Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*kl*

Åhhh, kan man känna sig sååå värdelös som jag gör nu? :cry::cry: Det enda jag har gjort dens enaste timman är att gråta, i det tysta, inte visa någon att jag gråter. Nu såg dock sambon det o försöker trösta mig....

Efter en helvetisk natt så fortlöper inte dagen speciellt bra heller. Lillen har inte sovit något alls sen imorse, varje gång jag har lagt ner honom så har han vaknat. Eller så ligger han vaken o jollrar alt. skriker. Han tappar nappen o blir förbannad.
Nu har han äntligen somnat, tror jag iaf. Jag kom nyss på att jag inte ens har hunnit äta något idag o mitt huvud värker

Man känner sig måttligt värdelös som mamma när man inte förstår vad som är fel o kan inte göra något för inget duger.
Idag känns allt verkligen som " jaha är det så här det ska vara då vill jag hoppa av allt!". Men samtidigt när man kollar på honom när han ligger o gör sina grimarser så blir man så stolt :love:

Ville bara skriva av mig...

Dom har ju gått i kånken, så ett företag säljer alla saker så får man hämta de från pippilottas lager.

klaga du hjärtat, du är i gott sällskap.

hur många gånger har inte ja önskat mig låååångt från situationen? ja lovar, det blir snart bättre!

*styrkekramar*

Skönt o veta att jag inte är den enda som önskar mig bort från denna situation.

Tack så mycket!

Usch, vad jobbigt de låter :(
Jag tror inte att du är ensam om att känna så, alla känner sej nog otillräckliga som mamma ibland.
Hoppas att de blir bättre för er snart!

*styrkekramar*

Skickar en kram. Känner mig likadan. Sa ikväll att det kanske inte är för sent för adoption...... E vill inte heller sova, jag hoppas han gör det nu. Det är inte lätt att laga mat med E på armen och en 3åring kring benen. Och sjalen verkar han avsky, gallskriker när jag försöker använda den. Kanske en vanesak, men ändå.

Nu sover iallafall båda barnen och jag har lugnat mig lite:cry:.

Man får känna så, att man vill ge bort ungen till trollen i skogen, eller bara kasta ut dem genom ytterdörren och låsa. Det viktiga är att man bara tänker tanken och inte gör det. Står så i boken jag fick från bvc. Fullt normala tankar alltså, annars hade de aldrig tagit upp det.

Jag känner oxå så ibland, var är blanketten man säger skriver på uppsägningen? Båda ungarna tjuter och man har sovit dåligt och har huvudvärk.

Men mest less blir jag på maken, han var ensam från i fredags till igår. Förväntade mig att något skulle hända här hemma, han hade lånat en kärra för att köra alla sopor som står i garaget. I söndags ringde han och sa att han fått igång bilen och provkört. Även bilen står i garaget bland alla sopor så jag trodde han städat.
Så idag när jag kom hem efter jag lämnat Rasmus tänkte jag ta vägen igenom garaget för att komma till tvättstugan på en gång när Tilde ändå sov. Öppna dörren och de han gjort var att flytta på allt så han fick ut bilen :mad:

Jag har inte sagt något, för jag är för arg för de fortfarande. Utan kommer på torsdag då jag har båda barnen hemma att köra alla sopor till återvinningen! Klarar jag det med båda barnen och ingen släpkärra kommer jag fråga honom på kvällen om de gick bra att städa garaget. Klarar jag att göra det med båda barnen så ska han nog f*n få tummen ur och göra nått här hemma.
Test två kommer ske snart, all ren tvätt ligger ihopvikt i sorterade högar på hans säng, kommer han kasta de på golvet eller lägga de där de ska vara. Kastas de på golvet kan jag ju lova att de hamnar i hans säng igen.

Prata med honom om det här har jag gjort i 6 år. Även min psykolog har pratat med honom.

Jag förstår dom tjejer som säger att dom vägrar dejta killar som aldrig bott själva och lärt sig att dammråttor inte försvinner av sig själva och kläder är självrengörande ;)

Aha. Det funkar inte om du har en kudde bakom ryggen heller som stödjer upp? Får du inte ont i höften av att ligga på samma sida hela tiden? Jag byter sida på barnet så jag också får byta sida. Jag har också ganska långa bröst så visst, barnet ligger väl en halvmeter ifrån mig men bröstvårtan hittar ändå in i munnen!

Här är det hektiskt idag, Isaac vill inte sova. Koliken verkar ha släppt någotsånär men han vill vara nääääära mig hela tiden. Min arm håller på att trilla av efter att jag storhandlat med Isaac på armen (sex och ett halvt kilo var det ja). Nästa gång följer sjalen med.
Sambon har åkt och jobbat. Isaac har precis somnat (i sjalen) efter att ha varit vaken i fyra timmar. Sam har varit helt hyper, mest trött och hungrig men inget jag ger honom passar. Han åt en halv salami och ost macka innan och nu en flaska välling. Mitt i alltihop (skrikande Isaac och hyper Sam) bajsade Sam delvis i en tom kartong och delvis på golvet, och det rann ner på benet så när han kom och beklagade sig hade han gjort ett bajsspår genom huset. In i duschen med honom och försöka lugna Isaac. När jag tog kartongen såg jag att där låg en liten mjukishund i den, också bajsad på stackarn. Jag ställde in allt på badrummet och gick för att torka upp resten. När jag kom tillbaka 30 sekunder senare låg mjukishunden i toaletten.

Frågan är, ska jag ta upp den och tvätta den eller helt enkelt spola ner skiten?

min kille har bott själv i ett par år, men är sån ändå.

Hans ursäkt är:
-men jag jobbar ju om dagarna och du är ju bara hemma så du får ju göra sånt!

:mad::cry:

igår bad jag om att han skulle vika en tvätt, 5 minuter innan medium började när jag skulle gå ner och elda. Det kunde han inte "för nu var han inställd på att titta på tv". Hade jag frågat en halvtimme innan hade han såklart gjort det. sa han.

imorgon kväll ska han göra middag. för tredje gången sen vi flyttade hit... i augusti 09.

när han kom upp från pannan innan berättade han att han hade sett på tvättmaskinen att det fanns en display som sa hur länge det var kvar på tvätten:eek:
no shit sherlock..

nej han är inte så huslig:D
tur att han är bra på annat

Vi lyssnar, skriv du på! Tror alla känner så ibland! Den ultimata presenten till mig just nu hade varit en veckas solsemester alldeles själv. Jag skulle ligga på stranden eller i havet och flyta runt och bara stirra på himlen.

Och som Cilla skriver, det BLIR bättre! Ganska snart till och med. *peppkramar*

*Kramar om*

Det vi föräldrar få gå igenom är faktiskt svårare än vad många kan tro. En gråtande bäbis som man inte förstår. Är det magknip? Är h*n hungrig? Är det blöjan som klämmer? Jag har ställt mig så många frågor och har tyckt att detta har varit svårt. Trots att jag har en lätt bäbis. Det är okej att tycka det är jobbigt.

Och så lämnar vi det ämnet,

Isaac sov 8 timmar i sträck inatt :) Wihooo, sikken seger!

Och....
Nu har jag fått hem min nya pärla. En hund! Blev inget med den första tilltänkta men sent häromkvällen fann jag en intressant annons och nu är hon här.

Zelda, en röd/vit vacker tik 50% bc och 50% welsh springer spaniel. Hon är i princip exakt likadan som welshen i henne. Uppvuxen i barnfamilj, den yngsta är 8 månader, och superduktig. Pigg, mjuk, följsam, träningsvillig. Ja, drömhunden :love:. 45 cm i mankhöjd, hade tänkt mig max 35 cm men det är rätt okej ändå. Så nu så ska de börja tränas hund!

Aha. Det funkar inte om du har en kudde bakom ryggen heller som stödjer upp? Får du inte ont i höften av att ligga på samma sida hela tiden? Jag byter sida på barnet så jag också får byta sida. Jag har också ganska långa bröst så visst, barnet ligger väl en halvmeter ifrån mig men bröstvårtan hittar ändå in i munnen!

Här är det hektiskt idag, Isaac vill inte sova. Koliken verkar ha släppt någotsånär men han vill vara nääääära mig hela tiden. Min arm håller på att trilla av efter att jag storhandlat med Isaac på armen (sex och ett halvt kilo var det ja). Nästa gång följer sjalen med.
Sambon har åkt och jobbat. Isaac har precis somnat (i sjalen) efter att ha varit vaken i fyra timmar. Sam har varit helt hyper, mest trött och hungrig men inget jag ger honom passar. Han åt en halv salami och ost macka innan och nu en flaska välling. Mitt i alltihop (skrikande Isaac och hyper Sam) bajsade Sam delvis i en tom kartong och delvis på golvet, och det rann ner på benet så när han kom och beklagade sig hade han gjort ett bajsspår genom huset. In i duschen med honom och försöka lugna Isaac. När jag tog kartongen såg jag att där låg en liten mjukishund i den, också bajsad på stackarn. Jag ställde in allt på badrummet och gick för att torka upp resten. När jag kom tillbaka 30 sekunder senare låg mjukishunden i toaletten.

Frågan är, ska jag ta upp den och tvätta den eller helt enkelt spola ner skiten?

hmm risken är väl att hunden följer med ner i djupet med skiten?;):D

asså förlåt men vad jag flinade när det där med skita i en kartong och bajsspår kom upp!!:rofl:
jobbigt när de är på alerten båda två, hoppas det blir bättre snart.

jo jag har provat att ha kudde och täcke bakom men får aldrig till det bra.. jag ligger lite hur som sen när hon sover, häromnatten vaknade jag tog på mage:banana:

8 TIMMAR???!!!!

Grattis, när kommer du hit så vi kan byta bebis ett par nätter?

:D

Så skyller min oxå ifrån sig!

Tom när jag även jobba så skötte jag allt hemma, var gravid och hade hästen. De blev dock lite bättre en period efter vi var in på förlossningen i v.23 eller vad jag kan ha vart i då.

Dessutom bokar han aldrig tid för någon ADHD-utredning fast vi båda läst massor om de på nätet och gjort tester på näter och han vet att det är hans problem och även det som blir problem för honom på jobbet.
(Därför jag hellre faktiskt då är tyst nu än skäller på honom...)

Men jag blir ju så besviken när jag tar ungarna och lämnar honom ensam hemma för att kunna göra allt "grovt". Det skulle kanske blivit 2 vändor för honom till soptippen, allt är sorterat, de är brännbart och så lite glas så de hade gått fort där att bara tippa av. Max 1½ timme. Kunde han inte fixat de innan han börja med bilen?

Han har inte ens lagat mat i helgen, jag gjorde egna köttbullar i torsdags och han bad mig spara lite "smet" för att kunna göra egna hamburgare. Det kastade jag när jag kom hem i går. Tillsammans med 3 mosade mögliga tomater och 1 gammal banan!

*gnäll gnäll gnäll*

Tom Tilde gnäller när hon är hos honom! Hon har vart hur mysig och glad som helst nere hos mina föräldrar och hon har igårkväll och idag kväll gnällt mer än hon gjort på hela helgen. Men jag tar henne inte först de blir extremt. Nått måste han ju göra fel som inte passar henne. När min mamma natta henne sov hon hela natten, nu vaknar hon och ska sova på mig.
Han tycker de är asjobbigt, han har ju jobbat hela dagen! undra om hon känner på sig det, får negativ energi. För sen kommer hon ju till mig och då är hon tyst, eller om min mamma tog henne så blev hon oxå tyst, och hon känner ju inte ens min mamma så där om någonstans borde hon ju vara missnöjd när de inte ens luktar lite hemma.

Det vi föräldrar få gå igenom är faktiskt svårare än vad många kan tro. En gråtande bäbis som man inte förstår. Är det magknip? Är h*n hungrig? Är det blöjan som klämmer? Jag har ställt mig så många frågor och har tyckt att detta har varit svårt. Trots att jag har en lätt bäbis. Det är okej att tycka det är jobbigt.

Eller som Tilde som var så missnöjd vid bröstet, men hur skönt är det att äta när morsan har rullat ihop örat och man ligger på det :angel:

8 TIMMAR???!!!!

Grattis, när kommer du hit så vi kan byta bebis ett par nätter?

:D

Haha, jag brukar alltid få sova. Men blir oftast väckt efter 3-4 timmar för att han vill amma. Dock vill han alltid göra det liggandes så brukar somna under tiden :angel:. Men nu var det 8 timmar utan amning. Snacka om sprängfylla boobies :angel: :eek:

Byta bäbis, hmm, njaae. Gillar min Isaac som är så skötsam. Sover hela nätterna, gråter nästan aldrig (man får nästan låta honom vara hungrig ibland för att han ska få skrika lite, lufta lungorna), skrattar hela dagarna, äter fint och lagom många blöjbyten. Helt underbart :love:

(Men vissa dagar då han bara ska vara vaken och vägrar bli ifrånlagd, i ex babysitter eller säng, och när man går med honom på armen - helt trött och slut i kroppen, då är han inte lika rolig längre. Men så är det väl ibland :D)

Eller som Tilde som var så missnöjd vid bröstet, men hur skönt är det att äta när morsan har rullat ihop örat och man ligger på det :angel:

Ja, precis, dumma mamma som inte fattar det med en gång :angel:

Eller som det faktum att Isaac är vrålhungrig, men river mig så fort han kommer till bröstet. Och det stora problemet är att han behöver rapa en liiiiten rap, och sen så är allt underbart igen :crazy: Nu vet jag iallafall det (inte lätt som förstagångsförälder), att när Isaac klöser mig vid amning och är väldigt velig (tar bröstet, släpper, tar det igen, släpper) så har han ont i magen och måste rapas :)

Välkommen till klubben.:cool:

Hade någon sagt att första veckan som mamma skulle vara som att ha all världens pms X 100 så vete katten om jag hade vågat. Men nu är det överstökat.

Jag blev erbjuden att åka in till BB igen och få en insomningstablett och så skulle de ta hand om mitt barn när jag o mannen sov. Men jag fixade inte ens att åka in.

Jag vet att du har långt till bb men det kanske vore ett alternativ för dig så du får sova åtminstone? Ring o prata med dem där, de finns till för oss nyblivna mammor.

Knapplån!

Inatt fick jag och Sofia en son! 3010 gram tung och 48 cm lång frisk pojk. :D

Allt har gått bra och vi mår bra.

/Gustav på black_darlings konto

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka