Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Fast lönen som sjukskriven är ju samma som sen när du går på hp och är föräldraledig ;) När är du beräknad?

Som sagt jag vet inte vart jag hört att ett provresultat kan vara bra fast det inte är det, jag tycker det låter bra skumt i alla fall!

När man mäter t4 värdet (som dom flesta gör) så ska man ligga inom en viss gräns, sen finns det människor som mår jätte dåligt fortfarande trots att dom ligger där dom ska. Men jag har ingen aning, jag tra mina prover och orkar inte diskutera :D

Jo, det är juh samma lön, men då har jag haft 4 mån till på mig att spara ihop lite mera pengar iaf :) Jag är beräknad till 2/2

Suck vart nyss erbjuden halva priset för min bil som ligger ute (5000 kr), utan att dom ens sett den och den är iaf värd minst 9000 kr så påkostad som den är så.

Senast ändrad:

Kanske de dom menade då. Mina värden ser ju bra ut men kanske är lite dåliga för mig ändå!

Försök få 7.000kr för bilen då :) Synd att du bor så långt bort, min make är otrolig, han köper sunkbilar billigt, lyckas köra skiten ur dem och ändå sälja med vinst! Han kanske borde byta bransch.

Jag slutade ju oxå jobba tidigare än beräknat, mitten av augusti i stället för mitten av november. Eller oktober hade de blivit eftersom min provanställning inte kommer gå över till fast (ooooj vad förvånad jag blev, hade jag listat ut med arslet redan när jag satt med grav-testet ;) )

Som tur är jag hemma och kan elda med veden vi fick gratis :) Och så ska jag börja baka bröd oxå för det går åt mkt men är faktiskt onödigt dyrt.

Jag har lagt ut den för 10.000 kr så jag hade tänkt gå med på iaf 8.000 kr men då kan dom iaf kolla på bilen först. :mad: Det är pappa som sköter den försäljningen och han är bra på sånt tillskillnad från mig som alltid ger med mig och klarar inte av att pruta :rofl:

Ja, jag leker bil försäljare just nu, ska lägga ut min andra bil oxå i dagarna. :D

Nu har jag iaf tid att städa ur den bilen jag använder så jag kan lägga ut den på annons.

Jag räknade ut att jag får väl ungefär precis så att jag klarar mig på dom pengarna jag får från FK. Vi har juh bestämt att dela % mässigt på våra gemensamma kostnader men eftersom sambon är arbetslös så blir det 50/50 *suck*.

Men jag ska försöka gå upp och jobba 100% sen. Jag behöver nog bara ett andrum och få vila ett tag. Hoppas bara jag inte får ondare i fogarna o så för då blir det nog inga 100%.

Senast ändrad:

Jag har sålt två bilar. Sista affären. Det vat en bussning slut i bakvagnen "den vinglar lite när man bromsar" jag: "De e nog för den stått i 4 månader" sen var de hål på avgassystemet och kamaxeln skulle bytts för någon hundra mil sen :angel:

Räkna ut vad allt skulle kosta, drog av vad bilen var värd. De trodde de gjorde värsta kapet och köpte bilen :angel:
Det var en familj finska romer så min fördomsfulle make trodde de skulle komma och elda upp vårt hus när dom upptäckt vilka fel de var :o

Min första bil köpte jag från en kompis för 2.500kr och sålde med rasad motor och vevaxel för 4.500kr :D

Haha, ja den bilen jag säljer är juh inte direkt någon fel fri bil. Eller ja den startar o saker iaf, men den är 18 år gammal så det är lite skavanker under bilen. Men när jag köpte den för 3½ år sedan så var det rätt mycket synlig rost på den. Så vi rostlagade den för kanske 9000 kr, skar bort nästan hela bakskärmarna mm o gjorde om helt. Så den är hur snygg som helst, finns ingen synlig rost kvar. :banana:

Vi får väl se vad jag får för den, det var den första som mailat. Sen får dom ringa till pappa. Vet inte ens vad jag ska svara på mailet. Visserligen om hon är villig att gå upp till 7000 kr så är jag nöjd, just nu står den bara i en lada och skräpar. :crazy:

Skönt att du blir sjukskriven ett tag! Men ta det på allvar, högt BT är inte att leka med! Synd att du har så pass långt kvar till BF annars hade du nog fått fram till BF på en gång.

TADA!!!!

29522201.jpg

29522204.jpg
29522213.jpg
29522217.jpg

och sista klädesplagget som fattades...
29522218.jpg

bara bäbisen som fattas nu!!!!!

Naw vilken gosig en! Åh jag önskar att någon ville gå på promenad med mig på ett fårskinn i en vagn.... :D

Det beror väl på vad man har för lön. Taket för fp är högre än för sjukskrivning eller vid vab. Iallafall var det så när jag var hemma förra gången, taket för föräldrapenning är väl ca 32-33tkr, sjukskrivning mellan 20-25tkr någonstans?

Fin! Ser inte vad det är för märke - den är väldigt lik den vagnen vi hade innan. Och vart har du köpt overallen?

det är en brio happy och PMM hade rätt om skuffen på vår bil, det blev trångt!!!! ;)

overallen köpte vi på h&m. tyckte den var lagom tjock för att ha i både vagn och bil. kommer ju knappast att ge mig ut i busväger ändå å tjocka kläder känns ju lite överskattat. bättre med fårskin å lager på lager om det skulle krävas.
tyckte den var lagom neutrel i färgen åxå å dubbla dragkejdor = toppen!

Jaha du fick inte fortsättning på jobbet eller fattade jag fel? Tråkigt i så fall!!

Nej faktiskt inte, jag trivdes inte alls och skulle sagt upp mig efter föräldraledigheten om jag hade fått fast.

Kollegorna var bra men arbetstiderna ett h*lvete, men nu vet jag att varannan helg jobb inte är nått för mig! Efter 2 månader var det fortfarande kaos och inget upplägg på hur saker och ting ska göras. Jag var där för att serva med material men var ändå överallt och gjorde 1000 saker jag inte skulle och fick komma som någon räddare i nöden och packa en flight och hålla koll på packarna att dom gjorde rätt och i rätt tidsordning.

När jag kom till jobbet var de många som hälsade "Hej chefen" :rofl:

Nej jag vill ha ordning och reda på mitt jobb och klara instruktioner vad som är mina uppgifter. Och jag ska aldrig mer jobba sånna här tider.

Ok, skönt då säger jag istället :D

Cilla: Fiiiiin! Jag vill oxå ha happy liggdelen!! Buhuu, köpte ju kombin men vill ha happyn:cry: Har sett att man kan hitta liggdelen ny på blocket för 900 men jag är rädd att maken dödar mig om jag går och köper den då jag var så bestämd när vi köpte våran trots att han ville vänta lite till:D

Fin färg oxå samma som vi tog :d

Jag har börjat tycka att det är riktigt jobbigt att gå och lägga mig... det är med en djup suck varje gång för jag ligger aldrig skönt och vänder på mig ofta och går på toa en si sådär 4-5ggr... suck. Hur har ni det på nätterna?

Ligger ju jätteskönt när jag ligger i soffan och i fotöljen så man börjar ju nästan fundera på om jag ska sova nere i vardagsrummet snart :p

Så fort jag ligger ner blir bus helt galen i magen och gör kullebyttor, hon verkar inte ha förstått att hon börjar bli stor nu och man inte kan röra på sig lika mycke :crazy: Så jag vänder mig typ en miljon gånger och ligger aldrig bekvämt.

Men att det tar tid att somna gör inte, Rasmus är ju så duktig att han sover till 9 på mornarna nu när vi är hemma! Sådan mor sådan son :D

Jag sover faktiskt rätt så bra. Behöver inte gå upp och kissa och sover för det mesta hela natten om inte Sam vaknar. Att ta sig ur sängen är däremot rätt så jobbigt :S

om katt 1 sover i soffan och inte i mitt hår och om katt 2 ger fan i att tvätta tassarna och om sambo ligger still och det är stabilt väder ute, så det inte knäpper i några element och det inte blåser eller regnar och jag håller en hand strax under höger revben, så KAN jag sova på den sidan! :banana:

annars är det vänster sida som gäller för mig.
på rygg och ja tar 2 extra kuddar och pallar upp med.

vaknar gör jag minst en gång varje natt, är hungrig och kissnödig och pigg.

i morse vaknade jag, låg på vänster sida, hade inte ont i höften, det värkte inte i ryggen, det tryckte inte mot revbenen och ingenting kändes som det brukar. snabba mig som fan att rulla över till höger sida, upplevde samma sak!
"what? har jag fött?"
det hade jag inte, för starx efter börja det hoppa i magen. :grin:
men jag troooooor (och hoppas) att det börjar komma ner lite nu, så jag slipper trycket uppåt...

by the way, jag kan berätta att det, enligt min senaste dröm, blir en flicka, 54 cm lång och en vikt på 4270 gram. hon är mörkhårig. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka