Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

ja jag tyckte det gjorde väldigt ont på vägen in av förklarliga skäl;)

oj, det blir nog vintermammornas snabbaste! Många grattis till en jättesöt liten kille!!!

tack !
kan vi ha samma favorit band kanske...namnet är efter trent sångare i NIN. fantastisk musiker med mkt coolt namn !:)

Trent Reznor is da määän!!!!!

Jag köpte en t-shirt från Lundhags med texten "Fragile" på magen just av den orsaken. Uppskattades mycket av både mig, mannen och hans vänner som är inbitna NIN-fans.

Men shit vad han hade brådis då! Inte konstigt det gjorde ont! Tur du hann upp hihi. Grattis till en underbart söt son :love:

*kl*
Alltså, när ni ploppat ur era småttingar så är det ju vår! :eek: Det betyder ju att det snart är vårmammornas tur, och så fort går inte tiden!!

Jo jag tycker gott det är er tur snart, det har varit vinter alldeles för länge och nu vill vi ha vår!

Min enda lugna stund idag var när Isaac sov och Sam fastnade i leran. Jag passade på att dricka en kopp kaffe innan jagf drog loss honom :D

Grattis och vilken sötnos, jättefina bilder och coolt namn.

Skönt å slippa vara ensam med snabb bebis, var din mammas förlossning/ar oxå snabb/a? Jag och min mamma har haft väldigt lika förlossningar och de är tur jag lyssnat på när hon sagt: Åk in på en gång och säger dom att du ska stanna hemma åk ändå!

*kl*

Lite uppdatering. Kom in hit vid 17, fick göra en kurva som var jätte fin. Visade sig dock att jag fortfarande hade 3 g äggvita men blodtrycket var helt okej.
Tappen har börjat mogna och läkaren gjorde en hinnsvepning som inte gjort någon nytta alls ännu.
Pratades om ev. igångsättning imorgon, men hur det blir med det vet jag inte eftersom dom sa samma sak till svägerskan men ångrade sig.
Men vi är iaf inskrivna på förlossningen och lär stanna här tills ungen kommit. Jag hoppas verkligen på igångsättning redan imorgon.

Har dock fått huvudvärk, och ska väl snart ringa på dom o be om huvudvärkstablett men då lär det bli en massa andra frågor eftersom jag är inlagd för misstänkt havandeskapsförgiftning.

Bor i ett jätte fint rum, haha svägerskan är avundsjuk. egen toalett, skötbord och lagom stort rum :love:

Har spelat lite yatzy med sambons syster som är glad över sällskap av några hon känner. Stackars svärmor som har båda sina barn inne på förlossningen nu :rofl:
Nu ska vi väl kolla på film o sova lite.

Ska sambons syster ha nu också? Vad skoj isf! Hoppas du snart har din bebis!

ja, hon har bf 8e tror jag det var. Men även hon ligger inne för misstänkt havandeskapsförgiftning. Fast hon har lehat här sen i måndags. :)

Jag kan inte sova. Var jätte trött, men inte längre. Tankarna snurrar osv...

åh, snart gar du en liten bebis :love:

kl

Min natt har varit minst sagt knasig. Började vid 22-tiden med mensvärk, som bara gjorde ondare och ondare. Det strålade ner i ljumskarna och bak i fogarna. Mitt i allt detta fick jag diarré :eek: Härjade fram å tillbaka på toaletten i över två timmar innan det lugnade sig. Inget illamående, men hade grymt ont i hela magen. När det lugnat sig fick jag lite slentrianvärkar (tror jag, gjorde rätt ont, men inte alls så farligt och inte regelbundet)

Mensvärken och sammandragningarna fortsatte och ökade i styrka, så vid halv 2 tog jag två alvedon och lyckades somna. Har sovit fram till halv sex då sambon skulle upp. Inte känt nåt alls mer sen halvtvå-tiden, förutom vanliga sammandragningar. Kan det vara nåt på g tror ni? Eller är det detta som så fint kallas förvärkar?

Vi som ska flytta på lördag :cool: Hoppas bebis inte vill komma fören efter helgen!

Diarrén är väl ett ganska säkert tecken. Magen tömmer sig innan förlossningen. Jag vart dock bara lite mjukare i magen.
Hoppas det inte dröjer länge nu. Bara ni hinner flytta först. ;) En kompis stod mitt uppe i husrenovering när bebis anlände drygt tre veckor för tidigt...

Och så tänkte jag roa er lite så här på morgonkvisten med lite usla bilder från förlossningen. Inte många kort blev tagna men några iallafall. Håll till godo.

Sista magbilden. Med pågående värk gissar jag. ;)
PICT0409.jpg

Knarkarmorsan
PICT0413.jpg

Precis utkommen. Huvudformen har han blivit mobbad för av faster o hennes sambo. Conehead, Conan och allt vad han fått heta. Men nu ser han normal ut igen.
PICT0415.jpg

Tuttejakt
PICT0419.jpg

Mamma Åkerspöke
PICT0420.jpg

Norppappan håller sin lilla norpunge för första gången
PICT0422.jpg

Oj, havandeskapsförgiftning låter inte kul. Hoppas att det går bra för både dig o svägerskan. Skönt att ni har varandra som sällskap.

Jag fick ju hjälp att komma igång och det gick fort efter att det värkförstärkande, (vill bara skriva droppförstärkande värket hela tiden....), droppet sattes in.

Lycka till.

black_darling Låter som det inte blir så mycket till flytt för er i helgen ;)

A-K Kul och se lite bilder :)

Jag har vunnit 3 amningstoppar på tradera :D Äntligen dök de upp lite kläder i min stl. och jag vann :bump:
Och jag har fått sova hela natten! Tilde var vaken 15-21 med 2 korta powernaps. Sen somna hon på pappas bröst kl 21. Vid 3 tror jag att jag ammade henne, eller hon sög tag kände jag och så somnade jag om, tror hon bara snutta. Vakna sen kl 7 och då åt hon, helt underbart inte en ynka droppe kräk eller bajs under hela natten jag har sovit som en gris och är helt fantastiskt utvilad :bump:

Idag ska kissekatten till veterinären, vid frukosten upptäckte jag att hon kliat bort all päls på ögonlocket!

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind Kille 02/01/10
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo Alicia 01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter
05/02/10 - Tarantino Jack Trent 27/01/10
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

2 nya killar, det gillar vi.
stort grattis Tarantino & herregud va söt han är!
blir nästan sugen på en till. :o

ingen bäbis hos Cambrie än?

Senast ändrad:

tror eran kräk har varit hs oss inatt.....

KASKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!! sa det efter 2-målet och jag fick byta pyjamas, lakan, kudde, täcke, linne, trosor, you name it.....

vete tusan vad som hände, hoon brukar aldrig spy så mycket, var väl en rap som hade bråttm upp antar jag och stackars lilla tjejen blev alldreles utmattad efteråt. :crazy:

usch, värker i ett mammahjärta!!!!!!!:cry:

Hon kan ha ätit för fort oxå, tror det är största anledningen till Tildes kräkningar, hon är glupsk och jag har sånt tryck i tuttarna att reaktionen blir en superduper spya.

Tilde kan ju kräkas flera timmar efter hon ätit, när de kommer i kaskad det är riktigt läskigt och obehagligt :(

Rasmus är ju bara för söt, han var på väg upp på stolen bredvid mig för att rita, då pruttade han och klättra snabbt ner och sprang iväg, sen sprang han runt och höll handen på rumpan i jakt på ett bra bajsställe, nu hör jag att han är och klämmer i sitt rum.
De känns bra att han känner att det är på gång, men han är helt ointresserad av pottan, vill inte ens kissa där nu.

usch ja, det var så matilda spydde innan OP, riktigt maktlös känner man sig när man inte kan få dom att behålla maten....

Söta lilla Rasmus då... :D

Ja och när de sprutar genom näsan på dem oxå :cry:

Ja de var verkligen "Oj jag måste bajsa, måste hitta ett bra bajsställe, måste hitta, måste hitta..."

Jag som hade hoppats på att komma ut en sväng idag, det är pissväder! Igår blåste de så de kändes som de var 50 minus, idag är det nollgradit, blåser lika som igår och kommer någonting jag kan inte säga om det är regn eller snö de är helt vitt när man kollar ut och ser inte speciellt långt för de kommer så mycke :(

Oj Express delivery!
Jättegrattis till fina grabben!

Grattis även till Chlo och Snovind!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat