Sv: Vinter 09-10 mammor
*KL*
Idag är det exakt fyra veckor till D-day!!!
Min man har blivit helt shopping-galen. Han har alltid varit totalt ointresserad, och de gånger jag dragit med honom till affärer har han gått ett steg bakom mig och inte sagt ett ord, har jag frågat honom om jag ska köpa något har hans standardsvar varit "gör som du vill". Det har varit pest att försöka handla något med honom med.
Nu är det andra bullar. Var på Babypro***** förra veckan för att titta och eventuellt köpa en babysitter de hade bra pris på. Hem kom vi med babysitter, två pyjamas och babyskydd till bilen, och en sur gubbe för att jag sagt stopp när han även ville köpa en Stokke spjälsäng för 9000 kr. Meningen var att jag skulle titta på skötväskor och ev. köpa en sådan, men jag blev så förstummad av hans framfart i butiken att jag inte kom mig för att köpa något alls.
Igår undrade jag lite försiktigt om det var ok att jag tog en sväng till Ikea själv, då jag har mer ledig tid än honom just nu, men nej det gick inte, han ska absolut med
Så nu har jag skrivit en inköpslista som vi ska hålla oss till, så får vi se hur det går...
Och min man har fått sin Stokke säng, vi hittade en begagnad på Blocket.
Tack Cilla för att du skrev in mig på listan! Letade efter listan häromdagen, men kunde inte hitta den då.
Ang. vaccination så valde jag att inte vaccinera mig. Skåne var ju först ut och jag var kallad i början på förra veckan. Mycket velande fram och tillbaka, men kom fram till att det kändes för osäkert att utsätta den lille för ett vaccin där man inte är säker på biverkningar på ofödda barn. Om en månad när han är ute räknas han till gruppen som inte ska vaccineras. Själv hoppas jag på att inte bli sjuk...