit motorväg hade det varit en annan sak, men visst det är en större väg. Men som kan vara oplogad om det snöar mycket då dom inte hinner med. Så man kan inte blåsa på i 130km/h som man kunnat om det var sommar. :crazy:

Jag kommer nog ringa in vid första riktiga värkarna. I värsta fall tar jag in på hotell om dom inte vill ha in mig. Jag vägrar vänta tills det är 3-5 min mellan värkarna. Min kompis åkte in vid 3 min mellan värkarna (dom vägrade ta emot henne tidigare) o då hade hon 1,5 tim till förlossningen (sommar), 20 min efter att hon kommit in kom deras lilla tjej.

Eller så blir det som för sambons kompis tjej, hon kände inte alls av några värkar hade bara en olustig känsla, så dom åkte in o då var hon öppen 7 cm.

Maken har löst problemet med ev dåligt väglag på väg in till förlossningen för våran del. En ledtråd:
29575571.jpg

Jo visst var jag in och vände med Rasmus, men nu tänkte jag stanna något dygn (önskar mig en bärbar dator med internet :angel:) så jag lär känna bebis lite innan vi åker hem.

Synd att dom inte gör så mycket till nytta när det snöar 30 cm/tim o plogbilarna inte hinner med. :mad:

Förra året lekte jag plogbil med min lilla ford ka. Det var 30 cm ny snö på vägen o plogbilarna körde dygnet runt i hopp om att få bort så mycket snö som möjligt= helt omöjligt när det vräker ner...

Ja, det är sant, vi tar alla de där historierna med en nypa salt. För VI vintermammor tänker ju tillhöra den vanliga skaran där andra förlossningen går snabbare och lättare. Ja, fast du kanske vill ha en liknande förresten ;) ... så det helst inte blir någon motorvägsbebis.

Däcken såg rejäla ut förresten...

Oj, 1,5 timme var lite längre... Fast har man en hel dag på sig med värkar är det ju lugnt ändå... Fast det vet man ju dessvärre inte :crazy:...

Skulle vattnet gå i bilen blir jag riktigt nervös för då satte mina krystvärkar igång direkt och jag ville trycka ut William på stört!

Ha ha, din sambos kompis historia var ju nästan som min dröm :D!

Jag hade tankt ha en liknande forlossning som min forra, men vara mer narvarande och verkligen kanna och tanka och jobba pa ratt satt. Ser verkligen fram emot det!

pmm forstar att skogsvagen inte var sa skoj, men med de dacken lar ni inte ens behova nagon vag :D

Det är det som är de jobbigaste att man aldrig vet hur dte kommer vara. Det finns juh dom som knappt känner av värkarna alls o dom som känner jätte tydligt. :crazy:

Synd att man inte kan bestämma sånt i förväg hur allt ska gå till :mad: Sambon kommer nog dö när jag säger att vi måste åka till förlossningen.:p

Ja, det är bra inställning!

Själv tycker jag att jag hade stenkoll på allt, förutom att jag krystade som jag själv ville och inte som bm ville (hon fick hålla emot huvudet för kung och fosterland för att han inte skulle komma ut för snabbt). Jag kommer ihåg att jag verkligen tänkte som så att "jag gör väl som jag själv vill", knäpp som man är :D!

Ja, men han har ju ett tag till på sig att förbereda sig mentalt ;). Ha ha min svärfar blev utkörd av svärmor från förlossningsrummet då han stod likblek i ansiktet och tittade ut genom ett fönster som man inte såg ut igenom. Svärmor tyckte att det var henne de skulle ta hand om och inte om en svimmande karl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka