Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*KL*

...och här sitter jag och klockar värkar. Ja, inte har jag åkt när jag haft några 10 minuter emellan i alla fall. Vaknade ca 23.40 av värkar som var regelbundna, hade nog med ca 5 min mellanrum, började klocka vid 00.30, 4 min mellan värkarna. Och här sitter jag än!!! Nej, men de kändes inte så farliga så jag tyckte vi kunde vänta. Nu är värkarna betydligt starkare och det är svårt att sitta still under dem fast nu är det ca 6, 7 och 8 minuter emellan och ibland 5... Men de fortsätter i alla fall! Om de blir tätare och fortsätter göra lika ont så jag inte kan sitta still och bara vill hålla andan får vi väl ta och masa oss iväg.

Jaa äntligen! Snart har du din bebis! :bump: Heja värkarna!

Undrar just om chlo i denna stund sniffar bebisdoft.;)

Jerseyko: Viktor var likadan i magen. Gud nåde mig om jag lade mig fel i sängen eller vände på mig när han lagt sig till rätta.:D

Och åh vad jag fått sova skönt i natt. Trots att jag fått amma Viktor fyra gånger i natt så har jag fått sova däremellan. Han har varit lätt att lägga i sin egen säng och somnat. Jag har kunnat kura ihop mig intill min sambo.:love:

Hoppas du har din bebis nu :bump:

Jag har sovit hur dåligt som helst i natt, Rasmus kom in till oss vid 00! Han har legat och sparkat på mig och Tilde har stånkat och knorrat hela natten. Försökt få henne att amma och somna men då har hon bara kräkits och snackat ännu mer.
Nu sover hon i sjalen.

Trodde jag skulle dö i morse när båda ungarna börja gnälla kl 6. Rasmus ville ha välling och Tilde var bajsnödig. Somnade tack och lov om och vi klev upp för 40 min sen ;)

kl

Lille Viktor har börjat få en massa plitor i ansiktet. Det hade min systerson med. Varför blir det så? Någon som vet?

Hormonutslag? Såna fick sonen iallafall, inte snyggt men gick snabbt över.

Jupp. Det stod att det är mammans hormoner som finns kvar i barnet. Ska gå över när de är fyra veckor iallafall.

Tilde är prickig och Rasmus var det oxå, det är helt ofarligt. Kan bli så om de reagerar på något man ätit eller om de blivit varma oxå. Om han fått de nu kanske du ätit något nyligen han reagerat på? Tilde har olika mycket prickar varje dag.

*kl*

Chlo fick en liten flicka i morse! Stort grattis!

Åh grattis chlo :banana:

och tack fridamatilda för uppdateringen!

Jag vill också ha en extra sysselsättning! Vädret gör ju att man blir lite instängd! Men jag satt också upp för första gången i helgen! Oj, vad konstigt det kändes!

Många grattis till Chlo!

KL
Grattis till Chlo!!!

Tom jag har fått värkar men för korta för att vara något ännu. Dock känns de rejält. Nu känner jag emellertid att det kan vänta till onsdag. Dels hade sonen troligen ett falskt krupp-anfall inatt (riktigt otäckt!!) så vi alla trötta idag och dels så har vi fått tid för igångsättning på onsdag kl 0900 så kan jag lika gärna vänta. Så hinner jag vila imorgon med:)

KL.
Grattis Chlo! :banana::banana:

Och hejja på alla andra vinterbäbisar!

*KL*

Grattis Chlo :bump: :banana:

Jag har lämnat Tilde "kvällsskrik" till sin pappa, riktigt skönt kan jag lova men trodde han lärt sig att slutar de inte skrika testar man nått annat.

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind
25/01/10 - Cambrie
31/01/10 - Chlo En liten tös01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

Stort grattis Chlo!

oj......
vi har bara 6 bäbisar kvar att vänta på nu. :eek:
himmel, va fort det har gått!!!!

å ja har ryggskott ja. jätteskoj. får hitta på alla möjliga och omöjliga sätt att lyfta Matilda om dagarna! stackars barn......
i morgon är det PsykologSandra igen och Matilda ska med för första gången!

Är i valet och kvalet om ja ska plcka hem kusen igen åxå.
en vän till mig har plats på sin lösdrift och har hittat en halvfodervärd till mig och hon hjälper dessutom till att rida henne när jag inte kan.
jag betalar 450 i månaden och 300 vid varje skoing. och då ingår maten i det priset.
åååååååh, va svårt!
det är i grannkommunen, så det tar mig ca 25 minuter att åka dit och jag kommer bara hinna dit en gång i veckan nu under vintern och våren, men åååååh, va sugen jag blir!!!!! :o

Åh, klart du ska ta hem pållan!
Tycker det var superbra pris på allt!
Och hinner du inte rida så ofta som du vill så är ju ingen skada skedd eftersom hon går på lösdrift :).

men kan man släppa ut på lösdrift nu då? hn har ju stått installad hittils....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka