Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vid grav hypotyreos kommer ofta en lång period med nedsatt arbetsförmåga (månader till år), till en början på heltid och sedan ofta deltid. Detta gäller framför allt patienter med arbeten som kräver stor tankeskärpa och hög stresströskel, men även vid fysiskt tunga arbeten. Oftast uppnår patienten full arbetsförmåga men inkomplett återhämtning förekommer vilket kan kräva fortsatt deltidssjukskrivning alternativt anpassade arbetsuppgifter.
Särskilda överväganden och åtgärder
Hypotyreos efter en förlossning kan vara så kraftig att den under någon till några månader kan göra det omöjligt för patienten att sköta sitt barn.
Haha, smart ser att hon har skrivit under huvuddiagnos där det ska skrivas någon kod så är det den E05 som står för Tyreotoxikos (giftstruma). Så jag får väl hålla tummarna att dom godkänner det.
Och så har jag läst lite i en gammal bok från 70-talet, Ett barn blir till, att om man har ont i höger sida nedanför revbensbågen så är det gallan man har ont i och får äta mer lättsmält mat. Men det trodde inte min BM att det var problemet med mig. Jag får ibland en brännande smärta där när jag sitter ner. Men det kan vara njurstas, ofarligt, och någon muskel som kommer ikläm.
Och så det där med att man förr droppade nåt jox i ögonen på nyfödda för att mamman kunde ha gonorré. Det sved som satan tydligen. Det gör man inte längre, tack o lov.
så är det gallan man har ont i