Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

nej, detta med vikt är ett aber, usch och fy och jag avundas verkligen sånna tjejjer som pmm, som bara tar några kilon och ser lika snygga och fräscha och lätta ut, oavsett hur mycket magen växer!

Min lillasyster är så där smal men hon gick upp över 20 kg med båda pojkarna. Och var överlyckligt över vartenda gram. Hon var så stolt över att hennes lår blev lika tjocka som mina. Men jag tror inte att hon fixade att amma mer än 6 månader med någon av killarna. Gick ner för mycket. Vissa går ju ner väldigt mycket av ammningen. Jag tänker höra till dem.:D

Ja jag hör ju def. till dom som kommer amma bort MASSOR! Det var liksom det jag bestämde innan jag blev gravid och sånt kan man väl inte ändra!? :idea:

Som Comfort sa så skulle jag gärna gå ner till vad min vikt var när karln kom in i bilden för jag har nämligen oxå en sån som bara lagt på mig massor :devil:

Men ja... hum då har jag 30 kg från nu att gå ner :eek::cry:

Vi kanske ska ha en "vintermammor som tappar vikt" tråd sen :D

Lycka till med att tappa i vikt med amningen, jag tror att gud gjort det så smart att de som inte vill tappa vikt bara rasar och vi som gärna blivit lite magrare händer det inte ett skit med :D Jag har därför försökt mig på knep 2, att ha två vildingar! Nu måste jag väl ändå få springa häcken av mig? :bump:

Är det ingen som vill vara med i "Höst- och vintermammor som lever på choklad" istället? :D

nej, detta med vikt är ett aber, usch och fy och jag avundas verkligen sånna tjejjer som pmm, som bara tar några kilon och ser lika snygga och fräscha och lätta ut, oavsett hur mycket magen växer!

Jo visst är det så, men det är ett helvete efteråt när man älskar att amma, har riktig tigermjölk som skulle räckt till hela uppsala neo oxå men man är tvungen att trappa ner redan efter 3 månader för man håller på att tyna bort

Denna gång satsar jag på att behålla varenda graviditetskg efteråt ;) BM imorgon får se hur mkt jag gått upp hitills. Med Rasmus gick ajg upp 10 kg de första 35 veckorna sen 1 kg i veckan till han kom ut.

om jag känner mig själv rätt så lär jag hamna där rätt snart efter att ha gått med i den andra :D

Jag hoppas att du lyckas hålla vikten denna gången, kommer ihåg hur dåligt du mådde förra gången. Nu känner du ju till varningstecknen av förlossningsdepression också så du kanske är lite mer förberedd.

71 dagar kvar idag, varför känns det som en evighet *sur*?

Jag har minsann ingått i chokladmissbrukarklubben i flera år redan haha blir väl ingen större ändring på det efter jag pluppat bebis!

Har haft rätt så mycket smärtsamma sammandragningar jag med hela veckan, så fort jag rör mig så drar magen ihop sig. Tack Astrid Lindgren för att jag kan få vila lite, Emil och Pippi funkar toppen på min vilding utanför magen! Trots detta har jag lyckats få ihop sänggaveln, betsa trappan två gånger och måla lite fönsterkarmar :D

Det hade ju inte stört mig om bebisen kom liiite tidigt, ett par veckor sådär :D

Får väl bli världsmästare i att äta pizza eller nått :o Chockladmissbrukare har jag vart hela livet :angel:

Jodå jag känner igen symptomen och kommer träffa en psykolog på MVC redan nu i veckan. Min BM förra besöket: "Hur mår du då?" Jag: "Jag mår nog bra, eller, jag vet inte, jag kanske inte gör det."

Mina sammandragningar har lugnat ner sig, gör inte lika ont. Jag kan inte förså hur bebis ligger, borde väl ligga med huvudet neråt nu men jag tycker hon är överallt! (T.om så jag tycker det är obehagligt när hon rör sig och trycker ut varanda kroppsdel på sig själv genom min hud!!)

Rasmus är ju lite skadad och ska kolla på typ summer on wheels (dvd med filmklipp från alla stora raggarbilsträffar i sverige) eller någon av alla våra dragracingfilmer, typ finalerna från sundsvall eller nått sånt *haha* "börna börna raggarbil" säger han och slår man på något annat så börjar han störttjuta.
Men så en dag här i veckan satt ungen still i evigheter framför barnkanalen då dom visa Rorri räserbil! Så gissa vad han önskar sig i 2års present ;)

Jag vill oxå var med i klubben som går ner i vikt av ammningen.

Idag har jag gått halvvägs:) Magen har börjat att växa en massa den verkar växa i ettapper över helgen.

KL
Imorgon åker vi till Sicilien! Hela familjen en vecka - ska bli superskönt. Ha det gott alla här!

kl
Hur har jag kunnat missa denna tråd?!

Jag går in i v 22 i morgon, så jag har gått halvvägs. BF 16 Februari. Det är mitt första barn, så allt som händer är helt nytt och jättespännande! Min sambo (gustav1 här på buke) kände första "rörelsen" här om veckan, han blev ganska tagen :D

Battre sent an aldrig :D Valkommen i alla fall, bade du och gustav1! Det ar mysigt att foljas at tycker jag, och det kommer bli spannande om ett par manader!

16 februari ar min lillebrors fodelsedag!

Idag har jag gatt in i v 31, 70 dagar kvar! Det far jag fira med en magbild senare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka