Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

När får vi se nån bild då? ;)

Nja, jag sov 1,5 timme innan värkana satte igång. Men det var faktiskt inte alls så farligt med tröttheten.

Just D. Glömde några detaljer. Vattnet gick aldrig, så hon kom ut med hinnorna på huvudet. Minns ej vad det hette men det betydde tur sa barnmorskan!!! Alicia var 50 cm lång och vägde 2975 gram. Och hon var inte alls någon liten mörk hårig sak som jag hade föreställt mig att hon skulle vara. Visst hade hon hår, men knappt några ögonbryn eller ögonfransar. Hi hi, så våra barn är också exempel på att den ena får färger efter mamma och den andra efter pappa.

Segerhuva tror jag det heter? Min syster föddes så också :)

Stort grattis till tösen :love:

Men vad mycket tjejjer det blev i vintertråden också!
Nu tror jag att det bara kommer pojkar i vårtråden :D.

Hallå alla! Vår kille har kommit! Kom av sig själv igårmorse kl 436. Han äter KONSTANT så jag hinner inte mer än skriva att allt gick jättebra och att det var en liten rund kille med brottarnacke som kom efter 3h på BB. Inget namn ännu, 3880 g och 50 cm. Och vilken skillnad det var på förlossningarna (skriver mer en annan gång)!! Kram till er alla.

kom inte och klaga här va, jag sov inte på två och ett halvt dygn:p

Chlo: Lät ju som en jättebra förlossning! Men vaddå inte vara igång trots att man är öppen 4 cm?! kan man vara öppen så mycket av förvärkar?

Nu har jag varit inne och tjuvkikat på webbisar, gud vilken söt liten tjejja! :love:

Grattis!!
:banana::bump:
äntligen en pojk som jämnar ut ojämnheten:D
Låter som en snabb visit på BB minst sagt:p

haha det tyckte jag med!
Precis som han bara ploppade ut plötsligt "tjena morsan"!

Chlo: Lät ju som en jättebra förlossning! Men vaddå inte vara igång trots att man är öppen 4 cm?! kan man vara öppen så mycket av förvärkar?

Ja, det tänkte jag med! Men BM sa att man som omföderska kan gå runt och vara så pass öppen länge. Men hon var nog lite trött och sur den BM eftersom det strax var skiftbyte.

Jag antar att det var Alicia du hade spanat på på Webbisarna. Tack tack, man tycker ju alltid ens egen bebis e sötast i världen :love::love:! Eller hur!!!!

Bild kommer!

*KL*
Många grattis till Snovid!!!!!

kl

Nu när det snart är min tur (13 dagar :banana:) så undrar jag om någon är sugen på att vara rapportör?

*kl*
Alltså, när ni ploppat ur era småttingar så är det ju vår! :eek: Det betyder ju att det snart är vårmammornas tur, och så fort går inte tiden!!

Jag rapporterar gärna, är hemma för det mesta! pmar mitt nummer

precis en vecka sedan 27/1 föddes Jack Trent o han hade bråttom..
Var beräknad till 5feb.
jag som inte haft några förvärkar hade lite svag magvärk på morgonen...mkt lite så jag gick ut till stallet o mockade o fixade som vanligt.
Vid två började jag fundera på om det var värkar då det känndes lite mer men inte alls mycket.. jag ringde bb o de tyckte jag kunde komma in om jag var orolig då jag har 3 mil in... men jag beslutade mig för att vänta då det inte gjorde speciellt ont.
klockan tre började det göra ondare och jag beslutade mig för att åka in... jag ringde syrran och hon skyndade sig att ta in hästar... jag gick ut till stallet och började fodra...o då small de o började helt plötsligt göra sjukt ont...
kvart över tre satt vi i bilen,full snö storm ute , syrran körde och två minuter senare trodde jag att jag skulle dö..
skrek på syrran att vanliga värkar omöjligt kan göra så ont..
strax före fyra parkerade vi på sjukhusparkeringen o mötte upp min sambo...
nu fick jag krypa in i hissen och krypa in på förlossningen.
jag blev in buren på ett rum varpå barnmorskan lungt medelade mig att huvudet på barnet redan var ute när de fått av mig kläderna.
15.57 skrev de in mig på förlossningen och 16.02 var jag ute. jag han krysta en gång sen var det klart...

så nu är han här....käkar o sover o är underbar.:love:
någon timme gammal
jack3.jpg

några dagar gammal
jack2.jpg

jack1.jpg

Shit vad snabb han var då! Och GRATTIS!!!

Hur kom det sig att ni valde namnet Trent? Här har vi skojjat om det namnet. Sångaren i ett av våra favoritband heter just Trent. Men vår son fick ett svenskare namn.

Ojoj! Shit alltså! Halva bebisen ute innan du hunnit in på rummet. Helt galet :eek: Han va tokfin i alla fall, och GRATTIS!

tack !
kan vi ha samma favorit band kanske...namnet är efter trent sångare i NIN. fantastisk musiker med mkt coolt namn !:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka