Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Celibat, hmm, vad är det? Tog väl inte mer än en vecka efter förlossningen innan jag var igång igen, klarade mig utan i 2 veckor :angel: usch och fy vad man är snuskig. Måste fixa preventivmedel också, ajja bajja mig!

Jahapp, ska du tillbaka till förlossningen innan jul har du tänkt? ;) Cool med två barn födda samma år annars, som inte är tvillingar.:D

Jag gissar på att din sambos kompis inte har barn?:cool:

Folk i omgivningen kan ibland har liiiiite svårt att förstå att man behöver få vara ifred när man just blivit en liten familj. Och särskilt i början när man har ofta har problem med sömn och annat.

Han har inte barn o är inte alls förtjust i barn heller. Men man tycker ändå att en människa på nästan 40 år borde förstå det, men icke. Men det var inte oväntat, ingen annan vill spela med honom för han är för tävlingsinriktad. Sambon har inget annat val än att spela med honom pga det, hna är den enda som kan hantera hans utbrott... :grin:

Jahapp, ska du tillbaka till förlossningen innan jul har du tänkt? ;) Cool med två barn födda samma år annars, som inte är tvillingar.:D

Nej, får jag verkligen inte hoppas :D. Känner mig väldigt ogravid så det borde inte vara något iallafall, har inte fått tillbaka mensen heller så. Ska träffa min barnmorska i veckan, tänkte be om minipiller eller något liknande under amningsperioden och sen plåster. Är ju så jäklans glömsk, får sätta mobilen på dagligt alarm (med notis: D-droppar) för att ens komma ihåg att ge Isaac D-dropparna (är jag en dålig mamma pga det?). Men jag är urusel på att komma ihåg saker som ska göras dagligen. :grin:

kl

Slemproppen släppte i morse efter massor med ont i magen :banana: Va till bm på koll och allt såg bra ut. Hon trodde det skulle komma igång när som helst nu :bump: Nu hänger även sammandragningarna ihop med "mensvärken", så vi får väl se. Bf i morgon!

ganska taskigt av din sambo åxå tycker ja, som faktiskt hade tänkt åka!

visserligen ska han väl få göra lite saker för sig själv, men kanske inte andra dagen ni är hemma?
han borde väl spendera så mycket tid som möjligt med dig och den lille, han börjar ju jobba snart och då är det inte mycket som hinns med på kvällarna.

du gjorde helt rätt som inte lät han åka, jag skulle nog ha gjort samma sak!

*kl*
nu har Matida hållt fina rutiner i över 2 veckor!
somnar mellan 19-20
äter vid 12
äter vid 04-05 (är lite vaken då åxå å ligger å pratar)
vaknar vid 0730 och då går vi upp!
sover sen 3-4 ggr under dan, men allt mellan 40 minuter till 2 timmar i taget!
:banana:
min magkatarr är nästan helt borta nu och jag är så otroligt mycket piggare! :bump:
hn blev förresten 12 veckor i lördags.... jisses säger ja bara, va fort tiden försvinner! om 5 veckor får hon börja med smakportioner!!!!! :eek:

Är ju så jäklans glömsk, får sätta mobilen på dagligt alarm (med notis: D-droppar) för att ens komma ihåg att ge Isaac D-dropparna (är jag en dålig mamma pga det?).

oh, en till som inte kommer ihåg dom. :o
är glad om Matilda får i sig sina D-droppar 2 ggr i veckan. :D

black_darling wohoo, snart en bäbis till!!!! hejjahejja!!!:banana::bump::banana:

KOM IGEN
TA I O KLÄM!!!!!!!

Förresten, min slempropp gick en veckan innan Viktor föddes. Hade mensvärksliknande smärtor några dagar innan, så det kan ta tid ändå.:p

Tack iaf någon som håller med mig :laugh:

Jo, lite taskigt av han oxå. Fast jag vet juh oxå att han har så svårt att säga nej och vill vara allla till lags. Nu vart det ingen match igår för dom hittade ingen ersättare så nu vill dom att han ska spela ikväll... Denna gång sa han att dom skulle hitta en ersättare och kan han spela så gör han det.

Natten gick iaf lite bättre, dock vägrade han sova i sin egen säng. Så han fick ligga bredvid mig istället. Så han sov iaf 03-06,30. Sen gick jag upp o ammade, o vi båda somnade till slut.

Men jag vill ha han sovandes i sin säng. Jag vaknade flera gånger för att kolla så han inte lagt munnen mot mig o inte kunde andas :crazy: Men det kommer väl, dagtid har det iaf gått ok.

Idag kommer BVC sköterskan på besök, då får vi se om Lillen gått upp eller ner, lite nervöst att hon ska komma hit men det går nog bra.

Viktor har ungefär samma rutiner som Matilda ser jag. Fast han kan gärna sova bort fyra timmar i stöten mitt på dagen.

Nu har han varit vaken i två timmar. Ligger o småsnackar med sin pappa. Borde somna snart igen. Vi vill äta brunch.

Magkatarr hade nog jag första och andra veckan efter förlossningen. Var mer än lovligt stressad. Kunde knappt äta något, sved som satan i magen. Men nu är allt som vanligt, jag bara trycker i mig som jag brukar göra.

Första två veckorna hade vi nog Viktor i våran säng. Men det gick gradvis över till att han sov i sin. Inga problem.
Vi har en varmvattenflaska som vi lägger i hans säng och värmer upp så han inte läggs sovande i en kall säng. Vi tar bort varmvattenflaskan när han ska lägga sig. Annars blir det dövarmt.
Jag tror iallafall att det är bra att värma upp sängen åt honom lite innan.

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind Kille 02/02/10
25/01/10 - Cambrie Amanda 06/02/10
31/01/10 - Chlo Alicia 01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter Eddie 08/02/10
05/02/10 - Tarantino Jack Trent 27/01/10
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady

måste ta med listan, så vi ser hur vi ligger till med bäbbarna!
bara 3 kvar nu ju..... :banana:

gud vilka sköna rutiner!!

Moas rutiner är skit.

sover en stund runt 20. Sen går vi och lägger oss vid 22 oftast, vaknar och tuttar vid 00, 02, 04, 06. Ofta ligger hon även vaken nån timmer eller två inklämt där. Dags att gå upp vid 8 tycker hon. Sover sen högst tre gånger under dagen, max 1 timme. Vid undantagsfall har det blivit närmare 2 timmar!

du har säkert hört det 1000000 gånger förr, men har du prövat att ge ersättning innan läggning på kvällen?
så kanske hon sover lite längre och håller sig lite mättare? fast tvärtom då. :D

det värsta är att jag gör det redan:D Har gjort det nån månad nu.
Men funderar på att börja grunda med det två mål innan läggning för att se om det hjälper. Fast grejen är att hon vaknar inte av att hon är hungrig, utan bara vill tutta oftast. Sen vill hon sova på sidan, men hon kan inte ligga still ens när hon sover denna vildingen så hon välter över på rygg och vaknar:(

Spännande! Hoppas det sätter igång snart! Jag är redo! :D

Cilla sådär får du inte göra, med din nya avatar tror jag hela tiden att det är Magini!

Sam var också en snuttis. Och hungrig. Han åt varannan - var tredje timme dygnet runt tills han var 13 månader. Vägrade ersättning och napp. Tur man kan amma i sömnen :D

men en gång om året måste man väl få förnya sig!!?? å ja bytte ju till fåret 2009 och nu är det 2010, så det borde väl va ok?

om ni inte är snälla byter ja även namn..... :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka