Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*häller vitpeppar på den*

bra knep! det gjorde min svågers mamma när han lipa å henne! han lipa inte mer efter det. :D

jaha tack det var ju verkligen det svaret jag ville ha, att jag inte kommer få vara ifred på kanske minst 13 månader! (nedräkning: 9 kvar...):p

Men det är konstigt alltså, jag KAN inte amma sovande utan ligger kvar vaken. Jag tror mina bröst har blivit för långa så de inte passar längre..

Alltså vadå, du kan inte sova för att dina bröst är för långa? Förklara tack :D

Själv kan jag inte hålla mig vaken, knappt ens när jag sitter upp haha.

*kl*

BVC var här idag. Visade sig när vi vägde han innan jag ammade att han vägde samma som hemgångsvikten 4270, sen ammade jag i kanske 10 min och då hade han gått upp till 4340 gram. Så 70 gram skillnad vart det. så tillräckligt med mat får han iaf.

nu ligger han i sin säng o "sover", o vi har som en webkamera kopplad till tv ås sitter o kollar på honom i vardagsrummet. Han är halvt om halvt vaken men skriker inte iaf.. :laugh:

Napp?

Jag somnar också under amningen, även sittande.....

Här ammas också ofta, försöker för fullt räkna ut vad de olika skriken betyder...

Imorgon börjar maken jobba så smekveckorna är slut. Jag slipper dock lämna på dagis till sista mars då stora sonen får gå sina gamla tider till då så maken kan lämna innan jobbet. Sen hämtar jag, känns alldeles tillräckligt!:p

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind Kille 02/02/10
25/01/10 - Cambrie Amanda 06/02/10
31/01/10 - Chlo Alicia 01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter Eddie 08/02/10
05/02/10 - Tarantino Jack Trent 27/01/10
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
21/02/10 - LuckyMemory
28/02/10 - myfairlady

Hade trillat ut från listan igen så jag la till mig igen ..

Var hos bm idag. Blodtrycket hade ökat ännu mer sen i torsdags och det var mer äggvita i urinen plus att Mini inte hade växt så jag blev skickad till Östra för extra koll.
Mini mådde bra det fanns mycket fostervatten och det verkar vara en stor bebis.
Jag har lågt blodtryck i vanliga fall så även om mitt blodtryck hade stigit mycket så var det ingen fara än.
Ska till bm imorgon för ny koll och även ta nya gallsyra prover för att se om de värdena har stigit då jag har sådan klåda.
Jag hoppas Mini vill komma ut snart, är trött på klåda.

Åh jag hejar lite på Mini, det måste vara skitjobbigt med klåda! Som om det inte är nog att ha en jättemage liksom!

Hur gammal är han nu? Det är inte helt ovanligt att de har perioder när de står still när man ammar, bara så du vet för framtiden. Men din plutt är väl bara ett par dagar gammal, så då är det ju jättenormalt att de inte har börjat gå upp än.

Tackar. Det är jätte hemsk natten är värst då är jag uppe flera gånger och badar fötter o händer i kallt vatten sedan har jag kylklampar i sängen för att fortsätta kyla ner de kliande områdena. Det blir inte många timmars sömn per natt. Bli helt hysterisk ibland när hela kroppen kliar.

Han är 1v idag så det är inte så farligt. Han har inte ens gått ner de 10% han "får" gå ner.:laugh:

Men det låter ju trevligt. *not*

Hoppas det går över fort så snart du har fått ut din bebis.

De säger att det går över så fort bebisen kommer ut men det kan ju ta 3 veckor tills dess och jag vet inte hur jag ska orka så länge utan att få sova

Men du, får man använda Xylocainsalva? Det kanske kan vara värt att testa annars? Eller kortisonkräm eller nåt? Kylbalsam?

Var hos bm idag. Blodtrycket hade ökat ännu mer sen i torsdags och det var mer äggvita i urinen plus att Mini inte hade växt så jag blev skickad till Östra för extra koll.
Mini mådde bra det fanns mycket fostervatten och det verkar vara en stor bebis.
Jag har lågt blodtryck i vanliga fall så även om mitt blodtryck hade stigit mycket så var det ingen fara än.
Ska till bm imorgon för ny koll och även ta nya gallsyra prover för att se om de värdena har stigit då jag har sådan klåda.
Jag hoppas Mini vill komma ut snart, är trött på klåda.

Lider med dig, den där klådan är vidrig.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att skratta lite.
Nämligen exakt 1 år sen nu, sne jag låg och kliade mig fördärvad, morgonen efter skulle jag in och ta nytt gallsyre prov.
Men jag hann inte ;)

Svamlar lite nu, lite känslostormar innuti.
Läste något någonstans om något samband med lite tidigare födslar i samband med förhöjda gallsyrevärden.
Blev ju helt klart så för mig, kan väl hoppas att din bebis tittar ut snart också :banana:

kl

Nu tror jag det händer grejer här! Vaknade med ett ryck vid 5 i morse av att det gjorde sjukligt ont i fogarna bak. Trodde först att jag legat konstigt, men en timme senare började jag få värkar. Nu kommer dom med ca 10 minuters mellanrum, och dom känns! Ringde hem sambon från jobbet nyss, så jag hoppas att det inte är falskt alarm.

Wohooooo!:banana:

Så började mina värkar med, med tio minuters mellanrum. Fast det känndes mest i nedre delen av magen.

Och från första värken tog det 37 timmar innan Norpan var ute.:p Vänta du bara.

Om någon undrar: JA, jag är ond.:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka