Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nyss fick sambon känna den första sparken :love: Lillen sparkade på riktigt hårt. Snart inne i v 24, är nu på 22+5.

Men h*n sparkar endast nere mot blygdbenet, har aldrig känt några sparkar på något annat ställe. Är det normalt att dom endast ligger på ett o samma ställe o sparkar eller är det för att man lättare känner där nere o att jag inte känner när h*n sparkar på något annat ställe?

jag hade jättelänge med så att den sparkade bara på samma ställe, blev nästan utnött där efter ett tag :D

det ar sakert jattenormalt. Min ligger ocksa pa samma hall ungefar hela tiden, fast ibland gor han volter sa det kanns som om mina inalvor ar pa vag ut :D

så kände jag åxå vid den tiden... vänta du, snart kommer det sparka hejvilt åt alla håll samtidigt! :D

min syster är hemskt fascinerad av min mage, hon hade sin moderkaka i framvägg och kände inte alls lika mycket dom jag kan göra. och det känns väl utanpå! låg på sambons arm och kolla på tv under helgen, bäbis låg och sparka sin far på benet. :love:

Idag har jag gatt in i v 31, 70 dagar kvar!

:eek: men hur fort går det inte då??????!!!!!!! :eek:
jisses...

igår köpte jag matlagningsgrädde som hade bäst-före-datum EFTER min bf. overkligt.
44 dagar kvar, övergår snart till att räkna minuter.

har varit på arbetsförmedlingen idag och påanmält mig som helt arbetslös, mit vikariat som mattant är slut. arbetsförmedlaren tyckte inte att jag skulle göra så mycket mer än att ägna mig åt barnafödande framöver, det tackar vi för. :bow:

när planerar ni att börja ta ut era mammadagar?
jag tänkte ta från 16/11, då har ja 4 dagar kvar till BF. jag kan väl ansöka om det redan nu va?

igår köpte jag matlagningsgrädde som hade bäst-före-datum EFTER min bf. overkligt.
44 dagar kvar, övergår snart till att räkna minuter.

Haha sa sott, du far nastan spara den! "Den har gradden kopte jag innan du foddes och drack resten efterat" :D

när planerar ni att börja ta ut era mammadagar?
jag tänkte ta från 16/11, då har ja 4 dagar kvar till BF. jag kan väl ansöka om det redan nu va?

Jag tanker nog jobba november ut kanske. Har maste man ta 4 veckor innan tror jag, men mitt sista bf ar ju 28e sa det borde ga. Jag sitter pa kontor och jobbar bara 18 timmar i veckan sa det ar ju inte sa jattejobbbigt. Hemma maste jag ta hand om hilding vilding, det ar desto jobbigare :D Lite lustigt ar att jag kommer fa mer pengar som mammaledig an nar jag jobbar! Systemet ar lite smaskumt har pa irland hihi.

*KL*

Bläää. nu efter lunch gick jag hem från jobbet för jag kräktes :eek:... Antagligen är det väl maginfluensa på gång för nu börjar man väl inte spy för man är gravid?? Idag är jag ju i vecka 23+0 och jag har inte kräkt en enda gång denna graviditet. Hoppas det inte är farligt för bebis med maginfluensa, men det borde det väl inte vara...

Och jag har främst kännt sparkarna på min högersida hela tiden (som jag tjatade om i början). Men på ultraljudet fick man ju se att bebisen for runt och sparkade lite här och var...

När jag väntade William tyckte jag aldrig att sparkarna eller sammandragningarna gjorde ont. Denna gång tycker jag det mest "obehagliga" (hittills) är när bebis trycker (eller om den sparkar) mot urinblåsan. Har inget minne av att William gjorde så i magen men minnet är ju kort...

Hm na jag tror inte att maginfluensa ar farligt for bebisen. Hoppas det inte ar nagot allvarligt i alla fall, inte kul att vara sjuk.

Jag tycker ocksa det ar mer obehagligt denna gangen, hade inga smartsamma sammandragningar med Sam och han tryckte inte sa jag trodde magen skulle sprangas heller. Kanske ar man kansligare denna gangen?

jag har precis upptäckt en (1) bristning på magen. :cry:
oh no!!!
ja vill verkligen inte ha dom! *tänker onda tankar och förbannar alla bristningar i hela världen* :crazy:

Ah tänk om det vore så väl... min mage ser ut som ja hmm... nått nytt koordinationssystem för navigering...:devil:

Hu vilken gårdag... Kräktes varje halvtimme ungefär hela eftermiddagen och kvällen. Vid 23-tiden vaknade jag av att William gnällde. Och gissa vad... min lille kille var precis nerkräkt och så fortsatte det några timmar på honom innan han somnade igen...

Men idag är vi piggare! Sjukdomen kom snabbt och gick över snabbt! Jag läste förresten på nätet att vanlig maginfluensa inte skulle vara farlig för bebisen bara man ser till att dricka mycket annars kunde blodtillförseln och därmed även syretillförseln till barnet minska.

Tyvärr får man väl säga att det ofta hör till med lite bristningar när man är gravid. De brukar ju inte synas så mycket ett tag efter bebisen är ute.

Här slapp jag bristningar förra graviditeten, får se om det blir samma sak denna gång. Tycker inte det borde bero på att jag har "bra och töjbar hud" eftersom jag har bristningar på låren som jag fick i tonåren någon gång. Kanske min hud just på magen är mer töjbar än resterande hud ;)

*KL*

Var till min barnmorska igår. Vet inte om hon säger så till alla men det är verkligen så man känner hur det börjar stråla om en när hon redan i väntrummet kommenterar den runda vackra magen och man hel undersökningen får höra hur vacker man är med sin runda gravidmage :love:

Vecka 26 är jag i enligt min journal i BM dator (varenda räknare säger ju olika!)
Blodtrycket låg på 126/80 då hade jag ändå stessat hela vägen dit :o
Järn och socker mättes inte den här gången.
Magen har ett SF-mått på 25 cm, hjärtat picka på 142 slag/minut och hon ligger med huvudet nedåt!
Ställde mig snabbt på vågen innan vi gick, 55,7 kg.

Sen lite kul, man ska ju inte jämföra. Men med Rasmus i v.26
Blodtryck: 115/70
SF: 25 cm
Fosterljud: 140 slag/minut
Vikt: 54,6 kg

Vägde 1 kg mer vid inskrivningen den här gången så jag har gått upp exakt lika mkt som med Rasmus, magen är också lika stor. BM tror på en bebis i ganska precis samma storlek som honom (48 cm, 3420 gram) men jag hoppas den här inte ska tränga sig före någon i BF-kön ;)

Förresten kräktes jag 1a ggr under mina graviditeter idag, jag har alltid vart känslig för senor och fettklumpar i kött, typ en sån som petar i filérna :angel: idag till lunch åt vi rester från i söndags. Superfin ryggbiff, jag lyckas dock få en såndär minimini sträng med fett i min bit, de vänder direkt när jag tugga :o

Får väl bli oxfilé resten av graviditetan :angel:

Ah jag pillar ocksa i kottet, min sambo har kopt en hel oxfile till bara mig och rensat bort allt slajm (han har varit styckare i 15 ar) men pa en andbit fick jag anda ett par senor i den! Sa han far ata andbitarna och jag mitten hihi.

En dag kom maken upp med karré. Då höll jag på att döda honom :angel: Kan ju inte äta karré nu, det duger bara till att grilla på sommaren. Det är inte tillräckligt fint :angel:
Idag ska jag göra köttfärssås och spagetti *hrm* lär hacka löken i mini-mini bitar och hoppas verkligen jag inte biter i en tomatbit :crazy:

snacka om att vi skulle ha problem om vi var sambos!!! :rofl:
jag är som en levande avfallskvarn i jämförelse med dig och vindvissla.

fast skinnet på kycklingen klarar jag bara inte av...... :eek:

förresten, min mamma har börjat kalla mig för näsan, mitt luktsinne är helt overkligt numer! när hon satte sig i bilen igår var det första jag sa sa: "har du precis borstat tänderna med eukalyptustandkräm?" :D

å jag har så tråkigt........
jag vet inte vad jag ska hitta på i så många dagar!
detta är nog den värts väntan jag nånsin stött på tror jag!
bygga ett skohylla till bäbis ska jag göra, men måste köpa spånskivor till det först. städa akvariet borde jag, men det är för tungt för mig att lyfta numer! pannrummet är städat, garaget är städat.
tvättkorgen håller på att ta slut, till å mä täckena är tvättade och rena!

kan inte gå promenader längre, simma funkar inte, kan inte sitta hos folk hela dagarna och dricka kaffe heller, har inga pengar, så jag kan inte tristess-shoppa.
datorn kan man ju inte sitta vid hur länge som helst heller!!!!

vad fördriver ni dagarnde med?

Jag har ju en vild 2 åring, men som säker alla märkt är han väldigt duktig på att roa sig själv, tack och lov! Då mina fogar dödar mig om jag försöker härja med honom.

Jag surfar, äter, fikar (nu när Rasmus vaknat ska vi äta lite bulalr jag baka i söndags :d) flyttar en hög från ett ställe till ett annat :angel: Igår rev jag isär hela handfatet i badrummet för att göra rent, *hrm* de blev ursköljt men och indränkt i typ allt rengöringsmedel jag kunde hitta men sen fick maken bygga ihop det.

Luktsinne har jag oxå, märkte inte av det alls med Rasmus (tur de, eftersom jag jobbade som slaktare!!) men nu, jag var tvungen att kasta en enligt maken (och alla andra näsor som luktade) sallad för det luktade ruttet i hela köket!

I förrgår när jag satt vid datorn:
- Har du fisit?
- Hur f*n kunde du känna det? Jag ligger hur långt ifrån dig som helst, under ett täcke och det var en jätte liten fis!

*hehe* busted!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka