Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag begärde också i efterhand. Det gick bra.

Vet ni, mina tuttar är betydligt större än Viktors huvud!:eek: Längtar faktiskt till när de blir små igen.

Och jag begärde innan Tilde var född!

Mina tuttar är oxå stora och tunga. Känns som dom hänger ner till naveln men de är bekväma att sova på tycker Tilde ;)
Förresten så blir hon 1 månad idag!! Helt otroligt hur fort tiden går. Det vill jag ju inte :(

Bajs är ju något man pratar om som inget annat när man har bebisar, vet ni vad vi lyckades med idag? Alla 3 bajsade samtidigt!!! (Jag, Tilde och Rasmus) När Tilde var klar var det mm från att svämma över i blöjan och Rasmus blöja var i stil med att de nästan tårades i ögonen. När vi sen är rena och väldigt nöjda börjar jag med maten och Niclas kommer hem och undrar vad f*n vi gjort för det luktar ju skit i hela huset :o

Tur det var han som kom in och inte någon gäst!

*kl*

Jahopp då var dagen då det borde ske här :D
Märkte imorse att slemmisen nog börjar lossna :banana: Iaf ett litet tecken, och den har lossnat mer under dagen.

Har varit på ultraljud iaf, verkar vara en liten "tjockis" på runt 4 kg, sen vet man juh inte hur vl det stämmer heller. Gjorde även en undersökning och tappen har börjat mogna nu.
Visade sig även att jag har högt blodtryck (158/94) jämnfört med förra veckan och äggvita i urinen (+1). Men jag fick iaf åka hem men måste till BM imorgon och lämna urinprov o ta nytt blodtryck. Kul eftersom BM är borta så hon fick prata med hälsocentralen om dom kunde ordna det då spec. MVC inte kunde vänta tills torsdag då hon var tillbaka.

Håll tummarna för att lillen kommer innan fredag (min födelsedag) eller någon gång mellan lördag-tisdag (sambon fyller år på onsdagen). Vill gärna att Lillen får en egen födelsedag o jag vill behålla min för img själv :o;)

okej, men då är det nog ingen fara om jag testar imorgon igen eller ringer dem då om jag inte får till det...

gutt att du har högt blodtryck, det är ju ett tecken på att förlossningen kan vara på G!
Ägvvitan i urinen tror jag var flytning från slemmisen, jag tror att du får bebis på torsdag:D

Hehe, ja jag håller tummarna. Kommer den 00,01 på fredag då kommer jag tvinga dom att skriva 23,59 :rofl:

Det kan juh mycket väl vara som du säger. :banana:

Cilla; Ska vidarbefodra det till den lilla i magen o hoppas på att h*n hör det. ;)

Men GRATTIS!!!!!!!!!!!!

Har jag ju alldeles glömt av att skriva. Fy på mig.

Alltså, nu får väl vårmuttrarna iallafall ta och klämma ut lite grabbar va? Viktor o co lär få det hett om öronen om alla tjejerna springer efter dem samtidigt. Eller så vår vi införa bigami här. Eller så har vi riktig otur, alla grabbarna blir gay och alla tjejjerna hetro.:D
Nåja, jag ser så gärna att jag har en ny Sörgaard eller Markne i babysängen jag. Bäst att börja spara pengar nu så man har råd att köpa fina hästar sen. Min lilla skithäst lär ju inte duga.

Lite OT, mina guppyyngel har gått och skaffat yngel.:cool: Hjalp!

köp en piraja, så löser sig det problemet av sig själv. :devil:

ja hoppas man kan tvinga barn att bli intresserade av vissa saker, jag har ju redan stall, hö och alt annat som behövs till en ponny. :D
vore så syns om det nya stallet och fina hagen skulle gå till spillo.

min svärfar har nämligen ett stall med två boxar, men tyvärr är takhöjden för liten (8 cm!!!!) för min kuse, men till ponny är det perfekt! :love:
fast jag undrar allt ja, om ja inte ska förbise takhöjden till hösten och stuva in Karisma där ändå... :angel:
med sällskapsponny givetvis. :p
en fux med bläs, precis som Karisma! sen kan jag och Matilda rida ut i skogen ihop med picknick och alla hennes kompisar är jätteanvundsjuka för att hon har en så fin liten snäll ponny, som bara är hennes.

dagdrömma?
jag?
näääääää, förstår inte va ni menar....... :angel:

Hejja hejja mitt blodtryck har ökat ordentligt strax innan både Tilde och Rasmus titta ut, hoppas ni får egna födelsedagar oxå ;)

Cilla: Rasmus har vart med mig massor i stallet, i princip jämt tills hästen lånades ut, vet inte om du sett filmen när han som 1 åring gör foderhinkar och höpåsar :love: men är han intresserad av hästar? Inte ett dugg! Det är motorer som gäller för hela slanten.
Men här om dagen fick jag lite hopp, han kom ut med sin gosehäst och så tog han en skiffnyckel och börja mecka med hovarna, blivande hovslagare kanske?

I helgen var ju mina föräldrar hit och Rasmus följde med pappa och morfar och handla. Han var överlycklig fick åka i morfars blåa bil. Dessutom sitta framåtvänd i framsätet! Lyckan var mycket stor och sen var ungen helt salig. Vi har ju en väldigt stor ica parkering och vad gör morfar där? Avslutar åkturen med att sladda ett par varv och ungen tjuter av lycka.

Sen när mormor frågade ut honom:
Körde morfar fort? - Nej
Sladdade morfar? - Nej
Körde morfar sakta? - Ja

:rofl:
Igår sprang han runt runt med sin gåvagn på vardagsrumsgolvet och sa att han sladdade!

Jag och Tilde var på BVC idag, nuhar hon spräckt 4 kgs strecket, 4090 gram :)

haha, jo jag har sett den, han är så duktig så. :p

Men här om dagen fick jag lite hopp, han kom ut med sin gosehäst och så tog han en skiffnyckel och börja mecka med hovarna, blivande hovslagare kanske?

abslolut blivande hovslagare! ;)

hur kan det kmma sig ett det är så stor skillnad på killar och tjejjer från förta början.
det är väldigt få tjejjer som blir lika saliga sm kilar när dom får se en traktor eller skogsmaskin tex.......

Rasmus bryr sig inte när vi går förbi hästarna, han är inte ens intresserad av att titta ut om någon rider förbi. Men han ska flera ggr om dagen stå i fönstret och kolla efter grannans lastbilar, och om vi är ute när han kommer med traktorn och plogar *woooooow*

Jag ställde mig förresten oxå på vågen när vi var på bvc, äger ju ingen egen. Har 2½ graviditetskg kvar :bump: Gissa om jag vart lycklig när vågen stanna på 50,5 kg. (De där 0,5 är viktigt)
Men jag tror allt sitter på röven! För jag får inte på mig mina gamla jeans, de kommer till låren sen är det stopp, tar jag på mig mina graviditetsjeans så kommer de upp men hänger ju som jag vet inte vad runt benen.
Min kompis breddade sina höfter när hon fick sin dotter. Tror jag gjort de den här gången oxå. För med Rasmus fick jag på mig byxorna efter 2 veckor.
Men shoppa ny garderob är ju inte helt fel ;)

*delvis kl*

Va o lämnade urinprov idag med. Nyss ringde dom från spec. mvc och sa att vi skulle komma in under dagen :eek: Suck! hade tydligen 3 gram äggvita nu.

Sen kanske vi får åka hem imorgon, men hur kul är det då? Vi har 30 mil t&r dit, va in igår o ska in idag.... Nä då tänker jag fan sno svägerskans lägenhet eller ta in på hotell :angel:

Så ja, vi ska väl åka när vi är klar. Fick nyss besök, så vi ska fika och sen åker vi väl iväg.

Lite komiskt skulle det vara om svägerskan är kvar på BB, då får vi juh sällskap av varandra iaf... fast hon skulle tydligen ligga helt stilla, vilken hon tydligen inte lydde så bra, haha.

Vi tar med oss datorn iaf, så vi har något att roa oss med. :banana:

Se till att färdknäppa som galningar så ni slipper åka hem ;)

Förresten kom jag precis på att jag och maken firar 7 år idag!! :love: Ska nog lyfta på min lilla rumpa och städa som jag började med igår och sen kanske man ska baka något till i kväll. Jag tänkte göra potatis och pannbiffar idag men de känns ju inte så passande. Vi brukar alltid gå ut och äta grekiskt. Men det åt vi ju igår!

Kanske ska köpa en färsk lax och köra i ugnen, de är alltid gott :d

Haha, sambon vill inte färdknäppa efter vetskapen igår att hon kunde känna huvudet. Haha, så han kunde inte tänka sig att vara där nere :p

Dom får mer än gärna sätta igång mig isf, fast dom vill helst inte sätta igång först föderskor i mitt landsting pga det blir jobbigare då. Men hellre det än att få åka hem.

Min har oxå vart väldig så, men Tilde låg inte lika långt ner i bäckenet som Rasmus så då fick jag nästan in i det sista ;)

Nu är sotaren här och jag kan förstå vad "Är det sotarens unge?" kommer ifrån :angel: Och här sitter jag med trollhår, mjukisar och Tilde i bärsjalen!

*KL*
Här blev det en alldeles lagom förlossning denna gången också. Tidsmässigt halverade jag tiden från första känningen om man jämför med förra förlossningen.

Son ni vet satt jag och klockade värkar... Hade vaknat av värkana vid 23.40 och jag valde att åka in när det kändes som vi hade ganska gott om tid på oss. Klockan var då strax i 4. Jag undersöktes och var öppen 4 cm. Barnmorskan var tydligen tveksam på om det var på G än så hon sa att vi ger det ett par timmar så får vi se om ni får åka hem igen. Jag vankade runt en stund och sen ville jag bada. Badade nästan en timme och precis som förra gången satte det igång som attan under badet. Tillbaka i sängen, nu var jag öppen 6 cm. Efter en stund blev det så jobbigt så jag ville ha lustgas. Denna gången kunde jag andas som jag skulle i masken så den hjälpt faktiskt lite (sist tyckte jag den var totalt värdelös). Vid 7 välkomnade jag det nya skiftet med en kräkning (himla mysigt). Maken hann dessvärre inte få fram något ordentligt till mig att kräkas i så det blev klädbyte för mig. Sen suttade jag i mig lustgas under värkarna resterande tid. Kl 8.35 fick jag första krystvärken och 8.51 den 1/2 kom lilla Alicia till världen. Allt gick perfekt och jag var knappt trött efteråt!

Härlig läsning och låter som en lagom tid att komma ut, jag önskar faktiskt mina barn oxå kunde tagit lite längre tid på sig så man hinner koppla vad som händer.

Och inte trött? Hann du sova något den natten, jag sov väl 1 timme innan vattnet gick med Tilde och de enda jag tjata på under förlossningen var att jag ville sova!

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo Alicia 01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

:)

Nja, jag sov 1,5 timme innan värkana satte igång. Men det var faktiskt inte alls så farligt med tröttheten.

Just D. Glömde några detaljer. Vattnet gick aldrig, så hon kom ut med hinnorna på huvudet. Minns ej vad det hette men det betydde tur sa barnmorskan!!! Alicia var 50 cm lång och vägde 2975 gram. Och hon var inte alls någon liten mörk hårig sak som jag hade föreställt mig att hon skulle vara. Visst hade hon hår, men knappt några ögonbryn eller ögonfransar. Hi hi, så våra barn är också exempel på att den ena får färger efter mamma och den andra efter pappa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka