Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
GRATTIS till sötnosen.
Hehe hoppsan, snabbt!
Tycker det var svårt att tyda på andra banret när det inte gick något vatten,
går vattnet blir det så tydligt att det närmar sig.
Men jag fick ju som dig, lite ont i magen, jamen vadåd?
Kom ju med en nedrans fart hon också, fast det är snart 1 år sen.
Funderar på att köpa en tårta och bjussa ambulansgubben som förlöste henne.
Vintern kan gott hålla i sig nån vecka till i alla fall! Men jag håller med, snart får det ta och bli våååååår så vi får träffa våra småskruttar vi med.
Tarantino; Grattis! Där kan vi snacka om att ha bråttom ut.
KL
Tack för alla gratulationer!! Och grattis till alla andra leveranser!! Ska försöka hinna skriva hur det gick en dag, just nu hinns det inte! Men det är häftigt med en liten till!!! Och en så totalt annorlunda förlossning och efterupplevelse!
Jerseyko: Kan inte du skriva igen vart du köpte din sjal? Hittar inte det inlägget.
Jag har oxå köpt en sjal därifrån, men har inte kommit ihåg att hämta ut den (preggohjärnan). Det ska bli kul att testa den sen när grodan kommer =)
Det va i alla fall mycket snabb leverans, bara några dagar.
KL
Jahapp, då har man lurat på sambon att skriva under faderskapsintyget.
Och så har vi vägt och mätt Norpan. Han har gått från 4080 g och 52 cm till 4900g och 57,5 cm. Tjockis.
Jag passade på att väga mig själv. Med middagsmat i magen, jeans och tjock, stickad tröja så vägde jag 68 kg. Måste väga ca 66 kg m a o. 12 kg ner. 8 kvar tills jag väger som jag gjorde när jag blev dräktig.
Och så har jag skickat ett intressemail om ett andningslarm. Jag kan ju inte sova när Viktor sover för jag måste kolla att han andas. När sambon är hemma är jag inte alls lika hönsig.
Ta vilken trisjal som helst, skillnaderna är minimala. Välj en snygg färg. Sen när plutt blivit för tung för trikåsjalen funkar en ergonomisk sele skitbra, eller en vävd sjal. Sjal är
Jag köpte "deras" elastiska sjal Moby warp. I babyrosa Älskar den från första sekunden, Tilde spenderar i princip hela dagen i sjalen förutom när hon äter eller byter blöja. Ska testa mig på att amma med den imorgon, för hon kräktes på den idag så den måste ändå tvättas, så då gör det inget om den blir full med mjölk
Nästa vecka ska vi åka på dagskryssning så de skulle vara skönt om vi kunde amma med sjalen då.
*kl*
Jaha, inga roliga nyheter har jag direkt.. Vi fick åka hem idag Jag är tydligen frisk och inget fel på mig, så det är bara att vänta.
Läkaren som var in imorse gjorde en hinnsvepning och jag frågade om vi skulle bli hemskcikade vilken hon sa att vi inte skulle bli utan kommer få stanna tills Lillen är ute. Sen kommer dom vid 16 tiden o säger att vi får åka hem då provresultaten var bra. Blir sååååå irriterad/arg på den första läkaren imorse, hon kunde juh ha sagt att jag vet int eom ni blir kvar eller får åka hem, vi väntar tills vi fått provresultaten.
Nu gav hon mig helt falska förhoppningar om att få vara kvar o ev ha en liten snart
Så nu ska vi göra som BM sa till oss, sitta o frossa chips, krypa under täcket o kolla på film Men det skulle inte förvåna mig om vi inatt/imorgon får åka dom där 11 mil tillbaka för att det har startat. Känner av lite ondare sammandragningar nu och "mensvärk". Så vi får väl se vad som händer.
Hejja hejja bebis
Maken är på jaktvårdskretsmöte, drog efter middagen och Rasmus märkte av det direkt, han har vart helt förj*vlig! Gjort allt han inte får och vägrar lyssna. Han gick runt och sa att han bajsat men jag såg inget, så jag la ner Tilde i soffan = hon blev såklart arg. Kolla Rasmus blöja och rätta till den om de nu var att den var obekväm. Så går jag tillbaka till Tilde och Rasmus kommer i 200km/h och flatar Tilde i ansiktet och skriker "Tyyyyyst" åt henne.
Behöver nog inte skriva att hon inte direkt blev tystare av den behandlingen.
Så fort jag lägger ifrån mig Tilde är han där och nyper på henne så hon vaknar och blir ledsen, vet inte hur många miljoner ggr jag sagt åt honom att låter han henne sova så kan jag leka med honom. Men det kliar väl för mycket i fingrarna på honom.
Förväntade mig det värsta sen när jag äntligen fick honom i säng, men tack och lov somnade han på en gång.
Tilde har sovit hela dagen typ, inte vart vaken många minuter och de har gått 4 timmar mellan matningen och hon har "knappt bajsat" en himla skillnad mot igår när hon höll igång mellan 15-21 med bara 2 powernaps!
Men hon är väl vaken hela natten istället bara för de.
Kämpigt! Såna dagar är de billiga.
Lilla sonen har fått igång min mjölkproduktion rejält så när han nu sovit i 2,5 så håller jag på att spricka. Få se hur han äter inför natten, jag behöver tömmas men har inte en komplett pump ännu. Får fixa det imorgon tror jag.
Även till vindvissla : Ringsjal verkar ju smidigt, är det lika bra som de vanliga elastiska? Jag har ju som sagt aldrig burit sjal men jag har inte tid att hålla på och leta runt efter info.
Det är lugnt, vi svarar gärna! Jag tyckte ringsjalarna var för dyra så jag har tagit en vanlig sjal och knutit dubbelknut på den. Den är toppen när barnet vill upp och ner hela tiden, kanske från 5 månader och uppåt. Jag har aldrig provat några andra ställningar i den. Trikåsjal kan du säkert köpa begagnat, användningstiden är inte så lång (min är nästan för elastisk redan, Isaac väger väl 6.5 nu).
jerseyko vad jobbigt att han är sån. Är han likadan om du är där? Hjälper det om han får hålla eller gosa, är han fortfarande nypig då? Jag var superavis och jätteelak mot min lillebror så jag var jätteorolig att Sam skulle bli likadan men än så länge (peppar peppar) har det gått toppenbra. Det är skitjobbigt att vara ensam med båda två och stört omöjligt att ta sig någonstans. Men det blir nog lättare när de blir lite äldre tror jag.
Han är gärna med och gosar alla 3, men han kan inte hålla sig så något nyp blir det alltid, bär jag henne i sjalen för att leka med Rasmus försöker han hänga i hennes fötter!
Och han kastar saker på alla som är här, siktar mot ansiktet. Så att han är jätteavis på Tilde tror jag inte, Tilde kan sitta i farmors knä i soffan och alla andra leker med honom i hans rum så ska han nypas/kasta saker.
Han är buffig på dom mindre barnen på lokalen oxå, men pussas och kramas med de jämnåriga/äldre.
Är nog bara en fas han går igenom nu, han håller på och lär sig grammatik och det bubblar prat hela dagarna. Han ska ju även vara stor och fixa allt själv, som mat t.ex
Har ju haft en period han vart svår att lägga och klivit upp på natten, men de verkar gått över nu. Och faktiskt hellre då att han är lite nypig än att han springer upp 1 miljon ggr när han ska sova
Ok men skönt att det inte enbart är riktat mot Tilde, det gör ju det hela lite lättare. Sam är också sån, kastar saker och har sig. (inte för att han håller på att lära sig grammatik....)
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.