Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Har börjat få lite ont i ryggen av allt Isaac-bärande, han är ju inte ens tung, men iom att han inte vill sova själv utan i 99% av fallen vaknar så fort man lägger bort honom så blir det ju nästan ett konstant bärande. Gör ju ont i mamma-hjärtat när han gråter så fort han måste sitta i babysittern eller liknande. Medans han i famnen skrattar, jollrar och är helnöjd.

Någon som har tips på övningar för att stärka ryggen?

Okej bra :laugh: Vi får hoppas att han gått upp lite i vikt på måndag o inte har rasat istället.
Han vaknade strax efter att jag skrivit inlägget. Då åt han en hel del mat, från båda brösten tom. :banana: Vilket var bra, för dom höll på o sprängas.

Nu har det börjat runnit till ordentligt oxå, så nu läcker dom konstant om han inte äter.

Jag är överlycklig, han sov i sin säng efter promenaden, jag kunde tom lyfta över honom dit o bara lät han snutta lite på fingret så sov han. Nu har han somnat precis igen, vaknar till emellan åt men jag behöver bara gå dit o låta han snutta lite på fingret o då somnar han på en gång :banana:

Så underbart mysigt o bara sitta o kolla på lillen. Det är konstigt egentligen (som alla andra skrivit), att man kan älska en person så fort, att dom redan betyder allt för en och man skulle göra allt för dom :love:

Fast jag saknar min gravid mage, vad tomt det känns, saknar att inte ha planerade besök hos BM för att mäta o lyssna på hjärtat, inga sparkar, jag saknar tom förlossningen och BB. Jag skulle lätt kunna göra om detta 100 gånger till. Barnmorskan som förlöste Eddie skrattade när jag sa några minuter efter att han var född att jag skulle lätt tänka mig att göra om detta, vilket hon tyckte var bra.

Senast ändrad:

Här är en till som sovit sen 1330. Har ammat 2 ggr sen dess. Jag är mest orolig för hur natten blir...

Haha alltid är det nåt att oroa sig för :D

Vi har haft en rätt jobbig eftermiddag med obekväm Isaac. Han sov gott i förmiddags men efter två har han inte sovit mer än småstötar. Jobbigt för alla. Nu verkar han dock ha däckat ( i sjalen såklart, där rök min pilates igen, ska nog försöka göra den på dagen istället) och snarkar gott.

ungefär samma här. Nu har han fått lite ersättning oxå, men är missnöjd. oroar mig över om natten kommer bli som igår eller gå bättre... :crazy:

Det är jättemånga som använder en hundbädd istället, mycket billigare :D Fast ska man amma i sömnen funkar det bäst att ha dem nära bredvid sig. Men 100 kronor är ju inte så mycket att slösa då så go for it!

Haha, ja det brukar bli så att hon sover bredvid mig ändå! Innan vi ska sova ammar jag, och då lägger jag henne i sin korg efteråt, sedan när vi ammar på natten slocknar både jag och Tuva, och sover visst så till andra amningen!

Idag har vi varit på scrapbookingträff i Trelleborg, Tuva skötte sig jättebra, men hon ville inte vara särskilt mycket i vagnen, mamma var bäst! Så på åtta timmar hann jag göra en layout och två kort, det är vad jag normalt gör på högst två timmar! Fast det är klart, jag åt och gick och handlade lite scrapsaker med!

*kl*

ja o här sitter jag... Eddie ligger på amningskudden, vägrar äta o vägrar sova. Ena bröstet håller på o sprängas, ingen pump har jag o inget apotek öppet imorgon inom 15 mils radie... :cry:

Men så jobbigt. Vad gör man när de varken vill äta eller sova?
Jag har turen att min girige lille son alltid går att trösta med lite tutte åtminstone. Hoppas att det lugnar sig för er och att han blir lite hungrigare.

Mitt lilla norpbarn ligger nymatad inne hos sin pappa och tänker över sina synder. I torsdags så var vi på babymassage. Och Norpisen tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att sprojta till när han låg blöjlös så jag fick bebisbajs t o m under min kjol. Det mesta hamnade på handduken och det var en redig laddning.
Igår fyllde han fyra veckor och hans faster o farföräldar var här. Han fick en pyamas, ett par jeans med hängslen, en rutig keps med matchande skor, en stålmannenbody och en mössa. Bortskämd unge.

Kram till er alla på alla hjärtans dag!:love:

ja du, har ingen aning :confused:

Han somnade till slut i famnen. Så jag har suttit upp o sovit i soffan med hani famnen. Inte alls så som jag vill att det ska vara. Men vadska jag göra?

Nu har han ätit lite iaf, kanske 10 min sen ville han inte ha mer :crazy:

Handmjölka! sök på youtube, kolla breastfeeding.com och googla. Det är inte helt lätt men det går.

ojdå, din stackare!
hoppas det rättar till sig snart med mat och sömn för er, det är ett litet helvete att inte kunna få sova...

men som du säger... vad gör man? finns ju inget annat att göra än att bara stå ut och bita ihop och fokusera på det bra!

ang detta med mjölk, jag har för mig att du kan sänka ner bröstet i en skål med varmt vatten och låta det rinna ut av sig själv. eller ta en varm dusch, det funka alltid för mig när mina bröst va sprängfyllda. fast det är ju inte så lätt med bäbis iofs......

Ferrari:
sele, sjal och andra saker som underlättar din vardag är sååååååå gött å ha!!!
men kolla m det finns nån du kan låna och pröva med innan du köper....

å så lite allmän uppdatering: Cilla lever numer inte längre i celibat! :banana: 2 glas vin å saken var klar. :D
å vinet var huuuuuur gött som helst! ;)

Grattis till "icke-celibatet"!!

Jag har idag introducerat nappen till Liten. Och han blev nöjd. Efter att ammat hela fm och inte kommit till ro utan bara vill snutta så tänkte jag att jag provar. Stora sonen ville inte ha i början utan nästan klöktes men så var det inte här inte. Han blev nöjd på en gång. Nu gäller det bara att lära sig skillnad på "sugsug" och "matsug".

å så lite allmän uppdatering: Cilla lever numer inte längre i celibat! :banana: 2 glas vin å saken var klar. :D

:bump: Grattis :bump:

Här har vi haft det lite kämpigt inatt. Eller igår kväll typ. Från 14 till 23 sov han bara korta stunder i sjalen och vaknade var gång jag försökte lägga ifrån mig honom. Klockan 23 ville jag gå och lägga mig men han skrek till 00. Rätt så nöjd om jag guppar honom och buffar i rumpan, men absolut inte liggandes tyvärr! Till sist somnade han i alla fall och vi la oss ner. Sen åt han nån gång på natten och 06 vaknade Sam och letade efter sin pappa att gosa in till. Sambon sover i ett gästrum de dagar han jobbar till 5 på morgonen så han var ju inte där, och då skulle Sam gosa in med mig och Isaac. Inte alls lätt så Isaac vaknade och började skrika och då hade inte Sam någon lust att sova mer. Men jag låste dörren ut till hallen och då hade han inte så mycket val. Sen sov vi en halvtimme till tror jag innan det var dags att gå upp. Lyckades lämna Isaac i sängen en timme till så att jag och Sam fick äta frulle själva. Nu har sambon precis gått upp, Isaac är i slutet av sin förmiddagslur så det är inte lönt att jag går och lägger mig. Får hoppas på en något tidigare kväll och en lite längre morgon imorrn.

Mste få visa vårt fina slott :bump: Kortet taget förra veckan.

Han åt lite till sen från andra bröstet. Sen fick pappa ta honom en liten stund. La ner honom i sin säng vid 12 o sen dess har han sovit där utan att skrika en endaste gång :banana:
Nu har han precis vaknat, lagom till att äta lite o sen ska vi ut på happening här i byn. Någon aktivitet (för en gångs skull) så hoppas på att det är lite folk ute. Underbart väder är det iaf.

Men han äter så korta stunder (15 min kanske), hur länge "bör" dom äta? Hon påbb tyckte det var bra när han åt i 20 min, o då hade inyr mjölken runnit till.

Idag har jag ridit :lov: :bump: kommer ha grym träningsvärk i morgon för det var ett ordentligt pass pållen fick så hon blev helt svettig på rumpan :D

Tilde sov sin första hela natt i natt, 23-08! Igår var vi borta hela dagen, vågar inte räkna på hur många mil i bil de blev och sen åkte hon sjal så hon sov typ hela dagen. Vi åkte 10:30 och kom hem srax efter kl 22. Tilde med lite nya kläder och jag med 2 tröjor, 1 amningsbh och ett underbart mjukisset som matschar Tildes alla rosa velorbyor. Rasmus säger att jag tagit bäsens byxor ;)

Äntligen har vi internet:banana:
Det är skönt att ha kontakt med omvärden.
1 vecka kvar till bf men bebisen får gärna komma tidigare. Har fått sådan klåda. Kan inte sova på nättterna och det bara kliar värst är det under fötterna och händerna. Någon som har haft det och har något tips på vad man kan göra? Har fått tavegyl utskrivet men det hjälper inte så mycket.
Blir tokig av klådan.

Ferrari:
sele, sjal och andra saker som underlättar din vardag är sååååååå gött å ha!!!
men kolla m det finns nån du kan låna och pröva med innan du köper....

Fick en bärsele (Baby Björn), så det har jag, tycker dock att jag blir trött i ryggen även om jag har den. Och sjal vet jag inte hur man ska använda :crazy:

Celibat, hmm, vad är det? Tog väl inte mer än en vecka efter förlossningen innan jag var igång igen, klarade mig utan i 2 veckor :angel: usch och fy vad man är snuskig. Måste fixa preventivmedel också, ajja bajja mig!

Ja, det är inte mycket man kan göra tyvärr. Men själva dagen har gått bra iaf. Vi har varit ute på promenad o nu lyfte jag ver han i sängen o än så länge så sover han iaf. :laugh:

Sambon är iväg och köper sushi, har inte ätit det sedan jag vart gravid :banana:

Åhhh, vart såå förbannad på sambons kompis idag o delvis sambon oxå. :devil: Dom ska börja spela dart, och idag skulle tydligen sambon o en till kille spela match mot 2 andra. Detta fick vi meddelat igår av han som håller i det. Jag sa till sambon att jag hoppades inte att han tänkt åka iväg ikväll o spela (tar ca 2-3 tim). Vilket han hade planerat men jag vägrade låta han göra det eftersom det är vår 2a dag hemma o vi hade pratat om att beställa sushi i flera dagar nu.
Efter en stund så förstod han iaf. Men tror du hans kompis gjorde det? Han är en riktig tävlingsmänniska och vart skit sur över att sambon inte skulle vara med och tyckte att jag ställde ett för högt krav o sambon var vek som lät mig bestämma över honom.....
Men hallå?? Jag tycker inte det var ett sånt högt krav en dag som denna..

Jag gissar på att din sambos kompis inte har barn?:cool:

Folk i omgivningen kan ibland har liiiiite svårt att förstå att man behöver få vara ifred när man just blivit en liten familj. Och särskilt i början när man har ofta har problem med sömn och annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka