Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jisses vad söt han är, stora killen :love:
Låter inte alls kul med kolik, måste vara alldeles extremt jobbigt när man dessutom har en äldre "liten" att tänka på :crazy:
Får hoppas att de ger sej snart, jag tycker att du är tuff som ändå ser de så positivt, jag undrar om inte jag hade dunkat huvudet i väggen och blivit tokig istället :angel:

Äh det gör man inte. Dels för att man vet att det går över och dels för att det mellan skrikattackerna är alldeles :love: och för att mina barn är helt fantastiska, intelligenta och friska. Det är ju inte jobbigt 24/7 i 20 år, som tur är. :) Jag fick ett gott skratt idag när Sam rymde ut i trädgården spritt språngande naken och tyckte det var jättekul att hoppa studsmatta! Tokunge! Och i morse hade jag och Isaac smileparty i sängen, han håller på att lära sig färgerna och kan redan säga Guuu (gul) och rööööö (röd) ;)

Haha, Isaac är tidig med talet må jag säga :angel:
Men jag förstår att de är mysigt när han pratar, jag blev mäkta nöjd när en kompis lilla pojke började säga "Iiaaa" (vem som helst hör att han säger sofia) för några veckor sedan, han är precis 4mån fyllda :angel::D

Senast ändrad av en moderator:

Ja visst är han ett underbarn ;) Imorrn ska vi till doktorn och räkna testiklar, får se om Isaac berättar något spännande på irländska han också hihi.

Räkna testiklar? Gör man sånt på bebisar? :o

Hehe ja.... det är inte helt ovanligt att en sitter i ljumsken och då får man hålla lite koll på det.

Hehe ja.... det är inte helt ovanligt att en sitter i ljumsken och då får man hålla lite koll på det.

Ah, då är jag med!
Hoppas de går bra och att Isaac säger nåt coolt åt läkaren :D

Idag har jag nog gått över en mil! Och solen värmde :love:

Här har ni min loppa..
tilde100210_73423161.jpg

Det knorrar å bubblar massor i Tildes mage! Men hon har inte ont, pruttar då och då och jag rapar ju henne. Hon har bajsat lite idag och ingenting igår! (Jag är i chock, brukar bli en hel del bajsblöjor under en dag)
Kaskadspya fick jag över mig för 1 timme sen, fyf*n va surt den lukta :crazy:

:love: Kanske hon och Isaac skulle kunna...... Kan man paxa henne för framtida bröllop kanske? :)

Jag kollar på ponnyakuten och vaggar isaac på samma gång, funkar kanon. nu har han somnat...

absolut äktenskaptycke på era två små tycker ja. :D

jag å matilda överlevde blinddaten med Picazzo ioch hennes lilla söta son. det var skitkul!!!!!

vi hade två älgar i trädgårn igår. :eek: dom stg å käka på ett träd. sen gick dom vidare till ålderdomshemmet tvärs över gatan.
synd att vi inte kunde skjuta dom, det hade varit fint att få fylla på frysen lite. :D
men älgkött då, inte pensionärer. :rofl:

kl

Tanken på lukten av bebisspyor får mig inte att må bättre...
Har mått illa sen igår och kan knappt äta. Fått i mig en halv macka och lite äpple idag, men mår inte bra alltså. Sammandragningar och molande mensvärk. Vad händer? Bebis på gång kanske?

Skickar iallafall en kram till dig! Du verkar tuff tycker jag, och det är ju alltid skönt att ha någonstans man kan skriva av sig (utan att soc kommer när man känner sig redo för att slänga ut barnet genom fönstret).

Sen tycker jag det är ok att känna att man vill dunka huvudet i väggen och gallskrika samtidigt som man undrar varför man skaffade barn! Klart det får vara jobbigt att ha barn!

En helt annan sak:
I tisdags fick kompisar till oss barn med kejsarsnitt. Tjejen i förhållandet har gravid- och förlossningsfobi. De har inte berättat för mer än 2-3 personer att de väntar barn, hon har jobbat hemma de senaste 2 månaderna, de har inte berättat för någon familj att de väntar barn och hon har inte visat sig för några kamrater sen det började synas. Listan kan göras lång. Pappan är makens bästa kompis så han fick reda på det i november, fick berätta det för mig för ca 3 veckor sen. Vi har varit oroliga för vad som ska hända efter förlossningen, men hon är enligt uppgift från pappan väldigt glad i sitt barn, så det känns roligt!

Mycket möjligt! Håller tummarna!

Man kan inte tro att hon kaskadspyr. Du måste ha väldans näringsrik mjölk för annars hade hon inte haft så goa tjocka kinder.:love:

Nästa gång springer du ikapp dem och stryper en och sen bjuder du mig på tjälknöl och potatisgratäng. Det är gott. Hur gamla panchisar smakar vet jag inte, men jag vet hur de kan lukta... Har jobbat på äldreboende.

Black_Darling: Hoppas att det är på gång nu!

Ja gott om mat finns de, du kanske förstår varför jag vill donera till sjukhuset. Lyckas man hålla en kräkbebis så rund och go förstå hur bra maten måste vara för bebisarna på neo! Om dom nu får en pump över nån gång.

Ja, men det känns som man överanalyserar allt. Så fort det gör minsta lilla ont. Som att man skulle missa förlossningen lixom :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka