Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja det var läskigt men tur ändå att det inte var första gången, då kanske jag inte tagit de minsta första lilla tecknet på allvar utan bara trott de ska gå över.
Och det är ju tur att ryggstödet i bilen går att fälla helt bakåt nästan fullt liggande, de är ju inte så vanligt (eller?)

Jag tycker oxå de är lite läbbigt när det bara är jag och Rasmus. Hemma går ju bra men ute då :crazy:

men usch vilken slav man är under sin egen kropp.... :crazy:
men tur att det gick bra, du kunde ju lika gärna brakat av vägen ju!
det är nog ingen som klandrar dig om du lägger ut kakbaket på entrepenad istället för att göra själv.....

fick mina amningsbhar idag.
en bra och en mindre bra.....

så nu kan ja packa bbväskan om ja vill! men ja väntar nog några dagar till.....

iblnd tänker ja på att det här kommer att försvinna.... :(
ni har ju lixom kommit att bli mina vänner på nått märkligt sätt och snart har vi inget sm håller ihop oss på samma sätt riktigt.....
å ja kommer att sakna det!
jättemycket!
känns helt wierd ju, riktigt såhär insnyltad i en tråd på buke har jag ng aldrig varit. :D

Ah inte da, vi kommer ju ha barn allihopa i samma alder! Vi kommer alltid vara vinter 09-10-mammor! Sa grat inte, det roliga borjar nar vi klackt ungar! :D

Jag packade faktiskt upp en massa av Sams gamla klader igar, efter att ha flyttat in i var fina kladkammare har jag ju plats! A sa liten han var, jag kan inte riktigt komma ihag det! Sa skumt. Jag maste ivag till Penneys (varldens basta affar!) och kopa nattlinnen (5euro styck, stora och skona med knappning ner till under brosten sa man kan de det oppet och hiva ut tutten pa natten, tror jag slitit ut 5 redan). Tankte shoppa lite svarta trosor ocksa och svarta mysbrallor till sjukhuset.

Denna gangen ska jag ha med mig lite mer decent klader, man kanner sig som en deghog om man inte kan kla pa sig nagot ordentligt.

Jag har 54 dagar kvar idag, hur manga har ni?

Min väska jag ska ha med mig står i "rosa rummet" och jag vill så gärna packa den men de känns liiite tidigt. 75 dagar kvar!

Funderar oxå på kläder till bb, jag frös så men vill ju inte köpa något nytt tjockare pyamas som man kommer "slemma ner". Jag minns att jag blödde till kraftig varje gång Rasmus sög tag på bröstvårtan och de känns bättre att göra det i bbs fula nättrosor och monsterbindor ;)

Prata med min mamma idag, hon skulle ner och kolla efter lite kläder till rasmus i present, hon hade vart in på lindex i veckan då hon fått någon rabattkupong där och hon sa att hon fick springa jättefort förbi alla rosa kläder i stl 50 :rofl:

Nästa lördag är det 3D UL :bump:

Förresten sa ambulanskillen att hans fru skulle vara avis på min smidiga lilla mage, för hennes var jättestor. Jag sa att det hade gärna min oxå fått vara, det är inte så bekvämt med en rumpa i lungorna ;)

28, 28, 28!!!!!!:banana:

kanske får fösöka hitta lite bra ny-mamma-kläder ja åxå då..... ett nattlinne verkar ju va bra å ha, det enda ja har är det tingeling i ett slott å små diamanter på. :laugh:

usch, ska egentligen på 6-årskalas sen, men oj, va soffan ser lockande ut!!!!:angel:
är så trött, så ögona går snart i kors på mig å måste laga mat till gubben åxå....

hur mycket banrkläder ska man egentligen ha med sig i väskan? kommer stanna minst 2 dagar, men det ju likagärna bli längre!!!

hur mycket banrkläder ska man egentligen ha med sig i väskan? kommer stanna minst 2 dagar, men det ju likagärna bli längre!!!

När jag födde Rasmus så på rummet fanns det ett skötbord med blöjor, tvättlappar och landstingets bodysar.

Vi tänkte ta med något fint till webbis-fotot och sen något bekvämt för bebis att åka hem i.

Ta med ett par ombyten till bebis, de ar sa sma att det inte spelar nagon roll om du anvander dem eller inte. Klader till hemresan ar viktigt, men kla dem inte for varmt i bilstolen, det blir skitvarmt dari! Hellre en mysig filt over da.

Ja nattlinnen ar toppen, man kan ju inte dra tacket over axeln om man liggammar pa natten. Jag kanske ska borja salja pyjamasar? :D pmm de har fleecepyjamasar for typ 80 spann pa Penneys ocksa, I love! Sag till om jag ska skicka! Och de har blodroda handdukar jattebilligt :D Jag var dessutom helinkontinent de forsta veckorna sa det blev mycket bindor och tvatt.

Cilla vem har du som rapporterar?

jag har lite olika.....
antingen hugger ja Comfort, har ju hennes nummer, eller dee79, hon är ju vän till mig privat, fast jag tror inte att hennes internet hemma funkar än.....
Take It Or Live It är en av mina närmaste vänner, så det ligger nära till hands att hon får ta på sig rollen, hon ska ju dessutom ha själv nästa år å känner till trådarna.....
å hon lär ju bli en av de första som får veta åxå....

fast du är ju ganska flitig Bukebesökare, så du kanske vill ta det? :D

vi har ju en liten übergullig overall som ska med till bb, dubbla dragkejdor på den, så det är lätt knäppa upp och och lufta bäbis!

:rofl::rofl::rofl:
ja fann denna:
27944885.jpg

hur i hela friden kan ja ha tyckt att den magen var stor?
eller för den delen... den här?
28783755.jpg

man kan säga att det har hänt lite sen dess...
29684028.jpg

Jag är rådvill för att vaccinet endast är testat på gravida råttor, och för att vaccin alltid kan utlösa sjukdom. Tänk om man blir kass nu när man är gravid. En kvinna i Norge dog ju av svininfluensan när hon var nyförlöst, och i GBG låg för någon vecka sen en 30-årig gravid kvinna i konstgjord lunga.

Jag vill helt enkelt inte ha själva flunsan.

haha, förstår vad du menar.... :D
dock lite rädd för att de aldrig mer kommer att fungera eller ses som sexattribut! :eek:

ja, för min del kan dom funka som både, men jag tror sambon är lite mer skeptiskt till det hela...... ;)

fast just nu skiter ja i om tutisarna får vara med å leka eller inte, bara det händer nått!!!!!
fasen, snart 90 dagar utan, gissa om det börjar märkas.... :devil:

Hihi nä det verkar som om du har en hel klan som kan rapportera åt dig, ville bara vara säker på att vi inte stod här utan att veta vart du tagit vägen :D

angående mjölktuttar är det nog väldigt individuellt, min vågade inte röra dem alls för han trodde det skulle skvätta mjölk överallt hihi. Jag utmanade till och med honom att försöka få ut mjölk men han vågade inte det heller. Men det går ju att nuppa ändå :)

Jag kan förstå maken vågade inte stoppa in den de sista 2 månaderna för Rasmus låg i vägen. Det var lixom inte så att man kunde ana ett huvud utan de kändes JÄTTE tydligt (inte konstigt att han kom ut så fort :angel: ) Sen fick man ju vänta typ 2 veckor efter förlossningen oxå :mad:

Själv tycker jag det är irriterande att bebis helt plötsligt får för sig att göra världens gympa pass just då, ska dom inte vaggas till sömns :angel:
Jag var tom tvungen att fråga maken om han inte blev sparkad på snoppen :o

Testar göra ett inlägg från mobilen bara, det verkar funka. Vi är inte så high tech här i havet :)

*KL*

Idag är det exakt fyra veckor till D-day!!!:banana:

Min man har blivit helt shopping-galen. Han har alltid varit totalt ointresserad, och de gånger jag dragit med honom till affärer har han gått ett steg bakom mig och inte sagt ett ord, har jag frågat honom om jag ska köpa något har hans standardsvar varit "gör som du vill". Det har varit pest att försöka handla något med honom med.
Nu är det andra bullar. Var på Babypro***** förra veckan för att titta och eventuellt köpa en babysitter de hade bra pris på. Hem kom vi med babysitter, två pyjamas och babyskydd till bilen, och en sur gubbe för att jag sagt stopp när han även ville köpa en Stokke spjälsäng för 9000 kr. Meningen var att jag skulle titta på skötväskor och ev. köpa en sådan, men jag blev så förstummad av hans framfart i butiken att jag inte kom mig för att köpa något alls.
Igår undrade jag lite försiktigt om det var ok att jag tog en sväng till Ikea själv, då jag har mer ledig tid än honom just nu, men nej det gick inte, han ska absolut med :D Så nu har jag skrivit en inköpslista som vi ska hålla oss till, så får vi se hur det går...
Och min man har fått sin Stokke säng, vi hittade en begagnad på Blocket.

Tack Cilla för att du skrev in mig på listan! Letade efter listan häromdagen, men kunde inte hitta den då.

Ang. vaccination så valde jag att inte vaccinera mig. Skåne var ju först ut och jag var kallad i början på förra veckan. Mycket velande fram och tillbaka, men kom fram till att det kändes för osäkert att utsätta den lille för ett vaccin där man inte är säker på biverkningar på ofödda barn. Om en månad när han är ute räknas han till gruppen som inte ska vaccineras. Själv hoppas jag på att inte bli sjuk...

*kl*

Hmm, har inte känt av lillen på över ett dygn nu :crazy: Så nu är jag skit rädd för att något har hänt med den lilla. :cry:

Inte gör det saken bättre av att jag har läst att den sjukdomen gör att man löper större risk för plötslig fosterdöd :eek:

Men du, ring barnmorskan eller förlossningen eller vad som så du får komma in och kolla. Har du testat allt det vanliga, dricka kallt vatten å sånt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka