Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Missa? Haha, näh, du lär ju känna när huvudet är på väg ut.

Eller när det skriker i byxorna på dig. ;)

Ja, men det känns som man överanalyserar allt. Så fort det gör minsta lilla ont. Som att man skulle missa förlossningen lixom :p

Haha, jaa, jag hittade den här listan på ett annat forum, tyckte att den var rätt kul och jag tror den stämmer in på väldigt många (inklusive mej själv) :D

Idag har jag mensvärk= det är på g

Idag är sammandragningarna tätare eller gör ondare=det är på g
Idag springer jag på toa för att göra det stora mkt ofta=det är på g
Idag måste jag kissa hela tiden= det är på g
Idag trycker det lite extra i ena ljumsken=det är på g
Idag kom det extra mkt flytningar=det är på g
Idag har jag inga flytningar=nä det är klart, allt kom ju ut igår alltså på g
Idag har jag ont i ryggen=det är på g
I natt sov jag dåligt= kroppen är vaksam för att det är på g
I natt sov jag bra= kroppen behöver vila för att det är på g
Idag känner jag mig deppig= hormonrubbningar för det är på g
Idag känner jag uppåt=kroppen har massa energi för det är på g
Idag känner jag ingenting=ja ja, det har man ju hört, precis innan det är dags brukar allt stanna av en stund...

Våran barnmorska sa nåt liknande, att det ligger liksom inte en bebis mellan benen på en när man vaknar på morgonen. Man märker när man föder.:p

Liten86: Ja, det är mycket som får en att tro att det är på g.;)

Många grattis till din lilla Eddie!!!! En sån liten goding!!!

Haha, jaa, jag hittade den här listan på ett annat forum, tyckte att den var rätt kul och jag tror den stämmer in på väldigt många (inklusive mej själv) :D

Idag har jag mensvärk= det är på g

Idag är sammandragningarna tätare eller gör ondare=det är på g
Idag springer jag på toa för att göra det stora mkt ofta=det är på g
Idag måste jag kissa hela tiden= det är på g
Idag trycker det lite extra i ena ljumsken=det är på g
Idag kom det extra mkt flytningar=det är på g
Idag har jag inga flytningar=nä det är klart, allt kom ju ut igår alltså på g
Idag har jag ont i ryggen=det är på g
I natt sov jag dåligt= kroppen är vaksam för att det är på g
I natt sov jag bra= kroppen behöver vila för att det är på g
Idag känner jag mig deppig= hormonrubbningar för det är på g
Idag känner jag uppåt=kroppen har massa energi för det är på g
Idag känner jag ingenting=ja ja, det har man ju hört, precis innan det är dags brukar allt stanna av en stund...

Så sant!
101010

Nu har jag pratat med mamma oxå. Blev inte lugnare av det. Hon tror att det är på gång, då hon hade samma "symptom" innan jag kom till världen. Illamående, toalettbesök, trött, hängig och törstig utan att kunna dricka mm. Har iaf skickat gubben på ICA för att köpa lite nyponsoppa så jag får i mig nåt i alla fall.

*KL*

Grattis till alla bebisar som kommit!

Vår_vinter, vilken bjässe! Det är mer än vad Tuva väger nu när hon är en månad gammal!

Vindvissla, vad jobbigt med koliken, kan inte ens föreställa mig det. Jag har tyck det varit jobbigt när Tuva haft tre lite smågnälliga kvällar.

Här hemma har vi fått kläm på lite rutiner nu, och jag börjar bli rastlös! Vår bil har varit sönder, så vi har inte direkt tagit oss någonstans... Men nu är den fixad, så nu kan vi åka på lite utflykter igen! Tuva är en pärla och gillar sovmorgon, precis som sin mamma! Igår blev hon 4 veckor, jag fattar inte vart tiden tagit vägen, och nu har en hel del av strl 50 kläderna blivit försmå. Det känns nästan lite sorligt, men samtidigt är det ju kul att kunna använda de andra kläderna!

Här kommer lite nya bilder på min ögonsten!

Myser med mamma i soffan:
011.jpg

Ligger i sin hundkorg! Hon ligger i den mellan oss på nätterna
014.jpg

049.jpg

040.jpg

038.jpg

Hundkorg?? Jag har precis kollat på Babynest och det ser ju ut precis så fast utan tassar!? :)

Vilken liten söt prinsessa du har också!

Japp! Köpte den på Ikea för ca 100:-

Den är lite kort så jag ska fixa till den lite i fotändan, annars är den perfekt!

Missa? Haha, näh, du lär ju känna när huvudet är på väg ut.

Eller när det skriker i byxorna på dig. ;)

Och missar man något av det där, så missar man inte hur otroligt obehaglig navelsträngen känns! Jag får fortfarande rysningar och gåshud när jag tänker på hur navelsträngen kändes när barnmorskan flytta på den :crazy:

Gud har hört mig.

Sam somnar numera (det har fungerat säkert 5 gånger) när man stänger in honom i sovrummet, klockan 20.00.

Isaac har sovit hela kvällen och inte alls varit missnöjd. (än) Jag har haft min bästa kompis här på (hennes) födelsedagsmiddag och vi har pratat i flera timmar! Jag har ont i kinderna för jag har skrattat så mycket! Dessutom masserade hon ut flera stackars muskelknutor som jag fått av allt bärande! :bump:

Håll tummarna för att vi får sova hela natten också!

Sicken liten goding! Vilken fin hy hon har. Min Viktor som är ett par dagar yngre ser ut som Benjamin Button typ. Plitor och skorvig hy så det står härliga till. Inte vackert alls.

Vindvissla: Skönt att allt slit börjar ge resultat så du slipper kämpa hela tiden med Sams sömn och kan njuta lite av livet. Även på kvällarna.

Jag var på BVC igår. Viktor växer. På alla håll o kanter.

Imorgon är han 4 veckor. Han har gått från 4080g o 52 cm till 5366g och 58,5 cm på den tiden.:cool:

Vad alla bebisar växer!! Här börjar faktiskt några 56 plagg bli trånga nu.

Tilde har fått sin 1a förkylning nu, var supersnorig i natt så jag har sovit jättedåligt för jag trott hon ska kvävas eller börja tokkräkas. Minns att Rasmus oxå fick sin första förkylning vid den här åldern men hittar inte på nässugen!
Nu är det full fart i alla fall, vi åt frukost kl 7 i morse *kors i taket*

Nu ringde dom från ackis, de har fått en pump ledig så nu ska jag lämna in ett mjölkprov så håller vi tummarna att jag får donera lite mjölk :bump:

Alicia har också fått sin första förkylning. Det är inte lätt när man bara är 1,5 vecka. Men man kan väl inte bli annat när snoret rinner på storebror. Så inatt var jag glad att jag hade koksaltpipetter och en näsfrida hemma (som jag aldrig använde till William).

Vi var också på BVC igår förresten. Hon hade växt 1 cm och var nu 51 cm. Vikten minns jag inte riktigt men det var 3100 g någonting så hon har gått upp i vikt också! Skönt!

Kommer inte ihåg om jag skrev att vi var på 6 veckors kontroll igår? I alla fall ser allt toppen ut, kulorna satt där de skulle ;) och Isaac väger 6450 gram. Han har gått upp 400 gram i veckan de senaste 3 veckorna och barnmorskan sa att han ligger på översta kanten av kurvorna (dvs han har inte följt sin egen). Men jag är inte orolig, Sam var också skittjock tills han var 18 månader.

Jag väger 75 kg och det är inte fullt lika roligt. Min drömvikt är typ 65 kg och relativt vältränad, men jag startade denna graviditeten på 68 så det ska väl inte vara helt omöjligt att komma tillbaka till så småningom, om jag fick göra annat än att bära kolikbebis hela tiden. Fast nä, då äter jag bara så det var ingen bra idé heller :D Eller jo, lite bergspromenader, ridning och pilates är mitt koncept.

...och jag var nere på min utgångsvikt på 4 dagar eller något sånt (gick ju bara upp 5 kg). Nu väger jag ett par kilo under, men som jag har tjatat om innan så har jag ju lagt på mig över 10 kg mellan graviditeterna så det finns ju att ta av. Men oj vad jag känner mig smärt nu när man har tryckt ut bebben och fått tillbaka lite midja (trots att man ser ut att vara i vecka 20 fortfarande). Snart får man väl åka och shoppa lite kläder, för det är ju inte ofta man känner sig smärt trots övervikt...

Tildes kurva går oxå rakt upp :angel:

Dom där 10 kg kommer du fixa med ridningen tror jag, själv kämpar man för att behålla dom där sista gramen med näringsdrycker och mörk choklad :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka